Με προτεραιότητα την εκπόνηση μελετών για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, το αρμόδιο υπουργείο προχωρά το σχεδιασμό για το οδικό δίκτυο της Κρήτης , με την ηγεσία του Υπουργείου να σχεδιάζει να επισκεφτεί τον Οκτώβριο την Κρήτη προκειμένου να προχωρήσει σε ανακοινώσεις σχετικές με το σχεδιασμό και ένα πρώτο χρονοδιάγραμμα για την υλοποίηση του έργου.
Στο μεταξύ ανοιχτή παραμένει η συζήτηση για τα διόδια στον ΒΟΑΚ με το Υπουργείο να εξετάζει, όπως τόνισε την Παρασκευή από το Ρέθυμνο ο Υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, κάθε πιθανή λύση για την χρηματοδότησή του, θέτοντας στόχους για μια οικονομική, ασφαλή και χρονικά σύντομη λύση για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης.
Στο περιθώριο της παρουσίας του στο Ρέθυμνο για τις εκδηλώσεις της Εβδομάδας Βιώσιμης Κινητικότητας , σε συνέντευξη τύπου ο κος Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στον σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ τονίζοντας πως βασική προτεραιότητα είναι η εκπόνηση μελετών. Στο πλαίσιο αυτό έκανε λόγο για στασιμότητα στις ενέργειες για τον ΒΟΑΚ από πλευράς της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ τονίζοντας πως « όταν αναλάβαμε τις τύχες του Υπουργείου, αυτό το οποίο βρήκαμε πρακτικά ήταν ένα σκίτσο. Δυστυχώς, τα τελευταία 4,5 χρόνια η προηγούμενη ηγεσία και συγκεκριμένα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έπραξε τίποτα πέρα από έναν διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος το οποίο ουσιαστικά είναι ποιες εταιρίες θα ενδιαφερθούν κάποια στιγμή όταν θα γίνει το έργο. Αυτό είναι θεωρητικό κατασκεύασμα γιατί αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μελέτες» .
Σε ό,τι αφορά τις προτεραιότητες του Υπουργείου, όπως τόνισε ο κος Κεφαλογιάννης: «Είμαστε σε μια διαδικασία κατά την οποία θα προχωρήσουμε στην εκπόνηση μελετών. Αυτό θα πρέπει να πάρει και περιβαλλοντικούς όρους που είναι το δεύτερο στάδιο από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και να περάσουμε σε μια προκήρυξη του έργου. Αντιλαμβάνεστε ότι και με την Ελληνική πραγματικότητα αυτό θα έχει κάποιες καθυστερήσεις, αν υπάρχουν και ενστάσεις και είναι μια διαδικασία που θα κρατήσει κάποια χρόνια».
Σε ό,τι αφορά την επικείμενη επίσκεψη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών στην Κρήτη, ο κος Κεφαλογιάννης τόνισε: «Σε λίγες εβδομάδες από τώρα θα μπορέσουμε και με τον Υπουργό, τον κο Καραμανλή να έρθουμε στην Κρήτη να πούμε συγκεκριμένα ποια είναι η κατάσταση, να δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα για την εκπόνηση του συγκεκριμένου έργου, γιατί αυτό το οποίο όλοι θέλουμε είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, ο οποίος στην ουσία θα έχει δύο βασικούς στόχους. Πρώτα από όλα θα είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο, το οποίο θα ενώνει τις κύριες πόλεις της Κρήτης και θα μπορεί να έχει μια γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση μεταξύ των πόλεων τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα προϊόντα. Εξίσου σημαντικό είναι και το θέμα της οδικής ασφάλειας». Επιπλέον , πρόσθεσε: «Εμείς αυτό το οποίο θα κάνουμε είναι ότι το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα σε συνεργασία και με τους φορείς και την τοπική αυτοδιοίκηση είναι ένας ειλικρινής διάλογος με τους πολίτες, θα πούμε ποιες είναι οι λύσεις και θα προτείνουμε την οικονομικότερη , ασφαλέστερη και πιο σύντομη λύση».
«ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ»
Ερωτηθείς για το ενδεχόμενο διοδίων στον ΒΟΑΚ, ο κος Κεφαλογιάννης υπογράμμισε πως η συζήτηση παραμένει ανοιχτή, με το υπουργείο να αναζητά την βέλτιστη λύση. Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση για εμάς το θέμα των διοδίων δεν αποτελεί ταμπού. Αποτελεί πολιτική υποκρισία να μην πούμε ότι αυτό το ζήτημα δεν είναι υπό συζήτηση. Δεν λέω ότι θα είναι μονόδρομος τα διόδια, είναι ένας τρόπος χρηματοδότησης τους οποίους εξετάζουμε. Συγκεκριμένες λεπτομέρειες για το θέμα αυτό, το κόστος, ποιος θα είναι ο τρόπος υπολογισμού- αν φυσικά καταλήξουμε σε αυτό -είναι κάτι που θα εξεταστεί».
Σε ό,τι αφορά το ερώτημα αν εξετάζεται από το Υπουργείο η εξαίρεση των κατοίκων από την πληρωμή διοδίων , ο κος Κεφαλογιάννης υπογράμμισε: «Αν μπορέσουμε να μετακυλήσουμε το κόστος στον επισκέπτη και όχι στον κάτοικο , θα είναι κάτι που θα το κάνουμε. Αν δεν μπορεί να γίνει για νομικούς λόγους ευρωπαϊκού κεκτημένου , είναι κάτι το οποίο θα το εξετάσουμε».
goodnet.gr