“Στο ναρκοπέδιο του ΒΟΑΚ”

Στο ναρκοπέδιο του ΒΟΑΚ. Με αυτό τον τίτλο το Dark room του Newmoney αναφέρεται στις αναμενόμενες (επιτέλους!) εξελίξεις που αφορούν στον (πολύ καθυστερημένο) ΒΟΑΚ. Αναδημοσιεύουμε το σχόλιο:

-Θέμα λίγων εβδομάδων εκτιμάται ότι είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, ύψους άνω του 1,7 δισ. που αποτελεί την τελευταία μεγάλη σύμβαση παραχώρησης που θα κονταροχτυπηθούν οι τιτάνες των κατασκευών της χώρας. Εντός των ημερών αναμένεται να βαθμολογηθούν οι τεχνικές προσφορές των υποψηφίων καθώς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ολοκληρώσει τον έλεγχο των δικαιολογητικών και έχει περάσει και τους τρεις ομίλους στο επόμενο στάδιο.

Πρόκειται για την κοινοπραξία ΑΒΑΞ με τις γαλλικές EGIS και Meridiam, την αυτόνομη κάθοδο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και το σχήμα ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος. Η τεχνική προσφορά πάντως είναι ήσσονος σημασίας για τους υποψηφίους, καθώς τον νικητή θα κρίνει η οικονομική προσφορά, όπως άλλωστε φάνηκε και στην Αττική Οδό. Ο διαγωνισμός προχωρεί παρά το έντονο παρασκήνιο που έχει και τις μάχες που δίνονται πίσω από την κουρτίνα για ένα έργο που μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά οι κατασκευαστικοί όμιλοι θέλουν πάση θυσία. Οι ίντριγκες και το παρασκήνιο αποτελούν και την αιτία των καθυστερήσεων στην εξέλιξη του διαγωνισμού που, εκτός απροόπτου, θα έχει καθοριστική εξέλιξη μέσα στον Οκτώβριο.

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά το τμήμα Κίσσαμος Χανίων-Ηράκλειο μήκους 157,5 χιλιομέτρων και έναν αυτοκινητόδρομο με πολλές σήραγγες συνολικού μήκους 34 χιλιομέτρων, κάτι που εκτινάσσει το κόστος του οδικού έργου. Το υπουργείο, παρά τις πιέσεις των εργολάβων, επίσπευσε τις διαδικασίες και απαίτησε -όπως και έγινε- οι δεσμευτικές προσφορές να υποβληθούν τον Μάιο, ελάχιστες μέρες πριν από την πρώτη εκλογική αναμέτρηση, αλλά και περίπου 2 μήνες πριν από την υποβολή των οικονομικών προσφορών για την Αττική Οδό. 

Δύο είναι οι παράγοντες που θα καθορίσουν τον νικητή: ο πρώτος είναι το ύψος του (σκιώδους) διοδίου, δηλαδή των χρημάτων που θα ζητήσει επιπλέον ο παραχωρησιούχος από το Δημόσιο για κάθε 1 ευρώ που εισπράττει από το γκισέ του ΒΟΑΚ και ο δεύτερος είναι το ύψος της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου στο έργο που θα καθορίσει πόσα λιγότερα χρήματα από τα 800 εκατ. που θα βάλει το κράτος, ζητά ο παραχωρησιούχος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content