Η πολυτροπολογία του υπουργείου Παιδείας φέρνει σαρωτικές αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα στα δημοτικά σχολεία, αλλά και το μάθημα των Αγγλικών στο νηπιαγωγείο.
Παράλληλα, στο πρόγραμμα θα ενταχθούν εργαστήρια δεξιοτήτων που θα καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, ενώ γίνεται γνωστή και η λήξη του τρέχοντος σχολικού έτους.
Συγκεκριμένα, το διδακτικό έτος θα λήξει στις 30 Ιουνίου, ενώ η διδασκαλία των μαθημάτων θα λήξει στις 25 του μήνα.
Τι περιλαμβάνει η πολυτροπολογία
Το ωράριο διδασκαλίας στα Δημοτικά Σχολεία αναπροσαρμόζεται δίχως να αλλάζει η έναρξης και λήξης των μαθημάτων, καθώς θα ενταχθούν τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές.
Στα μαθήματα που διδάσκονται ήδη οι μαθητές έρχονται να προστεθούν και τα εργαστήρια διεξιοτήτων που θα περιλαμβάνουν μαθήματα όπως η σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια, η προστασία του περιβάλλοντος, η κλιματικής αλλαγής κ.α.
Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας. Έτσι όπως φαίνεται από τον πίνακα κατανομής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα δημοτικά σχολεία, οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, κάθε εβδομάδα:
- Τρεις ώρες στην Α΄και Β’ Δημοτικού
- Δύο ώρες στην Γ’ και Δ’ Δημοτικού
- Μία ώρα στην Ε’ και ΣΤ Δημοτικού
- Τα εργαστήρια δεξιοτήτων και τα Αγγλικά
Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, τα εργαστήρια δεξιοτήτων έχουν ως στόχο την «καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης».
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα αποτελούνται από θεματικές ενότητες, όπως «Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση», «Οικολογία – Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά», «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική» καθώς και «Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)»
Παράλληλα, στην ίδια τροπολογία εισάγεται πλέον στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και η εκμάθηση αγγλικών στο νηπιαγωγείο, σύμφωνα με το alfavita.gr.
Συγκεκριμένα προβλέπεται η υλοποίηση δράσης για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του νηπιαγωγού.