Ο νέος κλειστός άξονας της χώρας που αποτελεί την μεγαλύτερη νέα επένδυση στα οδικά έργα της χώρας με σχεδόν 2 δισ. ευρώ προϋπολογισμό, είναι ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Η κατασκευή του ΒΟΑΚ έχει χωριστεί σε τρια διακριτά μέρη: το πρώτο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα της παραχώρησης μεταξύ Χανίων και Χερσονήσου, το δεύτερο είναι η ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη και το τρίτο είναι το δημόσιο έργο στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Από τα τρία τμήματα, τον περασμένο μήνα υπεγράφη η σύμβαση για το ανατολικό τμήμα, από την Νεάπολη μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Ανάδοχος εταιρεία είναι η ΑΚΤΩΡ στο έργο των 186 εκατ. ευρώ. Εκτίμηση πηγών κοντά στους διαγωνισμούς είναι πως το 2023 σταδιακά θα υπογραφούν και θα ξεκινήσουν και τα δύο πρώτα τμήματα που αποτελούν και τον κορμό του ΒΟΑΚ.
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη τρέχουν οι διαδικασίες για την επάνδρωση των εργοταξίων στο ανατολικό τμήμα και στόχος είναι να ξεκινήσουν τα έργα μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2023. Στο έργο περιλαμβάνεται και η συντήρηση της παλιάς εθνικής οδού μέχρι τον Άγιο Νικόλαο ως προαίρεση με 17 εκατ. ευρώ.