Η “Οδύσσεια” δεν έχει ακόμη αίσιο τέλος…

Του Δημ. Κων. Σαρρή (τ.Υφυπουργού - Νομάρχη Ηρακλείου)

   Είναι ,δυστυχώς,συνηθισμένη ,διαχρονικά,η μεγάλη καθυστέρηση   αποπεράτωσης  των μεγάλων Δημοσίων Έργων.  Δεν είναι τυχαία η λαϊκή   χαρακτηριστική έκφραση, <<Αυτό το έργο είναι το νέο Γεφύρι της ΑΡΤΑΣ>> ,όταν ένα Δημόσιο έργο καθυστερεί πολύ να αποπερατωθεί.

Δίκαια λοιπόν σαν τέτοιο χαρακτηρίστηκε ο περιβόητος Δρόμος ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΜΟΙΡΕΣ,που ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1980 και παραδόθηκε στην κυκλοφορία την Άνοιξη      του  2019,δηλαδή περίπου σαράντα χρόνια.

(Βέβαια τα σκήπτρα   της βραδύτητας παράδοσης του   , σε ολοκληρωμένη μορφή, έχει  ο διαβόητος ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ,που ηδη έχει κλείσει     τα πενήντα έξι χρόνια κατασκευής του,

Αν υπολογίσει κάποιος δε ότι τώρα  εξαγγέλλεται  νεα του χάραξη  , με σύγχρονες προδιαγραφές το θέμα έχει πολύ  μέλλον  !!!!!!/)

Από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 μέχρι το 2005 κατασκευάστηκε το τμήμα του δρόμου ΗΡΑΚΛΕΙΟ μέχρι την ΑΓΙΑ Β ΑΡΒΑΡΑ και παραδόθηκε στην κυκλοφορία το 2007. Χρειάστηκαν δηλαδή περίπου 20 χρόνια για τα 7,5 χιλιόμετρα του συγκεκριμένου τμήματος.

Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου, από την ΑΓΙΑ ΒΕΡΒΑΡΑ έως και το ΚΑΣΤΕΛΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΊΟΥ χωρίστηκε σε δυο εργολαβίες.

1.Η πρώτη εργολαβία για το τμήμα Απομαρμά – Καστέλι, μήκους 7,9 χλμ ξεκίνησε το 2007  ολοκληρωθηκε κανονικά.

2.Η δεύτερη εργολαβία, αυτή που παρουσίασε και τα σημαντικότερα προβλήματα (κατάρρευση των πρανών) αφορά το τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά, μήκους 7,8 χλμ. ξεκίνησε το 2008 ,

3.Προκύπτει έτσι, η Τρίτη εργολαβία, όπου μετά από μεγάλες καθυστερήσεις κυρίως λόγω μιας δικαστικής διαμάχης,  ξεκίνησει τον Σεπτέμβριο του 2016 με την υπογραφή της σύμβασης από τον ανάδοχο  παραδόθηκετον Μάρτιο του 2019.

. Ένα έργο, που  αναγνωρίζουμε την δυσκολία κατασκευής του και τα προβλήματα, κυρίως αυτά που συνδέονται με το σαθρό έδαφος της περιοχής, 

-2006: 88 εκατομμύρια ευρώ δίνονται για τον δρόμο από το πρόγραμμα ΟΑΛΑΑ (Οδοί Αεροδρόμια Λιμάνια Αστική Ανάπτυξη) του –

2007: Έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος ΗΡΑΚΛΕΙΟέως την Αγία Βαρβάρα. Την ίδια χρονιά ξεκινάει και το τμήμα του έργου Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά – Καστέλι.
2008: Ξεκίνησε  η κατασκευή του τμήματος  Αγiα Βαρβάρα – Απομαρμά με προϋπολογισμό  62.835.489,00 €. Το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου είναι αυτό που παρουσίασε τα μεγαλύτερα προβλήματα και ουσιαστικά σταμάτησε το 2012.
2012: Στο τμήμα Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά κατέρρευσαν τα πρανή. Στο υπουργείο σήμανε συναγερμός και έστειλε στην Κρήτη υψηλόβαθμα στελέχη από διάφορες υπηρεσίες για να διαπιστώσουν τι είχε συμβεί.  –2013: Το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αποφάσισε νέα δημοπρασία, προκειμένου να δώσει λύση στα προβλήματα που είχαν προκύψει από τις κατολισθήσεις.

-2014: Γίνεται ο διαγωνισμός και 13 εταιρείες εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Η εταιρεία Κλέαρχος Ρούτσης ανακηρύχτηκε προσωρινός μειοδότης με έκπτωση 35,82Χρειάστηκε να περάσει σχεδόν 1,5 χρόνος για να ξεκολλήσει το έργο που είχε σταματήσει λόγω της δικαστικής διαμάχης.-2016: Το έργο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ και αποφασίστηκε η χρηματοδότησή του από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων

Τον Μάρτιο του 2019 (παραδίδεται στην κυκλοφορία. Η κοινοπραξία ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ – ΕΚΤΕΡ ΑΕ – ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ ΑΕ, ήταν ο δεύτερος μειοδότης και αυτή που πήρε το συγκεκριμένο έργο. Σύμφωνα με τον ΟΑΚ, το έργο έχει συνολικό μήκος 7,8 Km, ολοκληρώνει την προηγούμενη εργολαβία και περιλαμβάνει 1 κοιλαδογέφυρα μήκους 248 μ., 2 ανισόπεδους κόμβους, στόμιο εξόδου σήραγγας Αγ. Βαρβάρας, καθώς και έργα αποκατάστασης κατολισθήσεων των πρανών.
Μετά την ολοκλήρωση του έργου ο χρόνος που θα απαιτείται για να κάνει κάποιος την απόσταση Ηράκλειο Μοίρες θα είναι μειωμένος κατά 15 λεπτά. Το σημαντικότερο όμως όφελος που προέκυψε είναι η οδική ασφάλεια και αυτή βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος μας……

Όμως ,δυστυχώς  η βιασύνη παράδοσης του τμήματος αυτού, ισως και λόγω ότι επέκειντο οι εκλογές  του 2019 ,αλλά και η έλλειψη  γεωτεχνικών μελετών οδήγησε ,εντελώς πρόσφατα ,το  προβληματικό αυτό κομμάτι στην ευρεία υποχώρηση και ρηγμάτωση του οδοστρώματος ,με αποτέλασμα το κλείσιμο του δρόμου ,μέχρι νεωτέρας.που αποδόθηκε στην …φύση  δηλ.στα  υπόγεια νερά.Η <<Οδύσσεια>> δεν έχει ακόμη Αίσιο τέλος…….

 



ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content