Η Κρήτη ως ένα πρότυπο Ευρωπαϊκό Περιφερειακό Κέντρο Πολιτισμού

Του Δημ. Κων. Σαρρή (πρ.Υφυπουργού – ΓΓΑ – Νομάρχη Ηρακλείου)

Είναι γεγονός ότι αργά αλλά σταθερά περνάμε σε μια Ευρώπη που χαρακτηρίζεται από τις οικονομίες των Περιφερειών .Δεν είναι μακριά ο καιρός στον οποίο δεν θα συγκρίνεται π.χ. η ΕΛΛΑΔΑ με την ΓΑΛΛΙΑ, αλλά η ΚΡΗΤΗ με την ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ , ή η ΘΕΣΣΑΛΙΑ με την ΠΡΟΒΗΓΚΙΑ κλπ., στα επίπεδα της οικονομίας, του πολιτισμού, της κοινωνίας των πολιτών κλπ…Μέσα σ΄αυτό λοιπόν το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, ιδιαίτερα σε περιφέρειες με κύρια πηγή οικονομικών εσόδων τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ ,όπως η ΚΡΗΤΗ ,υπάρχει ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα ή περισσότερα «εξέχοντα γεγονότα», σε πόλεις ή χωριά της περιοχής μας ,ώστε να υπάρχει έντονη κοινωνική ζωή σε ρυθμούς αντίστοιχα εντυπωσιακούς όπως στις αντίστοιχες περίφημες πόλεις της Ευρώπης , την Βενετία, το Παρίσι, την Βαρκελώνη κλπ. ,που συγκεντρώνουν το παγκόσμιο ενδιαφέρον του τουριστικού ρεύματος.Δεν αρκoύν πια μόνο ο ήλιος και η θάλασσα, ούτε τα Μουσεία μας… 

Αφετηρία και δύναμη μας το πολιτιστικό παρελθόν της ΚΡΗΤΗΣ, το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως υπόβαθρο για το πολιτισμικό ,κοινωνικό και οικονομικό της μέλλον, που θα καθορίσει την ποιότητα της πορείας της στην νέα χιλιετία. 

Να δώσουμε, δηλαδή, στην ΚΡΗΤΗ τη δυνατότητα, να πρωτοστατήσει διεθνώς με την δημιουργία ενός ευρύτερου Επικοινωνιακού- Πολιτιστικού – Τουριστικού γεγονότος , ενός π.χ. ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ– αλλά και άλλα πολιτιστικά γεγονότα (ας ενθυμηθούμε τα γυρίσματα της ταινίας ο <<Χριστός ξανασταυρώνεται>>, ο <<Αλέξης Ζορμπάς>>, «ο Οθέλος», Ο <<EL GRECO>>)αλλά και την πρόταση για την δημιουργία κινηματογραφικών πλατώ ,για γύρισμα σημαντικών ταινιών διεθνούς παραγωγής ,καθώς και την οργάνωση διεθνούς πολιτιστικού φόρουμ κ.λ.π. 

Στρατηγικό πλεονέκτημα ο μακραίωνας πολιτισμός της ΚΡΗΤΗΣ (από τα Μινωϊκά Ανακτορικά Κέντρα ,μέχρι τον EL GRECO και τον Νίκο Καζαντζάκη) ,που αποτελεί το λίκνο του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού. – Στόχος η προβολή και η υποστήριξη της ΚΡΗΤΗΣ μέσα από την ενίσχυση της σημερινής δυναμικής της και την επιπλέον διαφοροποίηση της Εικόνας (profile) του πολιτιστικού προϊόντος της. ∙ Προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της. 

∙ Η παρουσία της ΚΡΗΤΗΣ στα κέντρα αποφάσεων που αφορούν την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση 

Κύριοι αποδέκτες της προσπάθειας αυτής:   το Κοινό της Κρήτης∙ Το Ελληνικό Κοινό ∙ η European Community∙ Το Διεθνές Κοινό∙ Τα ΜΜΕ ∙ Οι Opinion Makers∙ Οι Επισκέπτες – Τουρίστες 

Η στρατηγική Επικοινωνίας θα πρέπει να στηριχθεί 

∙ Στο ξεκάθαρο και πειστικό μήνυμα που θα δώσομε στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή κοινότητα ∙ Στην σύνδεση της Π.Κ. με το Παν/μιο Κρήτης, Ι.Τ.Ε., Μουσεία κλπ. 

∙ Στην διασύνδεση της Π.Κ. με Μ.Μ.Ε. και Lobbies με Κρήτες ή άλλους ανά τον κόσμο 

∙ Στην ανάληψη συγκεκριμένων ευθυνών για την προστασία του περιβάλλοντος ∙ Στην προβολή και ανάδειξη των μνημείων (ιστορικά, πολιτισμού κ.α.) 

∙ Στο στρατηγικό της πλεονέκτημα ως Ευρωπαϊκό περιφερειακό κέντρο, που είναι οι άνθρωποι, ο πολιτισμός και το περιβάλλον 

Με ειδικά λοιπόν γεγονότα πρέπει να δίνεται μια διαρκής << μάχη >> για να ανέβει το Brand Name της ΚΡΗΤΗ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content