Η Λύση για Αύξηση Εξαγωγών

Της Πάτρας Ζεϊμπέκη

Πολύς λόγος τελευταία γίνεται για τα Κρητικά προϊόντα καινοτόμα και μη τα οποία η κατανάλωση περιορίζεται μόνο «εντός των τειχών» και ειδικότερα μόνο στην Ελλάδα. Οι εκθέσεις γεμίζουν κόσμο αλλά το ενδιαφέρον των άλλων χωρών είναι περιορισμένη. Καθημερινά καταστήματα διατροφής ανοίγουν και κατακλύζουν τις πόλεις και τα χωριά περιμένοντας τον καταναλωτή ο οποίος θα δοκιμάσει τις παραδοσιακές γκουρμέ λιχουδιές του καταστήματος.

Μάρκετερς από όλη την Ελλάδα συσκέπτονται προσπαθώντας να βρούνε την λύση πως τα καινοτόμα ή μη προϊόντα με ευφάνταστες συσκευασίες θα μπουν στα ράφια των καταστημάτων του εξωτερικού. Όλοι όμως είναι σαν να γυρίζουν γύρω γύρω από τον εαυτό τους αφού όλοι είναι με δεμένα χέρια εφόσον κοιτάνε το δάσος και όχι το δέντρο. Έχει αναρωτηθεί όμως κάποιος γιατί άραγε δεν μπορεί π.χ. η μυζήθρα ή το απάκι κλπ τοπικά προϊόντα να μπει στα ράφια των μεγαλυτέρων σούπερ μάρκετ του εξωτερικού και αν μπει διαρκεί ελάχιστα το ενδιαφέρον των αγορών;

Από τα ταξίδια μου στο εξωτερικό από τα νεανικά μου χρόνια δοκίμασα πολλές γεύσεις και πάμπολλες διαφορετικές κουζίνες, υλικά και τρόπους ψησίματος. Αυτό που ανακάλυψα από πολύ μικρή ηλικία είναι ότι ο κάθε τόπος έχει τις δικές του γεύσεις σύμφωνα με τα υλικά – προϊόντα τα οποία παράγει ο κάθε τόπος. Έτσι ο κάθε άνθρωπος έχει συνηθίσει και έχει εκπαιδεύσει την γεύση του σύμφωνα με τα προϊόντα που είναι διαθέσιμα στον τόπο του, τα δικά του παραδοσιακά.

Μετά την ανακάλυψη αυτή, ανακάλυψα ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να εκπαιδεύσει την γεύση του, πέρα των παραδοσιακών τοπικών του προϊόντων που διαθέτει και σε διαφορετική κουλτούρα. Έτσι ξεκίνησα να γράφω συνταγές με βάση τα Κρητικά – Ελληνικά προϊόντα σε συνδυασμό με κουζίνες άλλων χωρών. Αυτή η ενέργειά μου αποσκοπεί στην γευστική εκπαίδευση των άλλων λαών στα προϊόντα της πατρίδος μας μέσω της δικής τους γευστικής κουλτούρας. Έτσι ο ξένος καταναλωτής ο οποίος θα χρησιμοποιήσει τα προϊόντα της Κρήτης μέσω της δικής τους γευστικής συνήθειας και μέσω των παραδοσιακών του φαγητών, το προϊόν της Κρήτης εντάσσεται στην διατροφική του αλυσίδα.

Έτσι τα προϊόντα της Κρήτης αρχίζουν και του γίνονται απαραίτητα στην καθημερινή διατροφική ζωή των καταναλωτών, με αποτέλεσμα να υπάρχει ζήτηση των συγκεκριμένων προϊόντων στην αγορά της χώρας του, η καθημερινή ζήτηση γίνεται απαίτηση στα καταστήματα της χώρας τους, η απαίτηση γίνεται ενδιαφέρον για το προϊόν από τις αγορές, το προϊόν γίνεται αγορά όπου γίνεται εξαγωγές και οι εξαγωγές πάνε στα ράφια των μεγάλων αγορών αυτό συνεπάγεται σε ζεστό χρήμα για την τοπική αγορά της χώρας μας.

Ο τρόπος αυτός βοηθάει την οικονομία του τόπου μας. Η Κρητική κουζίνα είναι αδιαμφισβήτητα από τις καλύτερες κουζίνες αλλά ο καταναλωτής άλλων χωρών πέρα της Ελληνικής αγοράς, των παραδοσιακών προϊόντων της Κρήτης θα πρέπει πρώτα να εκπαιδευτεί γευστικά σύμφωνα με τις δικές του καθημερινής συνήθεια. Έτσι οι παραδοσιακές συνταγές άλλων χωρών σε συνδυασμό με την Κρητική κουλτούρα συνταγών, εντάσσονται τα κρητικά προϊόντα. Με τον τρόπο αυτό ο καταναλωτής από άλλες χώρες συνηθίζεται στην γεύση των προϊόντων μας κι έτσι θα αρχίσει να τα ψάχνει στα ράφια των καταστημάτων της χώρας τους.

Η Κρητική κουζίνα χωρίς να θέλω να θίξω τους πρεσβευτές της (είμαι και εγώ μια απ’ αυτές) έχει ένα ταβάνι. Δηλαδή είναι συγκεκριμένη η ποσότητα των πιάτων γλυκών ή αλμυρών. Με τον τρόπο τον οποίο προτείνω να ακολουθήσουν οι αναγνώστες των βιβλίων μου και του blog μου οι ορίζοντες διευρύνονται και ανοίγει μια νέα αγορά για τα τοπικά μας προϊόντα.

Η τοπική κουζίνα ενώ έχει περιορισμένες δυνατότητες όσον αφορά την χρήση προϊόντων τους στο εξωτερικό, το μέγεθος της αγοράς με τον τρόπο τον οποίο προτείνω συνεπάγεται με άνοιγμα της αγοράς με γεωμετρική πρόοδο.

Από το 2008 εδώ και 10 χρόνια δηλαδή εκπροσωπώ αυτή την ιδέα marketing μέσω του blog μου Gourmet Food Lovers το οποίο διατηρούσα με διαδικτυακή πλατφόρμα. Εδώ και ένα χρόνο περίπου έχει μεταφερθεί στο www.gourmetfoodlovers.com.

Εκεί μπορεί κάποιος να βρει συνταγές παραδοσιακές με βάση την κρητική κουζίνα σε συνδυασμό με κουζίνες άλλων χωρών με υλικά και προϊόντα από την Κρήτη. Επίσης μπορεί να βρει τα βιβλία μου τα οποία απευθύνονται στους πρεσβευτές της κουζίνας μας σε διάφορες γλώσσες και είναι για επαγγελματική χρήση.

Κλείνοντας θα ήθελα να να επισημάνω την ανάγκη της αγοράς των τοπικών μας προϊόντων σε ξένες αγορές μέσω της διατροφική γευστικής εκπαίδευσης των άλλων λαών όπου ανοίγεται ένας νέος δρόμος για τους παραγωγούς μας. Έτσι μπορούμε να ενισχύσουμε την οικονομία του τόπου μας με ένα διαφορετικό τρόπο πέραν των καθιερωμένων.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content