Νέο αυστηρότερο ΚΟΚ, ηλεκτρονικό σύστημα βεβαίωσης των παραβάσεων και διορθωτικές επεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτού περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, το Εθνικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.
«Έχει έρθει η ώρα, η Οδική Ασφάλεια να αποτελέσει εθνικό μας στόχο». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, με αφορμή τη σταδιακή εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου για την Οδική Ασφάλεια, για την περίοδο 2021-2027.
Πρόκειται για μία πολιτική, που έχει ως στόχο αφενός τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030 και αφετέρου τη βελτίωση όλων των επιδόσεων οδικής ασφάλειας, ενώ εδράζεται στο τετράπτυχο:
– Ασφαλείς δρόμοι
– Υπεύθυνοι οδηγοί
– Κυκλοφοριακή παιδεία
– Δίκαιοι κανόνες για όλους
Όπως επισήμανε «η ενίσχυση της Οδικής Ασφάλειας έχει τεθεί εξαρχής σε απόλυτη προτεραιότητα για την Κυβέρνησή μας και προσωπικά για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη», με στόχο τη βελτίωση σε δείκτες όπως είναι η υπέρβαση ταχύτητας, η μη χρήση κράνους και ζώνης, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση και το τόσο κρίσιμο ζήτημα της αντιμετώπισης μετά το ατύχημα.
Οι βασικές δράσεις προτεραιότητας του νέου Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου βασίζονται σε οκτώ θεμελιώδεις πυλώνες:
– Ολοκληρωμένος Νόμος Οδικής Ασφάλειας, με επικαιροποιημένο ΚΟΚ
– Αποτελεσματικό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων
– Πιο συστηματική Επιτήρηση της Οδικής Ασφάλεια
– Συνεκτικό Πρόγραμμα Βελτιώσεων στο Υπεραστικό Δίκτυο
-Ολοκληρωμένο Πρόγραμμα Επεμβάσεων στις Πόλεις
– Το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, που έχει ήδη συγκροτηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
– Συστηματική Δεκαετή Επικοινωνιακή Πολιτική ευαισθητοποίησης του κοινού
– Αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Ασφαλείας – Πιο καινούργια αυτοκίνητα
«Στόχος μας είναι ο νέος Κ.Ο.Κ. να λειτουργεί πραγματικά αποτρεπτικά για παραβάσεις που θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή», είχε αναφέρει πρόσφατα Καραμανλής, προσθέτοντας ότι τίθεται και ένα σαφές πλαίσιο κανόνων γύρω από τη μικροκινητικότητα, που αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος των σύγχρονων αστικών μετακινήσεων.
Ακόμα, και με δεδομένο ότι τα νέα αυτοκίνητα είναι ασφαλέστερα, η κυβέρνηση έχει προχωρήσει στην παροχή κινήτρων – μέσω του Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 – για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, που ταυτόχρονα ρυπαίνουν λιγότερο, καθιστώντας τις πόλεις πιο φιλικές για τον πολίτη.
Τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων
Προτεραιότητα επίσης θα δοθεί και στη συγκρότηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων, στο πλαίσιο του οποίου θα εφαρμοστεί μια ψηφιακή διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη των προστίμων. Αυτή θα έχει ως εξής:
– Βεβαίωση και καταχώρηση των παραβάσεων του Κ.Ο.Κ με ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να δοθεί τέλος στο σβήσιμο των κλήσεων.
– Πρόβλεψη ώστε η παράβαση που θα επιβάλλεται ερήμην του οδηγού (δλ. με κάμερες και ραντάρ) να αποδίδεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος.
– Δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής της παράβασης μέσω e banking ή ATM
– Βεβαίωση της υπερήμερης οφειλής στο Taxisnet
– Αμεση online ενημέρωση των οδηγών για την καταγραφή των παραβάσεων και των πόντων ποινής που έχουν συγκεντρώσει στο point system.
Προς αυτή την κατεύθυνση, θα συμβάλλει, τέλος, και η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων το οποίο θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων.
Παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία
Καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας είναι και οι υπό εξέλιξη παρεμβάσεις, ύψους 675 εκ. ευρώ, 7.000 επικίνδυνα σημεία κατά μήκος του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.
Πρόκειται για σημεία που είναι διασκορπισμένα σε 2.500 χλμ του οδικού δικτύου και σε 80 οδικούς άξονες στην ηπειρωτική και νησιωτική Ελλάδα, με τον σχεδιασμό των παρεμβάσεων και τον προσδιορισμό του κόστους να γίνεται ανά Περιφέρεια.
Τέλος, υψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης βρίσκεται και η βελτίωση των οδικών υποδομών – μεταξύ άλλων – μέσω της δημιουργίας υψηλών προδιαγραφών αυτοκινητοδρόμων με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
iefimerida.gr