Στην παραγωγή το αυτοκίνητο που καίει νερό – Ήρθε το τέλος της βενζίνης;

Το πρώτο αυτοκίνητο που καταναλώνει νερό είναι πραγματικότητα και προσφέρει 1.000 χλμ. αυτονομίας.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνεχίζουν να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για να αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα, όπως για παράδειγμα τα συνθετικά, αλλά μια εταιρεία τόλμησε να υλοποιήσει αυτό που γνωρίζαμε μόνο ως θεωρία. Να φτιαχτεί δηλαδή ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει νερό.

Η ιδέα της «καύσης» νερού αντί για βενζίνη έχει γοητεύσει εδώ και χρόνια τόσο τους μηχανικούς και εφευρέτες, όσο και τους περιβαλλοντολόγους. Τι θα γινόταν όμως αν τα αυτοκίνητα μπορούσαν να λειτουργούν απλώς με υδρογόνο που παράγεται από νερό;

Μια απλή απάντηση θα ανέφερε ότι προσφέρει καθαρές μετακινήσεις καταναλώνοντας ενέργεια από το νερό που είναι άφθονο στον πλανήτη μας. Δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε για αυτοκίνητα που «καταναλώνουν» νερό, καθώς τα έχουμε δει σε πρωτότυπη μορφή. Τώρα όμως, μια πρωτοποριακή εταιρεία που ονομάζεται Electriq Global, πάει την ιδέα πολλά βήματα παρακάτω.

Toyota FCV Plus Concept 2

Με έδρα το Ισραήλ, η Electriq Global εξέλιξε ένα δικό της σύστημα που μετατρέπει το αποτελεσματικά το νερό σε καύσιμο για να χρήση σε διάφορα οχήματα. Η συγκεκριμένη τεχνολογία «εξάγει» υδρογόνο από νερό και το χρησιμοποιεί για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για κίνηση του οχήματος.

Η τεχνολογία αναμένεται να μεταμορφώσει πλήρως την αυτοκινητοβιομηχανία, ωφελώντας παράλληλα το περιβάλλον. Με εκτιμώμενη αυτονομία 1.000 χλμ. σε κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ, το νέο «καύσιμο» της Electriq θα μπορούσε σύντομα να καταστήσει ξεπερασμένο είδος την βενζίνη.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιεί μια νανοτεχνολογία που μπορεί να διασπάσει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω μιας ειδικής μεμβράνης. Η τελευταία λειτουργεί σαν ηλεκτρολυτικό στοιχείο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό για να διασπάσει τα μόρια του νερού. Στη συνέχεια, το υδρογόνο που παράγεται από την αντίδραση, τροφοδοτεί την κυψέλη καυσίμου του οχήματος.

Όταν φτάσει την κυψέλη καυσίμου, το υδρογόνο συνδυάζεται με οξυγόνο από τον αέρα για να δημιουργήσει ηλεκτρικό ρεύμα. Με αυτό τον τρόπο δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου για να το κινήσει.

Σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες, το μόνο υποπροϊόν από αυτή την αντίδραση είναι το νερό, με αποτέλεσμα το όχημα να εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και όχι επιβλαβείς ρύπους.

Η μεμβράνη που διασπά τα μόρια του νερού εξελίχθηκε από την Electriq Global και τα υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένη, χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο ηλεκτρισμό από αντίστοιχες τεχνολογίες. Με αυτό τον τρόπο, η συγκεκριμένη ανακάλυψη θα βοηθήσει να γίνει βιώσιμη η συγκεκριμένη τεχνολογία και να κατασκευαστούν οχήματα που κινούνται με νερό και χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου.

Η Electriq Global έχει κατασκευάσει πολλά πρωτότυπα για την βελτίωση της τεχνολογίας καυσίμων με βάση το νερό. Το 2018 δοκίμασαν επιτυχώς ένα ειδικά κατασκευασμένο Renault Clio που λειτουργεί με το σύστημα αυτό.

Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πέτυχε ταχύτητα κίνησης πάνω από τα 120 χλμ. και δεν χρειάστηκε καμία τροποποίηση στον κινητήρα, εκτός από τη σύνδεση σε μια εξωτερική δεξαμενή νερού και τον μετατροπέα καυσίμου. Οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν και σε ένα Suzuki Vitara που έχει μεγαλύτερο μετατροπέα καυσίμου και δεξαμενή νερού για ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία.

Σημείωση: Στις φωτογραφίες παρουσιάζεται το πρωτότυπο Toyota FCV plus που χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

carandmotor.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content