Οι ξένοι δυνητικοί επισκέπτες της Ελλάδας ανησυχούν για το ενδεχόμενο να ασθενήσουν, φοβούνται την ταλαιπωρία που θα υποστούν σε πτήσεις και σε ξενοδοχεία, αρχίζουν να δείχνουν και σημάδια περιορισμού του διαθέσιμου εισοδήματός τους, ενώ οι περισσότεροι απ’ αυτούς που σχεδιάζουν να ταξιδέψουν δεν περιμένουν να κάνουν κάτι τέτοιο πριν από το φθινόπωρο.
Κι αυτό, αν δεν υπάρχει δεύτερο κύμα πανδημίας που θα εντείνει τις ανησυχίες τους και θα επιδεινώσει την οικονομική τους κατάσταση. Μόνο ένας στους τέσσερις εμφανίζεται διατεθειμένος να ταξιδέψει νωρίτερα, δηλαδή την περίοδο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου.
Αλλά και αυτή η κατηγορία δείχνει να αποθαρρύνεται από τις πρωτόγνωρες συνθήκες υπό τις οποίες γίνονται πλέον τα ταξίδια. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα συμπεράσματα έρευνας που υλοποίησε η Mindhaus σε συνεργασία με την ερευνητική πλατφόρμα Pollfish και παρουσιάζει αποκλειστικά η «Καθημερινή» δύο ημέρες πριν από τη συζήτησή της σε forum του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, την Τρίτη 7 Ιουλίου, με θέμα «Είστε έτοιμοι να ταξιδέψετε; Τι περιμένουν οι ταξιδιώτες από τους τουριστικούς προορισμούς».
Στο σύνολο του δείγματος της έρευνας, το 24,7% δηλώνει ότι θεωρεί πιθανότερο να κάνει ένα διεθνές ταξίδι αναψυχής μέσα στο επόμενο τρίμηνο (Ιούλιος – Σεπτέμβριος) και ένα πρόσθετο 32,9% από Οκτώβριο έως το τέλος του χρόνου.
Η επιθυμία για διεθνή ταξίδια αναψυχής, σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, μεγαλώνει, αλλά τα προβλήματα με τις μετακινήσεις και με τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς παραμένουν στο επίκεντρο της προσοχής των εν δυνάμει ταξιδιωτών.
Τι δείχνουν όλα αυτά; Πως η ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα είναι ισχυρή αλλά επί του παρόντος δεν εκδηλώνεται και σε κρατήσεις.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Γιάννης Ρέτσος δηλώνει ότι «δεν μπορεί κανείς να προσδοκά, ακόμη και με βάση τα αισιόδοξα σενάρια, περισσότερο από το 20% με 25% των εσόδων που είχαμε πέρυσι από τον τουρισμό, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε ένα ποσό γύρω στα 4 με 5 δισ. ευρώ».
Ο άλλος είναι πως βασικές αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Βρετανία και η Ρωσία είναι εκτός παιχνιδιού και δείχνουν ότι θα παραμείνουν έτσι για κάποιους μήνες ακόμα. Πρόκειται για αγορές από όπου προέρχεται το 20% των εσόδων της χώρας από τον τουρισμό και πολύ περισσότερο για συγκεκριμένους ελληνικούς προορισμούς και ξενοδοχειακές μονάδες που εξαρτώνται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη μία ή την άλλη αγορά.
Καθημερινή