Αύριο Tετάρτη 5 Απριλίου συμπληρώνονται 24 μήνες από την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) και, έπειτα από αρκετές παρατάσεις, λόγω και κορωνοϊού, κάπως πλησιάζουμε στο ορόσημο της κατάθεσης των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών που αναμένονται μετά το Πάσχα.
Μέσω ΤΑΙΠΕΔ παραχωρείται τουλάχιστον το 67% του ΟΛΗ, για το οποίο υπάρχει εξαιρετικά έντονο ενδιαφέρον, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί στις δεσμευτικές προσφορές που θα κατατεθούν.
Όπως γράφει η Newmoney, για το λιμάνι κοντράρονται μεγάλοι όμιλοι και επιχειρηματικά συμφέροντα που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο θέλουν να αποκτήσουν ή να ενισχύσουν την παρουσία τους στην Κρήτη. Στα σχήματα που έχουν κληθεί να υποβάλλουν προσφορές περιλαμβάνονται ο όμιλος Γκριμάλντι, το σχήμα ΓΕΚΤΕΡΝΑ – AVIAREPS (Γ. Γρύλος), η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ (οικογένεια Σήφη Ι. Βαρδινογιάννη) και Goldenstep (Ομίλος Seajets του Μ. Ηλιόπουλου), το σχήμα ΤΕΚΑΛ – JCC, ο ΟΛΘ, το σχήμα Άκτωρ Παραχωρήσεις – Attica Group, η Olete και η κοινοπραξία Global Ports Holding (διαχειριστής λιμένων κρουαζιέρας) με την PORTEK (θυγατρική του ιαπωνικού κολοσσού Mitsui & Cο) και μένει να διαπιστωθεί ποιοι τελικά θα το πράξουν και σε ποιο τίμημα είναι διατεθειμένοι να φθάσουν.
Οι προοπτικές για το λιμάνι είμαι μεγάλες καθώς εκτός από ακόμη πιο δυναμικό home porting για την κρουαζιέρα μπορεί να εξελιχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων.