Σ. Βαρδάκης για κόμβους Αγίας Πελαγίας

Από το πολιτικό γραφείο του βουλευτή Σωκρ. Βαρδάκη μας εστάλη για δημοσίευση η ακόλουθη ανακοίνωση:

Αυτοί που δεν μπορούν να βοηθήσουν η έστω να συμβάλλουν στην επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της Κρήτης που οι ίδιοι δημιούργησαν, καλύτερα να σιωπούν γιατί ο κρητικός λαός δεν ξεχνά.

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής ανάδειξης προσωρινού αναδόχου για το έργο «Επεμβάσεις στους Κόμβους Αγ. Πελαγίας και Αχλάδας του Β.Ο.Α.Κ. για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας» προϋπολογισμού 5 εκατ.  και όλοι αυτοί που εδώ και δεκαετίες ήταν απόντες και ανίκανοι να επιλύσουν τα μεγάλα προβλήματα του νησιού μιλάνε για μεγάλες καθυστερήσεις.  Προφανώς επειδή ποτέ δεν είχαν ασχοληθεί ουσιαστικά ούτε με αυτό το μείζονος πραγματικά σημασίας έργο δεν γνώριζαν τις αδυναμίες και τις ελλείψεις που υπήρχαν σε σχέση με τις μελέτες και την ωριμότητα του έργου.

Βέβαια αυτά που αγνοούσαν οι συνήθως ύποπτοι τα γνώριζε πολύ καλά το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μαλεβιζίου, που σύσσωμο έκανε μεγάλη προσπάθεια για την επίλυσή τους,  αλλά πάνω από όλα τα γνώριζε η Επιτροπή Αγώνα και οι κάτοικοι της περιοχής που πολλές φορές ξεπέρασαν και τον εαυτό τους. Πραγματικά σ’ αυτούς και μόνο αξίζει ένα μεγάλο μπράβο που πίστεψαν, πάλεψαν και τελικά δικαιώθηκαν με τη δρομολόγηση του έργου των κόμβων της Αγίας Πελαγίας.

Οι κόμβοι της Αγίας Πελαγίας λόγω της υψηλής επικινδυνότητας και της μεγάλης κυκλοφοριακής επιβάρυνσης τους θερινούς μήνες αποτελούσαν ζητούμενο της τοπικής κοινωνίας που περίμενε τόσα χρόνια ενώ παρέμενε μάρτυρας σοβαρών τροχαίων συμβάντων στα σημεία- “καρμανιόλα” αυτά επί του ΒΟΑΚ.

Στις 02/02/2018 με τροπολογία το Υπουργείο Υποδομών και συγκεκριμένα η Διεύθυνση Δ14 (Υποδομών Σταθερής Τροχιάς , Συντηρήσεων και ασφάλειας) αναλαμβάνει να προχωρήσει άμεσα τις διαδικασίες δημοπράτησης του έργου.   Σε συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) διαπιστώνεται ότι όσα στοιχεία είχαν ετοιμαστεί από τον ΟΑΚ Α.Ε. (μελέτες, τεύχη δημοπράτησης) παρουσιάζουν ελλείψεις και συγκεκριμένα το έργο είναι ανώριμο για δημοπράτηση. Συγκεκριμένα διαπιστώνονται ελλείψεις όσον αφορά:

  • Σύνταξη και έγκριση κτηματογράφησης και κτηματολογίου αναλογισμού απαιτούμενης συμπληρωματικής απαλλοτρίωσης περίπου 2000 τμ στους κλάδους των κόμβων 
  • Σύνταξη και έγκριση προμελέτης του πασσαλότοιχου στον κόμβο Αχλάδας ώστε να υπάρξει τεκμηριωμένη εκτίμηση κόστους για το έργο της προαίρεσης του υπόψη κόμβου 
  • Προμετρητικά στοιχεία του τεχνικού της κάτω διάβασης και του κλάδου με κατεύθυνση προς Αγία Πελαγία καθώς και του τοίχου αντιστήριξης στον κόμβο Αγίας Πελαγίας
  • Γεωλογική θεώρηση για την κατασκευή των πρανών των ορυγμάτων που απαιτούν απάλυνση κλίσεων
  • Έλεγχος και έγκριση της μελέτης ηλεκτροφωτισμού
  • Αναμόρφωση της μελέτης οδοποιίας για την κατασκευή του Κλάδου Εξόδου προς Αγία Πελαγία στην περιοχή του Κόμβου Αχλάδας ο οποίος είχε εξαιρεθεί λόγω μεγάλων κλίσεων και επικαιροποίηση της μελέτης οδοποιίας των υπολοίπων κλάδων λόγω απάλυνσης κλίσεων πρανών.
  • Έλεγχος συμπλήρωση και επικαιροποίηση της μελέτης σήμανσης και ασφάλισης
  • Μελέτη αποχέτευσης όμβριών υδάτων (όπου απαιτείται)
  • Συλλογή δηλώσεων από τους ιδιοκτήτες των παροδίων ιδιοκτησιών για την ωριμότητα της δημοπράτησης του έργου 
  • Σύνταξη και υποβολή φακέλου συμμόρφωσης της ΜΠΕ
  • Επικαιροποίηση των τευχών δημοπράτησης (τεχνική περιγραφή, τιμολόγιο, προϋπολογισμός) που στάλθηκαν από τον  ΟΑΚ Α.Ε. και σύνταξη των τευχών και των ελλιπών στοιχείων( Προσμετρήσεις, ΕΣΥ, ΤΣΥ, προκήρυξη).

Μέσα από την επιτάχυνση της διαδικασίας, την επικαιροποίηση και την ανασύνταξη των μελετών  ο προϋπολογισμός του έργου από τα 3,24 εκατ. ευρώ (βάση της μελέτης του ΟΑΚ Α.Ε.) διαμορφώθηκε σε 5 εκατ. ευρώ.

Καλό θα είναι λοιπόν να ασχοληθούμε με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τόπος μας και να συμβάλουμε όλοι μαζί στην επίλυση τους. Η καταστροφολογία και η στείρα αντιπολιτευτική κριτική δεν λύνει αλλά δημιουργεί προβλήματα.   

Επίσης σχετικά με το  έργο των ραμπών στου Κοκκίνη Χάνι, το σημείο εξόδου προς την Εθνική Οδό προς Ηράκλειο,  για όσους αγωνιούν και μας χρεώνουν καθυστερήσεις, προφανώς γιατί αγνοούν τις προσπάθειες που έγιναν, αν όχι σήμερα το αργότερο μέχρι την Δευτέρα παραδίδονται στην κυκλοφορία

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content