Στη «δαγκάνα» των ελεγκτικών αρχών αναμένεται να πέσουν οι παρανομούντες οδηγοί που κινούνται με τα αυτοκίνητά τους, ενώ έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας.
Με αμείωτη ένταση συνεχίζεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός των υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με φόντο την απλοποίηση των διαδικασιών και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών, οι οποίοι μέχρι πρόστινος συνωστίζονταν στα γκισέ.
Μία από τις τελευταίες υπηρεσίες που εισήλθαν στην ψηφιακή εποχή είναι η ηλεκτρονική μεταβίβαση, μια διαδικασία στην οποία πλέον προστέθηκε και η δυνατότητα πληρωμής των τελών.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν παρέχει πολύτιμη βοήθεια απλά για τους πολίτες, αλλά και για τις ελεγκτικές αρχές οι οποίες βλέπουν το «οπλοστάσιό» τους να εμπλουτίζεται με πολύτιμα εργαλεία μέσω των οποίων μπορούν να εντοπίσουν ταχύτατα τους παρανομούντες οδηγούς.
Ένα από αυτά τα εργαλεία είναι το Audit-Car το οποίο παρέχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία του «ψηφιακού φάκελου» MyAuto, λαμβάνοντας επομένως πληροφορίες για τα εξής:
- Tα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας
- Aν το όχημα είναι σε κίνηση / ακινησία ή έχει κλαπεί
- Στοιχεία για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας
- Το αποτέλεσμα του Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) και η ημερομηνία του επόμενου ελέγχου
- Στοιχεία ασφάλισης
Όπως είναι λοιπόν κατανοητό, το Audit-Car παρέχει τη δυνατότητα στους ελεγκτές να αντλούν με εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο – και χωρίς να απαιτείται η μεσολάβηση τρίτων υπουργείων – στοιχεία για το ποια αυτοκίνητα κυκλοφορούν ενώ έχουν τεθεί σε ακινησία, ποια είναι ανασφάλιστα, ποια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ ή δεν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας.
Μεγάλες προσδοκίες από το Audit-Car εξέφρασαν τον περασμένο Ιούλιο και τα υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών, μιας και στην «τσιμπίδα» των ελεγκτικών αρχών αναμένεται να πέσουν εκατοντάδες χιλιάδες οδηγοί οι οποίοι κυκλοφορούν παράνομα το αυτοκίνητό τους.
Οι οδηγοί που κινδυνεύουν να έρθουν αντιμέτωποι με εξουθενωτικά πρόστιμα είνια όσοι έχουν καταθέσει online τις πινακίδες των ΙΧ τους, αλλά εξακολουθούν να κινούνται με το αυτοκίνητό τους.
Σε αυτές τις περιπτώσεις προβλέπονται κυρώσεις που κυμαίνονται από 10.000 ευρώ-εφόσον διαπιστωθεί ότι το αυτοκίνητο είναι σε κυκλοφορία παρότι έχει δηλωθεί σε ακινησία – έως 30.000 ευρώ σε περίπτωση υποτροπής.
Σημειώνεται, τέλος, ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες διασυνδέονται με πληροφοριακά συστήματα των φορέων του δημοσίου τομέα και ιδίως του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της Α.Α.Δ.Ε., της ΕΛΑΣ και του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Car and Motor.gr