Οικονομία της εμπειρίας: Ένας βοσκός από τα highlands (Ανώγεια)

Toυ Κωνσταντίνου Μπελιμπασάκη

Πρίν από μερικά χρόνια ένας επισκέπτης του νησιού μας ρωτούσε με απορία αν τρώμε αρνί στην Κρήτη. Έμενε με την οικογένεια του σε ένα πεντάστερο all inclusive ξενοδόχειο, Σκοτσέζος βοσκός ,ο ίδιος, αναρωτιόταν γιατί δεν είχε δεί να σερβίρεται αρνί  σε μια μεγάλη ποικιλία πιάτων από διάφορες κουζίνες του κόσμου.Δεν ήθελε να δοκιμάσει μόνο την γεύση αλλά να δεί και όλες τις διαδικασίες πρίν αυτό καταλήξει στο πιάτο του. 

Αν βάλουμε στην άκρη το ενδιαφέρον λόγω της επαγγελματικής ιδιότητας, ο highlander μας επιζητούσε μια εμπειρία με το σύνολο των αισθήσεων του, που θα μπορούσε να την μοιραστεί με τους φίλους και την οικογένεια του.

Καλως ορίσαμε στην οικονομία της εμπειρίας!!!

Η μετεξέλιξη της οικονομίας των υπηρεσιών σε αυτή της εμπειρίας δεν είναι κάτι καινούργιο αφού πρωτοειπώθηκε πρίν από περίπου 20 χρόνια από τους Pine και Gilmore (Pine, B. Joseph II and Gilmore, James, “Welcome to the Experience Economy,” Harvard Business Review, July 1, 1998)..

Τα τελευταία χρόνια όμως έχει γίνει για αρκετές εταιρίες προαπαιτούμενο, η δημιουργία προιόντων, που θα μας προσφέρουν εμπειρίες(μνήμες) προκειμένου να διασφαλίσουν την ανταγωνιστική τους θέση. 

Συχνά ακούμε ότι ζούμε σε έναν τόπο ευλογημένο, με απίστευτη ομορφιά που παράγει υψηλής ποιότητας προϊόντα. Στην νέα οικονομία αυτή η αντίληψη είναι λίγο παρωχημένη, καθώς ο καταναλωτής θεωρεί την ποιότητα αυτονόητη και αποδίδει αξία σε εκείνες τις υπηρεσίες και αγαθά που συμπεριλαμβάνουν την διέγερση των αισθήσεων του με αξιομνημόνευτες εμπειρίες.

Το να παράγουμε ποιοτικά προιόντα είναι πλέον αυτονόητο. Για να μπορέσουμε να γίνουμε ή και να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί θα πρέπει να είμαστε εξωστρεφείς να παρακολουθούμε τις τάσεις της αγοράς που ανήκουμε διεθνώς και να προσπαθούμε διαρκώς να βελτιώνουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.

Ευτυχώς ή δυστυχώς η εξωστρέφεια δεν αποτελεί συνώνυμο της εξαγωγικής δραστηριότητας. Ακόμα και εταιρίες που δεν έχουν διεθνή παρουσία δεν πρέπει να περιορίζονται στην εσωτερική αγορά καθώς σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να παρουσιαστούν πιο ευέλικτες στο να υιοθετήσουν και να προωθήσουν νέες τάσεις ενσωματώνοντας τις στις δράσεις τους. 

Ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας παραμένει η επένδυση σε νέους ανθρώπους. Για να έρθει η ανάπτυξη στην οικονομία μας, στις εταιρίες μας, στην ζωή μας την ίδια, θα πρέπει να γίνουμε ανταγωνιστικοί. Η ανάπτυξη μέσω επιδοτήσεων και επιχορηγήσεων δεν μπορεί από μόνη της να σταθεί. 

Η πιο αποδοτική αυτή τη στιγμή μορφή επένδυσης είναι στο ανθρώπινο δυναμικό. Να βελτιώσουμε τις γνώσεις και την αποδοτικότητα των συνεργατών-υπαλλήλων μας. Να επιδιώξουμε ως ένα από τα ωραιότερα μέρη του κόσμου να προσελκύσουμε όχι μόνο τουρίστες αλλά και στελέχη με εμπειριί από όλο τον κόσμο για να ενταχθούν στις εταιρίες μας.

Η περιοχή μας έχει τις κατάλληλες συνθήκες να αποτελέσει τόπο προσέλκυσης δημιουργικών ανθρώπων από ολη τη χωρα αλλά και από το εξωτερικό, αρκεί να το πιστέψουμε , να δουλέψουμε για αυτό έχοντας οραμα για ενα καλύτερο επίπεδο ζωής για το σύνολο της τοπικής μας κοινωνίας. 

 

Κωνσταντίνος Μπελιμπασάκης

The Spin Doctors – Business Consulting Agency

kbelimpassakis@gmail.com

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content