Η Τεχνολογία έσπασε τον Αποκλεισμό που επέβαλε η Πανδημία
Tου Δημήτρη Κ. Σαρρή
Τον καιρό της Καραντίνας του εγκλεισμού και της απαγόρευσης συγχρωτισμού ατόμων,λόγω του κινδύνου μετάδοσης του κορωνοϊού ,μεταξύ των άλλων είχαμε και την απαγόρευση της απόλαυσης ,από τα εκατομμύρια των φιλάθλων ,παγκόσμια, των υπέροχων φάσεων των ποικίλων Αθλητικών γεγονότων,που ακυρώθηκαν , με αποκορύφωμα την ετήσια αναβολή , των Ολυμπιακών Αγώνων.
Λύση, ικανοποιητική, σε αυτό το αδιέξοδο έδωσαν η ψηφιακήΤεχνολογία, που έσπασε τον αποκλεισμό αυτό, με την TV, τα Τάμπλετς , τα κινητά Τηλέφωνα ,κλπ, που μετέδιδαν, η ζωντανά , τους χωρίς φιλάθλους αγώνες η έστω και σε, παλαιότερους αγώνες , που προσέφερε την απόλαυση της Αθλητικής πανδαισίας στούς φιλάθλους ,που το είχαν στερηθεί. Εν μέσω πανδημίας μεγαλούργησαν ο ΤΣΙΤΣΙΠΑΣ και η ΣΑΚΚΑΡΗ, ολη δε η Φίλαθλη ανθρωπότητα παρακολουθεί ,ανελλιπώς ΤΟ ΚΟΠΑ ΑΜΕΡΙΚΑ και το EYRO κλπ κλπ.
Οι Νέες Τεχνολογίες ,άλλωστε, αποτελούν στις μέρες μας – εκτός των άλλων – το ουσιώδες στοιχείο των μικρών και των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων.
Τόσο σε ένα τοπικό πρωτάθλημα πινγκ – πονγκ, όσο και σε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στίβου ή στους Ολυμπιακούς Αγώνες, οι φίλαθλοι στο τελευταίο άκρο του πλανήτη Γη, απαιτούν να απολαύσουν τους αγώνες σαν μια Αθλητική Τηλεοπτική πανδαισία.
Απαιτούν επίσης να πληροφορηθούν άμεσα και με ακρίβεια τα αναλυτικά αποτελέσματα, μέσω των τηλεοπτικών μεταδόσεων και του internet.
Οι διοργανωτές των αθλητικών γεγονότων, για να δώσουν λύσεις στον τομέα της πληροφορικής, καταφεύγουν σε ομάδες ειδικών επιστημόνων. Είναι χαρακτηριστικό το ότι η οργανωτική επιτροπή των Ολυμπιακών Αγώνων της Ατλάντα, διέθεσε για την πληροφορική ενός γεγονότος που διήρκεσε 17 μόνο ημέρες, το αστρονομικό ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, απασχολώντας γι’ αυτό 2.000 άτομα που εργάσθηκαν σκληρά.
Τα συστήματα πληροφορικής που αποτελούν την ψυχή των διεθνών αθλητικών γεγονότων είναι υψηλών προδιαγραφών.
Τα συστήματα αυτά πρέπει να συλλαμβάνουν τα γεγονότα τη στιγμή ακριβώς που διαδραματίζονται και να τα μεταδίδουν με υψηλή ακρίβεια σε μία δέσμη χρηστών, όπως στις ζωντανές τηλεοπτικές μεταδόσεις, στους πίνακες αποτελεσμάτων, στους σχολιαστές των μεταδόσεων, στους δημοσιογράφους, στα πρακτορεία ειδήσεων, στις εθνικές αθλητικές ομοσπονδίες και βέβαια στο διεθνές κοινό του .
Για κάθε στοιχείο – όπως π.χ το γκολ, το άουτ, άστοχο σουτ ή φάουλ – αγγίζει μία οθόνη αφής, για να σημειώσει που συνέβη το γεγονός και μετά ταυτοποιεί με ένα ειδικό χειρισμό το είδος του γεγονότος.
Τα συστήματα αυτά πληροφορικής καταγράφουν τα στατιστικά στοιχεία και τα μεταδίδουν ταυτόχρονα, ενώ οι αγώνες εξελίσσονται και τα μεταδίδουν στους σχολιαστές, μαζί με λεπτομέρειες για τους αθλητές.
Με το τέλος βέβαια του αγώνα, τα πλήρη αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους επισήμους, στους αθλητές και φιλάθλους και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Επίσης χρήστες ψηφιακής υπηρεσίας με το πάτημα ενός κουμπιού μπορούν να ακούσουν ένα σύντομο δελτίο ειδήσεων.
Σε κάθε μεγάλη αθλητική διοργάνωση τα πληροφοριακά συστήματα κρατούν ενήμερο τον καθένα για το κάθε τι που αφορά πρόσωπα και πράγματα.
Για την κοινωνία της πληροφορίας οι αθλητικές διοργανώσειςαποτελούν μεγάλη πρόκληση.Για δε τις Αθλητικές Διοργανώσεις, η πληροφορική αποτελεί ουσιώδες συστατικό στοιχείο, ιδιαίτερα τον καιρό της Πανδημίας…