Ο Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης με ερώτηση του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει το ζήτημα προστασίας των ελληνικών προϊόντων με την εμπορική επωνυμία «Μακεδονικός» που η εθνικά επιζήμια συμφωνία το Πρεσπών θέτει σε αμφισβήτηση.
Η ελληνική κυβέρνηση, κόντρα στη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού κύρωσε τη Συμφωνία των Πρεσπών και εκχώρησε στα Σκόπια «μακεδονική» ταυτότητα, εθνότητα και γλώσσα.
Η συγκεκριμένη συμφωνία, όμως, όχι απλώς δεν επιλύει κανένα προβλήματα αλλά δημιουργεί πολύ περισσότερα και πολύ σημαντικότερα. Ένα μείζον ζήτημα είναι ότι θέτει σε αμφισβήτηση και στα φημισμένα και δυναμικά προϊόντα της χώρας μου που έχουν γίνει παγκοσμίως γνωστά με την εμπορική επωνυμία «Μακεδονικός».
Χαρακτηριστικά, στην έκθεση Prowein, στο Ντίσελντορφ (17-19/3), στην Γερμανία, τα Σκόπια συμμετείχαν, υπό την «ομπρέλα» του οργανισμού «Assocation Wines of Macedonia» με στόχο την προώθηση και αναγνώριση του brand name «Οίνος Μακεδονία». Δημιουργώντας ασφαλώς σύγχυση και επιχειρώντας να παραπλανήσουν το καταναλωτικό κοινό.
Ενώ επιχειρήσεις της Βορείου Ελλάδος αντιμετώπισαν προβλήματα στην Κίνα, ως προς τη χρήση του όρου «Μακεδονία» και παράγωγών του, χωρίς τη συναίνεση των Σκοπίων.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή :
1.Ποιες οι ενέργειες της για την ισχύ των ενωσιακών κανόνων ως προς την προστασία των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών σημάτων, των Μακεδονικών Προϊόντων και την παροχή πληροφοριών στους καταναλωτές, στην ΕΕ;
2.Μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το κείμενο της εμπορικής συμφωνίας ΕΕ- Κίνας που θα προκύψει από τις διαπραγματεύσεις και το οποίο θα τεθεί ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου προς έγκριση, θα εξασφαλίσει στους Έλληνες παραγωγούς οίνου το αποκλειστικό δικαίωμα να χρησιμοποιούν τον όρο «Μακεδονικός» ως γεωγραφική ένδειξη;