Στα εντυπωσιακά αποτελέσματα του οικονομικού και κοινωνικού αποτυπώματος της διοργάνωσης του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, τα οποία μετρήθηκαν για πρώτη φορά από δύο έρευνες, του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και της Κάπα Research, αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λευτέρης Αυγενάκης, στην έναρξη του Συνεδρίου «ΕΚΟ Ακρόπολις Ράλλυ FORUM».
Μεταξύ άλλων, αποκάλυψε λίγο πριν παρουσιαστούν αναλυτικά οι έρευνες, ότι:
- ο μηχανοκίνητος αθλητισμός αναδείχθηκε σε 4ο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο,
- 9 στους 10 Έλληνες υποστηρίζουν την ανάληψη διεθνών αθλητικών διοργανώσεων από τη χώρα μας;
- 7 στους 10 Έλληνες πιστεύουν στην αξιοποίηση εμβληματικών και κεντρικών σημείων των ελληνικών πόλεων σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με στόχο τη διεθνή προβολή τους;
- Το Ράλλυ Ακρόπολις γνώρισε ιστορικά υψηλά αποδοχής από τους Έλληνες φίλους του σπορ,
- με 7/10 Έλληνες να έχουν παρακολουθήσει μέρος του αγώνα από τηλεόραση και διαδίκτυο,
- με 25.000 θεατές στο Σύνταγμα την πρώτη ημέρα,
- με 300.000 θεατές στα ελληνικά βουνά, όπου έγινε κυριολεκτικά το αδιαχώρητο;
- Το 70% του προϋπολογισμού του αγώνα προέρχεται από χορηγίες για διαφημιστική προβολή;
- Η αξία της τηλεοπτικής προβολής, μόνο από το κανάλι της COSMOTE TV, αποτιμάται σε 3.8 εκ. €
- Η συνολικές δαπάνες διαμονής/μετακίνησης/σίτισης άγγιξαν τα 20 εκ. ευρώ και, μάλιστα, σε συνθήκες πανδημίας.
Ο κ. Αυγενάκης επισήμανε, μεταξύ άλλων, πως «δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωση, από την αποτίμηση και τον απολογισμό. Μετρήσαμε το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα του EKO Ράλλυ Ακρόπολις, τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και σκιαγραφούν το ευοίωνο μέλλον του» και υπογράμμισε «στόχος μας ήταν και παραμένει να δώσουμε υπεραξία στο κάθε ευρώ. Διότι αυτό ακριβώς είναι το μέτρο της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας στη δημόσια διοίκηση».
Ο Υφυπουργός Αθλητισμού τόνισε, επιπλέον, ότι «η διοργάνωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλούς και διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους της Πολιτείας. Και αυτή είναι και παραμένει η φιλοσοφία και η πολιτική μας, δηλαδή η προσέλκυση μεγάλων διεθνών διοργανώσεων, διότι παρέχουν ένα υψηλότατου επιπέδου αθλητικό́ προϊόν στο ελληνικό́ και διεθνές, αθλητικό́ και όχι μόνο, κοινό.
Επιτυγχάνεται τεράστια προβολή, ανυπολόγιστης αξίας και πολυδιάστατης μορφής της χώρας και των τοπικών κοινωνιών σε ένα παγκόσμιο κοινό εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων. Προσφέρουν άμεσα και σημαντικότατα οικονομικά οφέλη εκατομμυρίων ευρώ στις τοπικές κοινωνίες και τέλος, καθιστούν την Ελλάδα γενικά, και τις τοπικές κοινωνίες ειδικά, τουριστικούς προορισμούς για το διεθνές κοινό, τόσο σε επίπεδο γενικού τουρισμού, όσο και σε επίπεδο αθλοτουρισμού».
Παράλληλα, ο κ. Αυγενάκης, σημείωσε ότι «ένα σημαντικό κλειδί για την επιτυχία είναι η αυτοπεποίθηση. Και ένα σημαντικό κλειδί για την αυτοπεποίθηση είναι η προετοιμασία.
Η χώρα διαθέτει πια την αυτοπεποίθηση, τη σιγουριά, την ελπίδα και τη γνώση!
Και σήμερα, αναλύοντας όλα αυτά τα πολύ χρήσιμα δεδομένα, ξεκινάει η προετοιμασία.
Είναι η αφετηρία για ακόμη πιο επιτυχημένες διοργανώσεις, είναι η αφετηρία για μια νέα περίοδο στο ελληνικό motorsport, είναι η αφετηρία για το μέλλον».
Ολόκληρη η ομιλία του Υφυπουργού Αθλητισμού:
«Φίλες και Φίλοι,
σας καλωσορίζω στο ΕΚΟ Ακρόπολις Ράλλυ FORUM και σας ευχαριστώ όλους για την παρουσία σας σήμερα, εδώ.
Είναι τιμή για εμένα, να ανοίγω τις εργασίες αυτού του συνεδρίου.
Έχει έρθει η ώρα που πλέον τη σκυτάλη παίρνει το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2022.
Ωστόσο, πριν περάσουμε στην επόμενη διοργάνωση, θέλω να πω πως δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές
και τίποτα πιο αποτελεσματικό για τη διαρκή αυτοβελτίωση, από την αποτίμηση και τον απολογισμό του δικού μας έργου ή πιο σωστά του μέχρι σήμερα έργου μας.
Βρισκόμαστε σήμερα εδώ, σε αυτό το ενδιαφέρον συνέδριο, προκειμένου να συζητήσουμε
για το αποτύπωμα του φετινού αγώνα, αλλά και να σκιαγραφήσουμε το μέλλον του. Να μιλήσουμε αναλυτικά για το κόστος της διοργάνωσης, για τη χώρα και για τα οφέλη της.
Γι’ αυτό και έχουμε ήδη μετρήσει το αποτύπωμα του φετινού αγώνα, τόσο σε επίπεδο προβολής του τουριστικού και πολιτισμικού προϊόντος της χώρας μας στο εξωτερικό, όσο και ως προς την ανάπτυξη και ενίσχυση των τοπικών οικονομιών.
Φίλες και Φίλοι,
από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε αυτή την μεγάλη προσπάθεια με αρκετούς μέσα από αυτή την αίθουσα, πιστέψαμε ότι πρόκειται για κάτι πολύ μεγάλο.
Το Ράλλυ Ακρόπολις έχει άλλωστε τεράστια ιστορία.
Όμως το δικό μας όραμα ήταν η πανηγυρική επαναφορά του στο υψηλότατο επίπεδο, για να αποτελέσει και την αφετηρία μιας νέας σελίδας για το ελληνικό motorsport.
Ασφαλώς, το motorsport είναι μια δαπανηρή υπόθεση. Είτε πρόκειται για υποδομές, είτε πρόκειται για αγωνιζόμενους, είτε πρόκειται για τη διοργάνωση. Το δικό μας όραμα ήταν η επαναφορά του να είναι μεγαλειώδης.
Ωστόσο, καθώς δαπανώνται δημόσια χρήματα, πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι η απόδοση κάθε ευρώ που δαπανάται.
Πόσο δηλαδή αυτό υπεραποδίδει ή υποαποδίδει τη δαπάνη του.
Και στόχος μας ήταν και παραμένει να δώσουμε υπεραξία στο κάθε ευρώ. Διότι αυτό ακριβώς είναι το μέτρο της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας στη δημόσια διοίκηση.
Χαίρομαι ιδιαίτερα διότι είναι η πρώτη διοργάνωση για την οποία γίνεται απολογισμός. Αυτό που κάνουμε δεν είναι παρά το αυτονόητο. Να δούμε δηλαδή, τι μας κόστισε, τι κερδίσαμε και ποιο είναι το αποτύπωμά της!
Έτσι προχωρήσαμε στην ανάθεση δύο ερευνών:
- Μια έρευνα κοινής γνώμης στην εταιρεία μετρήσεων Κάπα Research για να καταγράψει στάσεις και αντιλήψεις για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και το Ράλλυ Ακρόπολις στην Ελλάδα και
- μία έρευνα για την μελέτη της αξίας της προβολής και του οικονομικού αποτυπώματος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Με δυο λόγια πώς βλέπει το εγχώριο κοινό τον αγώνα μας και πώς αποτιμάται συνολικά αυτή η διοργάνωση για τη χώρα μας.
Φίλες και Φίλοι,
τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά.
Και μπαίνω κατευθείαν στο θέμα:
- Ποιος μπορούσε να μας πει, όταν τον Ιούλιο του 2019 γεννήθηκε η ιδέα της επαναφοράς του εθνικού μας αγώνα που είχαμε χάσει με τρόπο ντροπιαστικό, ότι ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θα αναδεικνυόταν σε 4ο πιο δημοφιλές άθλημα στη χώρα μας, μετά το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και τον στίβο;
Μάλιστα 4ο! Καλά ακούσατε!
- Ποιος μπορούσε να προβλέψει ότι 9 στους 10 Έλληνες υποστηρίζουν την ανάληψη διεθνών αθλητικών διοργανώσεων από τη χώρα μας;
- Ή ότι 7 στους 10 Έλληνες πιστεύουν στην αξιοποίηση εμβληματικών και κεντρικών σημείων των ελληνικών πόλεων σε μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις με στόχο τη διεθνή προβολή τους;
Η Athens City Stage αποτελεί το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα και όπως γνωρίζετε στα 70 χρόνια του θεσμού, είναι η πρώτη φορά που υπερειδική διαδρομή διεξήχθη στο κέντρο της Αθήνας.
- Ποιος μπορούσε να προβλέψει ότι το Ράλλυ Ακρόπολις θα γνωρίσει ιστορικά υψηλά αποδοχής από τους Έλληνες φίλους του σπορ,
- με 7/10 Έλληνες να έχουν παρακολουθήσει μέρος του αγώνα από τηλεόραση και διαδίκτυο,
- με 25.000 θεατές στο Σύνταγμα την πρώτη ημέρα,
- με 300.000 θεατές στα ελληνικά βουνά, όπου έγινε κυριολεκτικά το αδιαχώρητο;
- Ποιος μπορούσε να μας διαβεβαιώσει ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες στον κλάδο τους στην χώρα θα διαγκωνίζονταν για να προβληθούν σε αυτή τη διοργάνωση; Και – ασφαλώς- τους ευχαριστούμε θερμά.
- Ποιος μπορούσε να πει με βεβαιότητα ότι το 70% του προϋπολογισμού του αγώνα θα προερχόταν από χορηγίες για διαφημιστική προβολή;
- Ποιος μπορούσε να πιστέψει ότι η αξία της τηλεοπτικής προβολής, μόνο από το κανάλι της COSMOTE TV, θα αποτιμάτο σε 3.8 εκ. € και ότι αθροιστικά το κοινό του Ράλλυ Ακρόπολις παγκοσμίως αριθμεί τα 48 εκ. τηλεθεατές;
- Ποιος γνώριζε ότι η συνολική δαπάνη διαμονής/μετακίνησης/σίτισης, θα άγγιζε τα 20 εκ. ευρώ και μάλιστα σε συνθήκες πανδημίας;
- Και ποιος μπορούσε να προβλέψει ότι για πρώτη φορά στα χρονικά ο εθνικός μας αγώνας θα αποσπάσει περιβαλλοντική πιστοποίηση 2 αστέρων από την FIA;
Φίλες και Φίλοι,
η πολιτική απόφαση για την επανένταξη του EKO Rally Acropolis στο πρόγραμμα του WRC αποτελεί μια σωστή στρατηγική κίνηση που επιτυγχάνει ταυτόχρονα πολλούς και διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους της Πολιτείας.
Και αυτή είναι και παραμένει η φιλοσοφία και η πολιτική μας, δηλαδή η προσέλκυση μεγάλων διεθνών διοργανώσεων, διότι παρέχουν ένα υψηλότατου επιπέδου αθλητικό προϊόν στο ελληνικό και διεθνές, αθλητικό και όχι μόνο, κοινό.
Επιπλέον επιτυγχάνεται τεράστια προβολή, ανυπολόγιστης αξίας και πολυδιάστατης μορφής της χώρας και των τοπικών κοινωνιών που φιλοξενούν τη διοργάνωση, σε ένα παγκόσμιο κοινό εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων.
Ακόμη, μεγάλες διοργανώσεις όπως το Ράλλυ Ακρόπολις, προσφέρουν άμεσα και σημαντικότατα οικονομικά οφέλη εκατομμυρίων ευρώ στις τοπικές κοινωνίες που φιλοξενούν τη διοργάνωση.
Και τέλος, καθιστούν την Ελλάδα γενικά, και τις τοπικές κοινωνίες ειδικά, τουριστικούς προορισμούς για το διεθνές κοινό, τόσο σε επίπεδο γενικού τουρισμού, όσο και σε επίπεδο αθλοτουρισμού, δημιουργώντας τις συνθήκες για μεσο-μακροπρόθεσμη αύξηση των αφίξεων και των εσόδων από τον εισερχόμενο τουρισμό.
Αυτούς τους στόχους υπηρετούμε και στο πλαίσιο αυτό:
- Φιλοξενήσαμε την Γενική Συνέλευση της Ένωσης Εθνικών Ολυμπιακών Επιτροπών (ANOC), όλο το παγκόσμιο ολυμπιακό και αθλητικό κίνημα στην Κρήτη, με τη συμμετοχή και της ΔΟΕ και των διεθνών ομοσπονδιών.
- Διεκδικήσαμε και πετύχαμε την αναβίωση του Διεθνούς Ποδηλατικού Γύρου της Ελλάδας (26 Απριλίου – 1η Μαΐου 2022), ένα παγκόσμιας κλάσης event κάτω από την ομπρέλα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ποδηλασίας και μάλιστα στο επίπεδο 2.1.
Ένα γεγονός που θα είναι εφάμιλλο του Tour de France και του Giro d’ Italia, με 900 χιλιόμετρα σε όλη την Ελλάδα, από την Κρήτη, έως την Ήπειρο και τα Ιωάννινα.
- Διεκδικήσαμε και πετύχαμε την ανάληψη της διοργάνωσης των 3ων Μεσογειακών Παράκτιων Αγώνων για το 2023.
- Διεκδικήσαμε και διοργανώνουμε την προσεχή διετία σπουδαίες διοργανώσεις όπως:
- Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Handball και Beach Handball
- Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Νέων Άρσης Βαρών
- Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Cheerleading και το Παγκόσμιο Πανεπιστημιακό Πρωτάθλημα Cheerleading
- Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Μπάσκετ Κωφών Ανδρών και Γυναικών
και πολλές άλλες σημαντικότατες διοργανώσεις!
Φίλες και Φίλοι,
αποτελεί κοινή πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο πως μεγάλα αθλητικά event, με τα οποία επιτυγχάνονται οι υψηλοί στόχοι της προβολής της χώρας στο εξωτερικό και της ανάπτυξης των οικονομιών, μπορούν να γίνουν μόνο με την απόλυτη στήριξη του Κράτους.
Και το λέω αυτό, διότι η συμμετοχή φορέων της Πολιτείας, δεν αποτελεί επιχορήγηση, αλλά αντιθέτως αποτελεί επένδυση και εγγύηση.
Όπως ανέφερα και πριν, η χώρα μας άνοιξε μια νέα, χρυσή σελίδα στο κεφάλαιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με σημαντικά θετικό αντίκτυπο. Όχι μόνο αναφορικά με τη διεθνή μας προβολή, όπως και με την οικονομική ανάπτυξη μέσα από τη φιλοξενία διοργανώσεων μεγάλης εμβέλειας, αλλά και στους τομείς του αθλητισμού, του αθλητικού τουρισμού και της οδικής ασφάλειας.
Το μήνυμα της οδικής ασφάλειας αποτελεί για εμάς αποστολή ζωής. Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις αποτέλεσε για εμάς το κατάλληλο βήμα ώστε να περάσουμε στην κοινωνία σαφή μηνύματα, μέσω δράσεων για την προώθηση της οδικής ασφάλειας και συμπεριφοράς.
Δυστυχώς, τα τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα εξακολουθούν να παραμένουν μια επώδυνη καθημερινότητα. Αυτό καθιστά το δικό μας ρόλο, ακόμη πιο κρίσιμο.
Μέσα από ποικίλες δράσεις που πραγματοποιήσαμε και που θα συνεχίσουμε να κάνουμε σε όλη τη χώρα, στοχεύουμε στην ευαισθητοποίηση όσο περισσότερων συμπολιτών μας, διότι πιστεύουμε βαθύτατα πως είναι απολύτως εφικτό να μειωθεί, ο αριθμός των θυμάτων από τα τροχαία ατυχήματα.
Όμως, το Ράλλυ Ακρόπολις, αγαπητοί φίλοι, επαναπροσδιόρισε και τον εθελοντισμό.
Δεν μπορώ ασφαλώς να μην εξάρω το ρόλο των στελεχών του αγώνα, των κριτών, των εθελοντών, των διασωστών του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, ο οποίος υπήρξε πολύτιμος.
Και η εικόνα όλων αυτών των οργανωμένων ομάδων αποτέλεσε αφορμή για πολύ θετικά σχόλια και σύγκριση με άλλους αγώνες.
Ο καθένας, μέσα από τη δική του αποστολή, συνετέλεσε στην επιτυχία της διοργάνωσης.
Θέλω σε αυτό το σημείο να κάνω μια ξεχωριστή αναφορά: Χωρίς την στήριξη του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, δεν θα είχαμε αγώνα WRC στην Ελλάδα!
Χωρίς την συνεργασία της Κυβέρνησης και όλων των συναδέλφων, που με διάφορους τρόπους έλυσαν προβλήματα και ενεργοποίησαν μηχανισμούς, ο αγώνας θα είχε αποτύχει.
Και τέλος, χωρίς την απόλυτη, συντονισμένη και αποτελεσματική συνεργασία και αφοσίωση των στελεχών της ΟΜΑΕ και του Προέδρου της, Δημήτρη Μιχελακάκη, του Προέδρου της Motorsport Greece, Τάκη Πουρναράκη και όλων των μελών της Οργανωτικής Επιτροπής, μαζί με τους Δημάρχους, τους Περιφερειάρχες, τους εθελοντές μας, τους εκατοντάδες φίλους του Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, ο αγώνας δε θα είχε αυτού του μεγέθους την επιτυχία!
Τους ευχαριστούμε όλους από καρδιάς.
Φίλες και Φίλοι,
κλείνοντας, και δίνοντας το λόγο στους εξαιρετικούς ομιλητές του συνεδρίου μας, οι οποίοι θα αναλύσουν με πάσα λεπτομέρεια τα δεδομένα του αγώνα, θέλω να πω το εξής:
Ένα σημαντικό κλειδί για την επιτυχία είναι η αυτοπεποίθηση. Και ένα σημαντικό κλειδί για την αυτοπεποίθηση είναι η προετοιμασία.
Η χώρα διαθέτει πια την αυτοπεποίθηση, τη σιγουριά, την ελπίδα και τη γνώση!
Και σήμερα, αναλύοντας όλα αυτά τα πολύ χρήσιμα δεδομένα, ξεκινάει η προετοιμασία.
Είναι η αφετηρία για ακόμη πιο επιτυχημένες διοργανώσεις, είναι η αφετηρία για μια νέα περίοδο στο ελληνικό motorsport, είναι η αφετηρία για το μέλλον.
Σας ευχαριστώ θερμά».