Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» καλεί τα μέλη του στην κινητοποίηση που οργανώνει την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020 στις 19:00 στο Δημαρχείο Ιεράπετρας ενάντια στο αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν τα εξής:
“Απεργούμε και αγωνιζόμαστε διότι με το πολυνομοσχέδιο:
• Αυξάνεται ο ανώτατος αριθμός των μαθητών στα τμήματα Δημοτικών σχολείων και Νηπιαγωγείων σε 25 παιδιά και ο κατώτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα σε 15. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη συγχώνευση τμημάτων (1200 λιγότερα τμήματα πανελλαδικά), τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού (2500 λιγότερες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών), την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τις υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλες σχολικές μονάδες.
• Γίνεται επένδυση στις δεξιότητες σε βάρος της γενικής μόρφωσης με την εισαγωγή σαν διακριτού αντικειμένου του μαθήματος των Αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση, γεγονός που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου και δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων. Μάλιστα, η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας σε συνάντηση που είχαν εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση που επεσήμαναν πως η πρόθεση εισαγωγής αυστηρά δομημένων προγραμμάτων στα νήπια στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης και παραβλέπονται βασικές παιδαγωγικές αρχές.
Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση, στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Εισάγεται διπλή αξιολόγηση, εσωτερική και εξωτερική – λαμπρό πεδίο για αυθαιρεσίες και τιμωρητικές λογικές – του εκπαιδευτικού έργου και των σχολικών μονάδων (σε πρώτη φάση) και των εκπαιδευτικών (σε επόμενη). Η πρακτική των σκληρών ποσοτικών αξιολογήσεων με την κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών έχει αποτύχει με βάση και τη διεθνή εμπειρία όσων εκπαιδευτικών συστημάτων υιοθέτησαν τα λεγόμενα αγγλοσαξονικά μοντέλα. Το Υπουργείο Παιδείας υιοθετεί άκριτα αυτής της μορφής την αξιολόγηση, υπακούοντας στα ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια και στη γενικότερη φιλοσοφία του σχολείου της αγοράς.
Τιμωρεί με διετή και τριετή αποκλεισμό τους αναπληρωτές που δεν παρουσιάζονται να αναλάβουν υπηρεσία.
Δεν προβλέπει καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, που έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και δέκα χρόνια.
Οι κάμερες στις αίθουσες διδασκαλίας στοχεύουν στην παγίωση της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης με την ταυτόχρονη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Οφείλουμε να προστατεύσουμε την παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές μας, αλλά και τα προσωπικά μας δεδομένα. Η σχολική τάξη δεν είναι ριάλιτι!
Επαναφέρει την αντιδραστική Τράπεζα Θεμάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, που μετατρέπει το σχολείο σε μια εξοντωτική «εξεταστική αρένα» και κάνει τη ζωή του μαθητή λάστιχο. Η λαϊκή οικογένεια θα ματώσει οικονομικά προκειμένου να καταφέρει να μορφώσει τα παιδιά της.
Οξύνει τις κοινωνικές αντιθέσεις και ενισχύει την παραπαιδεία με τις συνεχείς εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο, υψώνοντας έτσι ταξικούς φραγμούς στα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικο-οικονομικών στρωμάτων.
Κάνει λόγο για το «αποκεντρωμένο» σχολείο και εννοεί το ολοκληρωτικό πέρασμά του στους Δήμους, δηλαδή τη χειροτέρευση των όρων λειτουργίας των σχολείων αλλά και των εργασιακών μας σχέσεων.
Επαναφέρεται η βάση του 10 για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Επαναφέρει τον αναχρονιστικό θεσμό του χαρακτηρισμού της διαγωγής μαθητών, ο οποίος θ’ αναγράφεται στους τίτλους σπουδών, των απολυτηρίων, των αποδεικτικών απόλυσης και λοιπών αποδεικτικών και πιστοποιητικών σπουδών και θ’ ακολουθεί τους νέους/νέες σε όλη τους τη ζωή και παράλληλα θεσμοθετούνται ξανά οι πολυήμερες αποβολές σε μαθητές, αντί να εστιάσουν στην πρόληψη και την παιδαγωγική αντιμετώπιση και προσέγγιση.
Μπαίνει φραγμός στην εγγραφή των μαθητών που έχουν συμπληρώσει τα 17 τους χρόνια στα ημερήσια δημόσια ΕΠΑΛ, δημιουργώντας έτσι μια δεξαμενή πελατείας για τα ιδιωτικά, κάτι που είχε γίνει και το σχολικό έτος 2013 – 2014 όταν καταργήθηκαν οι ειδικότητες των παραϊατρικών επαγγελμάτων από τα δημόσια ΕΠΑΛ και ταυτόχρονα απολύθηκαν 3000 εκπαιδευτικοί.
Βασικός στόχος του νομοσχεδίου είναι ένα σχολείο φτηνό για το κράτος και ακριβό για τις οικογένειες των μαθητών που να οδηγεί σε ανταγωνισμό των σχολείων με ανθρωποφαγικά κριτήρια προκειμένου να τα προτιμήσουν οι μαθητές.
2η μέρα δράσης: Καλούμε εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και όλη την τοπική κοινωνία την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2020 στις 19:00 στο Δημαρχείο Ιεράπετρας στην κινητοποίηση που θα πραγματοποιήσει ο Σύλλογός μας με τη συμμετοχή των συναδέλφων μουσικών, εικαστικών και θεατρολόγων για να αναδειχθεί η αντίθεσή μας στο αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό πολυνομοσχέδιο.
Καλούμε όλα τα μέλη του Συλλόγου να δώσουμε μια μαζική και δυναμική απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης, που απεργάζεται την κατεδάφιση του δημόσιου σχολείου.
Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. να σταθεί επιτέλους στο ύψος των περιστάσεων. Θα έπρεπε να έχει κηρύξει τουλάχιστον 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση, δείχνοντας έτσι ότι αντιλαμβάνεται τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Ζητάμε την απόσυρση του πολυνομοσχεδίου και την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας.”