Σε υποχρεωτική απόσυρση ενδέχεται να οδηγούνται τα παλιότερα αυτοκίνητα στην ΕΕ σύμφωνα και με τα σενάρια που βρίσκονται υπό εξέταση.
Η απόφαση για το μέλλον των τεσσάρων τροχών έχει παρθεί, στο δρόμο προς ένα ουδέτερο ανθρακικά μέλλον και η έλευση του 2035 θα σημάνει την λήξη των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με συμβατικούς κινητήρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε επίπεδο ΕΕ έχει ξεκινήσει από το περασμένο καλοκαίρι και η συζήτηση για τη διαχείριση των παλιότερων -και σημαντικά πιο ρυπογόνων- οχημάτων που βρίσκονται στους ευρωπαϊκούς δρόμους και τον περιορισμό του αριθμού τους.
Μάλιστα αυτή η συζήτηση γίνεται σε μια περίοδο που ο μέσος όρος ηλικίας των οχημάτων στην ΕΕ ανεβαίνει ακόμη και σε ισχυρές οικονομίες όπως είναι εκείνη της Γερμανίας, με τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη να κινείται με χαμηλότερο ρυθμό από τον προσδοκώμενο.
Στο στόχαστρο της Κομισιόν είναι τα αυτοκίνητα με ηλικία που ξεπερνά τα 15 έτη με σκοπό να βρεθεί ένας τρόπος ώστε να αποσύρονται υποχρεωτικά από την κυκλοφορία. Μια συζήτηση που γίνεται για την ενίσχυρη του ρυθμού ανακύκλωσης των παλιότερων οχημάτων προς ενίσχυση και της κυκλικής οικονομίας.
Αυτό που εξετάζεται από την Κομισιόν είναι η επαναξιολόγηση των παλιότερων αυτοκινήτων αναφορικά με την αξία τους αλλά και τις επισκευές που θα επιτρέπεται να γίνονται σε αυτά ώστε να πάρουν μια ώρα αρχύτερα τον δρόμο της ανακύκλωσης.
Για παράδειγμα αν ένα παλιότερο αυτοκίνητο έχει υποστεί σημαντική ζημιά στον κινητήρα ή το κιβώτιο του και η επισκευή αυτής της ζημιάς ξεπερνά σε κόστος την αξία ολόκληρου του αυτοκινήτου, τότε το εν λόγω όχημα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «πέραν επισκευής» και να απαγορευτεί οποιαδήποτε ενέργεια από πλευράς ιδιοκτήτη που θα το έκανε ξανά «αξιόμαχο».
Έτσι ο μόνος δρόμος γι’ αυτό το όχημα θα ήταν η ανακύκλωση (και για τα ανταλλακτικά που θα μπορούσαν να προκύψουν από αυτό), όπως και στην περίπτωση που το αμάξωμα ενός αυτοκινήτου έχει υποστεί σημαντικές και υψηλού κόστους ζημιές.
Η συγκεκριμένη πρόταση, που δεν έχει λάβει ακόμη έγκριση έχει προκαλέσει αναμενόμενα αντιδράσεις, ενώ επηρεάζει αρνητικά και έναν ολόκληρο κλάδο των τεσσάρων τροχών, εκείνο των επισκευών. Παράλληλα, μεγαλώνει σημαντικά και η απειλή εξαφάνισης προς τα ιστορικά αυτοκίνητα.
carandmotor.gr