Γ.Καραγιάννης: Αρχές του 2023 θα κατασκευάζονται τα 2 από τα 3 τμήματα του ΒΟΑΚ

Εργα άνω των 3,2 δισ. ευρώ πρόκειται να προκηρυχθούν και να ξεκινήσουν το επόμενο διάστημα, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Πρώτο Θέμα» ο υφυπουργός που είναι αρμόδιος για τις υποδομές αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο «σοκ των ανατιμήσεων και της αύξησης του ενεργειακού κόστους» που παρατηρείται διεθνώς εξαιτίας του πολέμου στην Ευρώπη. Όπως διαβεβαίωσε, στην Ελλάδα είναι εξασφαλισμένη η συνέχεια των έργων.

«Δράσαμε γρηγορότερα από πολλές ισχυρότερες οικονομικά χώρες, δίνοντας ένα πλαίσιο στήριξης της αγοράς και των έργων» τόνισε ο κ. Καραγιάννης. «Σήμερα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι καταφέραμε να διατηρήσουμε ενεργά όλα τα μεγάλα έργα υποδομών της χώρας. Κρατήσαμε ζωντανό έναν από τους σημαντικότερους μοχλούς ανάπτυξης της οικονομίας μας, τον κατασκευαστικό κλάδο» πρόσθεσε.

Αναφορικά με τα έργα που αναμένονται τους επόμενους μήνες, σχολίασε πως «ο προγραμματισμός είναι πυκνός» και έδωσε ένα περίγραμμα των έργων.

Όπως τόνισε, μέχρι το τέλος του έτους θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς το Ίλιον. Τις επόμενες εβδομάδες βγαίνουν στον «αέρα» τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε Μπραμιανό, Αμβρακία-Αμφιλοχία-Βάλτο και Λουτράκι, τα μεγάλα έργα ύδρευσης Πρέβεζας, Άρτας και Λευκάδας και του Τσικνιά στη Λέσβο και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Δυτικής Αττικής.

«Συνολικά τις επόμενες εβδομάδες οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ξεκινήσουν» ανέφερε και πρόσθεσε: «Η δουλειά μας δεν σταματά ούτε στιγμή».

Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι «ωριμάζουμε και θα δημοπρατήσουμε εντός του επόμενου τριμήνου το οδικό έργο Γιάννενα – Κακαβιά όπως και τo έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που θα περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και το Σκαραμαγκά που εκκρεμεί εδώ και πολλά χρόνια».

«Δύο νέα ΣΔΙΤ θα ξεκινήσουν και αφορούν τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα και την Ύδρευση της Κέρκυρας, ενώ θα ξεκινήσουν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό 675 εκατομμύρια €, σε ολόκληρη τη χώρα» πρόσθεσε.

«Συνολικά, πρόκειται να προκηρύξουμε και να ξεκινήσουμε το επόμενο διάστημα έργα προϋπολογισμού άνω των 3,2 δισ. ευρώ» ανέφερε.

Υπενθύμισε δε ότι «τα έργα αυτά προστίθενται σε όσα έχουν ήδη δημοπρατηθεί «το τελευταίο διάστημα αλλά και τα προηγούμενα χρόνια και αθροίζουν πάνω από 13 δισ. έργα. Απαρτίζουν το μεγάλο πρόγραμμα υποδομών για το οποίο είχαμε δεσμευτεί εξ αρχής πως θα υλοποιήσουμε. Είναι έργα με τη σφραγίδα του Κώστα Καραμανλή».

Ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι «ο σχεδιασμός προχωράει χωρίς εκπτώσεις και πισωγυρίσματα».

Στην περιφέρεια το μεγαλύτερο μέρος των έργων
Ο κ. Καραγιάννης απέρριψε την κριτική ότι το πρόγραμμα έργων αφορά κυρίως το Λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη και τόνισε ότι «το μεγαλύτερο κομμάτι των έργων μας αφορά τη περιφέρεια».

«Διοχετεύσαμε πολλή ενέργεια και δουλειά σε μεγάλα project όπως ο ΒΟΑΚ, ο Ε-65 και το Πάτρα – Πύργος, που όλα ξεμπλόκαραν και προχώρησαν. Τα 3 αυτά έργα βάλτωναν για χρόνια αφήνοντας το δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων ανολοκλήρωτο» τόνισε.

Υπογράμμισε τη βαρύτητα που δόθηκε στα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα οποία δημοπρατήθηκαν με σκοπό να συνδεθούν όλα τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το δίκτυο, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά «στα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα σε όλη τη χώρα που θωρακίζουν την ύπαιθρο από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής».

«Δεν είναι σημαντικό έργο η Παράκαμψη Χαλκίδας; Η οδική σύνδεση Μπράλος – Άμφισσα; Το Άκτιο – Αμβρακία στο οποίο ήδη παραδώσαμε τη παράκαμψη της Αμφιλοχίας; Το Δράμα – Αμφίπολη; Τα φράγματα Χαβρία, Ενιπέα, Ταυρωνίτη και Τσικνιά;» διερωτήθηκε.

«Σε μια τριετία καλύψαμε την υποεπένδυση και το κενό στα δημόσια έργα μιας δεκαετίας» τόνισε χαρακτηριστικά.

ΒΟΑΚ
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο υφυπουργός Υποδομών στον ΒΟΑΚ, ο οποίος, όπως είπε, «ήταν ένα όνειρο για τη Κρήτη που σήμερα γίνεται πράξη από τη κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη».
Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ενημέρωσε ότι «για το ανατολικό τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχει υπογραφεί η σύμβαση, ενώ και για το ΣΔΙΤ Χερσόνησος – Νεάπολη έχουμε προσωρινό ανάδοχο και σύντομα θα υπογραφεί η σύμβαση και εδώ».

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι «όσον αφορά το μεγάλο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ως τα τέλη Νοεμβρίου θα ξεκινήσει η Β’ Φάση του Διαγωνισμού και στο α’ τρίμηνο του 2023 θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο».

Συμπερασματικά, «στις αρχές του επόμενου έτους θα ξέρουμε τα κατασκευαστικά σχήματα σε όλο το ΒΟΑΚ και τα 2 από τα 3 τμήματά του θα είναι ήδη υπό κατασκευή» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης και συμπλήρωσε ότι «χρειάστηκαν 3,5 χρόνια για να σπάσουν στεγανά δεκαετιών».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content