Η σανδαλίζουσα (σκανδαλίζουσα)  Αφροδίτη, η εκπάγλου καλλονή, άλλωστε Θεά, προσήλθε  με μπικίνι στο Ρέθυμνο!

Του Γεωργιου  Ν. Βλατακη, Άρχοντος Νομοφυλακος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, Προέδρου ιστορικου συλλογου Ρεθυμνιων Αττικης ΤΟ ΑΡΚΑΔΙ 

       Εγώ μέχρι σήμερα γνώριζα ότι πολλές καλλονές και δη δεσποινίδες ,κυρίες εκ του εξωτερικού  αλλά και του εσωτερικού , συρρέουν κάθε χρόνο επισκεπ-τόμενες  το Ρέθυμνο και απολαμβάνουν την θάλασσα του, κάνοντας μπάνιο με  σι θρου προκλητικά μπικίνι .

 Ότι θα συναντούσα όμως την Αφροδίτη, την θεά , με μπικίνι στο χρώμα του χρυσού στο Ρέθυμνο δεν το έβανε ο νους μου. Κι αυτό οφείλεται χάρη στον  κο Νίκο Σταμπολίδη, τον χαρισματικό  καθηγητή  ,  με την λυσσαλέα ευρηματικότητα και τη θελκτική μεταδοτικότητα των λόγων και πράξεων  του. 

Και κατανοώ την περιβολή αυτή της εκπάγλου καλλονής θεάς ,στην κυριολεξία , αφού όλα αυτά έλαβαν χώρα  δικαιολογημένα λογω καύσωνα στα ριζά του Ψηλορείτη, ενόψει των έβδομων γενεθλίων του μουσείου  της Αρχαίας Ελεύθερνας  . 

Ένα γεγονός που λαμβάνει χρόνο με το χρόνο διάσταση έθους , τόσο για τα μοναδικά εκθέματα του ,που κάθε χρόνο αλλάζουν, όσο και δια την παρουσία  των υψηλών προσκεκλημένων του διεθνούς jet set σε συνδυασμό με τις  ιδιαίτερες συναυλιακές συνάξεις. 

Μεταξύ των υψηλών προσκεκλημένων συγκαταλέχτηκα κι εγώ ο γράφων με τη σύζυγο μου , που προσήλθαμε από την Αθήνα ειδικά για αυτήν την εκδήλωση τιμώντας ιδιαιτέρως τον αγαπητό κο Νικο Σταμπολίδη ,την ψυχή της Αρχαίας Ελεύθερνας , αλλά και τον αγαπητό φίλο Παναγιώτη Κολοβό τον ακάματο επιβλέποντα όλου του εγχειρήματος και όχι μόνο. 

Η εκδήλωση όπως πάντα ξεκίνησε εντός του χώρου μουσείου για περιορισμένο αριθμό προσκεκλημένων ενώ η εμπεριστατωμένη  προλόγιση του κου καθηγητή , τον οποίο δεν χορταίνεις να τον ακούς ,ευχόμενος να μην σταματήσει να μιλάει, μας κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον εκπλήσσοντας μας  ευχάριστα ,όπως πάντα .  

Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην φετινή επίσημη προσκεκλημένη του ,την θεά Αφροδίτη, ένα ιδιαίτερο άγαλμα, ενώ έπλεξε το εγκώμιο της εκπάγλου αυτής καλλονής με το χρυσό μπικίνι :

βοῦς ἐνί νηῷ ἤνις ἠκέστας ἱερευσέμεν», Ομ. Ιλ.). κεστός (< κεντώ)

Με τη «λευκότητα του μαρμάρου, που ακτινοβολεί προς το φως (άλλωστε μαρμαίρω στα αρχαία ελληνικά, εξ ου και μάρμαρο, σημαίνει αντανακλώ το φως), έρχεται σε αγαστή συμφωνία με τη χρυσή διακόσμηση του σώματος, δημιουργώντας μία αίσθηση χιονάτης, απαλής επιδερμίδας που σε προ(σ)καλεί να την αγγίξεις», σημειώνει ο ίδιος.«Κάτω από τα πτερύγια της μύτης της θεάς, τα σχετικώς μικρά, περισπώμενα στο επάνω μέρος, χείλη έχουν μία εράσμια αυστηρότητα που δίδει την εντύπωση ότι η θεά βρίσκεται σε μία ουράνια σφαίρα, αντίθετη με αυτή που προκαλούν η «ντυμένη» γυμνότητα και οι κυματισμοί της λευκής σάρκας του σώματός της, κυρίως στην εύπλαστη κοιλιακή χώρα, αλλά και ο ορθωμένος ερωτισμός του νεαρού Πρίαπου. Και το σύνολο μοιάζει να αιωρείται ανάμεσα στα ουράνια και στην πάνδημο ερωτική σφαίρα της Αφροδίτης και η χρυσή διακόσμηση του σώματός της παραπέμπει στη χρυσή Αφροδίτη του Ομήρου…».                                                                                                 Η Αφροδίτη ήρθε στο φως τον Ιανουάριο του 1954 σε ένα από τα σπίτια, που καταστράφηκαν από την έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. Φυσικά τη διαφορά κάνει η διακόσμηση του αγάλματος με επιχρύσωση, που χρησιμοποιείται εκτός από το «ένδυμά» της, για να αναπαραστήσει επίσης το περίτεχνο περιδέραιο και το βραχιόλι της, καθώς και στον φαλλό του Πρίαπου. Σε γενικές γραμμές  πρόκειται για μια εντυπωσιακή εικόνα για τα γυναικεία στολίδια των ρωμαϊκών χρόνων, αν και πιθανότατα το γλυπτό ήταν εισηγμένο από την περιοχή της Αλεξάνδρειας, όπως λένε οι μελετητές του

Εξαιρετική η επιλογή της ηθοποιού Κατερίνας Διδασκάλου να αποδώσει «τον ορφικό ύμνο της Αφροδίτης» τόσο στην Ελληνική όσο και στην Αγγλική ,με την ίδια συγκινησιακή φόρτιση.  

Η εκδήλωση μεταφέρθηκε στη συνέχεια στον αύλειο  χώρο του μουσείου με μια μοναδική συναυλία του διεθνούς φήμης Σταύρου Ξαρχάκου , ο οποίος με την μούσα του Ηρώ Σαια , μας συνεπήρε με τα όμορφα αγαπημένα του τραγούδια. Ο συνδυασμός της μουσικής αλλά κυρίως της τοποθεσίας στα ριζά του Ψηλορείτη δημιουργούσε μέσα σε αυτήν την ατμόσφαιρα ,πράγματι μια ιεροτελεστία. Η φετινή σύναξη ξεπέρασε κάθε προηγούμενο , πάνω από 2.500 κόσμου προσήλθε στην απολαυστική συναυλία.

Για μια ακόμη χρονιά η Grecotel υπό το άγρυπνο βλέμμα του κου Δημήτρη Καλαιτζιδακη  ,απέδειξε τι σημαίνει φιλοξενία, ευγένεια , ποιότητα , διακριτικά εύσημα απαράμιλλα  με τη σφραγίδα  εγγύησης του κου Νίκου & Μαρης Δασκαλαντωνακη.  Μεταξύ των επισήμων η κα Αλίκη Γουλανδρή, η Μαρία Εμπειρίκου, η κα Ναζαν Ολτσερ διευθ, του μουσείου Σαμπαντζι της Πόλης, η πριγκίπισσα Ολυμπία Τορλοντια , ο κ. Νίκος Σηφουνακης κά 

Υπήρξε όμως και συνέχεια την επόμενη ημέρα   . Είχαμε την τιμή και την χαρά , ύστερα από πρόσκληση του κυρίου καθηγητή, πάλι σε περιορισμένο αριθμό ατόμων ,να απολαύσουμε μια εξαιρετική ξενάγηση στον ευρύτερο αρχαιολογικό χώρο της Αρχαίας Ελεύθερνας  από τον ίδιο το κο Νίκο Σταμπολίδη. 

Φυσικά και δεν μπορώ να σας περιγράψω τι είδαν οι οφθαλμοί μας  και τι άκουσαν τα ώτα μας. Αρκεί να σας πω ότι ξεκίνησε η ξενάγηση στις 10 πμ και τελείωσε στις 15:00μμ. Μας μετέδωσε τόσα πράγματα ο κος καθηγητής ο οποίος είχε τέτοιο ίστρο αρχαιολογικό, το ζούσε τόσο πολύ . Είναι μοναδικός, ανεξάντλητος, ακάματος.  . Χαρισματικός τόσο που δεν θέλεις να τελειώσει μαζί του ούτε η συναναστροφή ούτε η ξενάγηση.  Ακούραστος ,να πηδαει σαν κρι κρι ,από τον ένα χώρο στον άλλο ώστε να προλάβει να τα εξηγήσει όλα και στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα. Ήταν μια απόλαυση. Διάλειμμα για καφέ στο χωριό της αρχαίας Ελεύθερνας  που πανηγύριζε ο ναός του χωριού λογω του προφήτη Ηλία ,όπου συμπέσαμε στην λιτανεία. Όλα υπέροχα και τέλεια .

Συνεχίσαμε στην νεκρόπολη και καταλήξαμε στο μουσείο. Ακόμη μια συγκινητική για μένα εμπειρία η επίσκεψη των εργαστηρίων των αρχαιολόγων. Μοναδική εμπειρία όπου για πρώτη φορά συνειδητοποίησα το μεγαλείο του αρχαιολόγου αλλά και πόσα πράγματα πρέπει να κατέχει ταυτόχρονα ώστε να φτάσει στην κάθε εξήγηση των ευρημάτων.  Έμεινα κατάπληκτος.   

Μέσα σε όλο αυτό το μεγαλείο που έζησα φέτος στην αρχαία Ελεύθερνα , αναλογιζόμουνα πόσο τυχερός είμαι που  ο κος καθηγητής Ν. Σταμπολίδης με συγκαταλέγει στα πρόσωπα που αγαπά. Τον ευχαριστώ  εκ βάθους καρδίας για αυτές τις μοναδικές στιγμές που μας επιτρέπει και ζούμε μαζί του., 

Και διαρκώς θα επιμένω και θα προτρέπω , όπως χρόνια πράττω καρτερικά τώρα τον Δήμο Ρεθύμνου , ότι κάθε ημέρα που περνάει χωρίς να  αποδίδεται η δέουσα έμπρακτη Τιμή στον μοναδικό  κο Νίκο Σταμπολίδη , ως επίτιμο δημότη Ρεθύμνου, χάνεται η Αξία των λόγων , και ταυτόχρονα εξατμίζεται η έννοια που επικρατεί  για την πόλη του Ρεθύμνου.  

Γιατί όπως ανέφερε στην ξενάγηση του ο κος καθηγητής  από ποίημα της από κοινού αγαπημένης μας Κικής Δημουλά :

«Τὸ πολὺ ν᾿ ἀγοράσω λίγο χῶμα. Ὄχι γιὰ λουλούδια.
Γιὰ ἐξοικείωση» .
(ποίημα με τίτλο -Σαν να διάλεξες)

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content