Το μείζον ζήτημα της προστασίας των δικαιωμάτων των καταναλωτών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, αναδεικνύει με Ερώτηση προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Ανάπτυξης & Επενδύσεων, ο αν. Τομεάρχης Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτής Ηρακλείου, Χάρης Μαμουλάκης, με την συνυπογραφή τον αρμόδιων Τομεαρχών Μάριου Κάτση και Αλέξη Χαρίτση, καθώς και 40 ακόμη Βουλευτών.
«Ο τρόπος παροχής των υπηρεσιών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, η διασφάλιση απουσίας καταχρηστικών όρων στις συμβάσεις και η διατήρηση ενός ανόθευτου ανταγωνισμού στον κλάδο, συνιστούν τις δικλείδες προάσπισης των δικαιωμάτων των καταναλωτών» αναφέρει σε δήλωσή του ο Χάρης Μαμουλάκης, τονίζοντας: «Οι καταγγελίες που έρχονται στη δημοσιότητα αναφορικά με τη κοινή πρακτική των παρόχων σε σημαντικά ζητήματα, είναι κατακριτέες. Η Πολιτεία οφείλει να προστατέψει τους καταναλωτές, γι’ αυτό και καλούμε τους συνυπεύθυνους Υπουργούς να απαντήσουν με σαφήνεια για το εάν έχει διερευνηθεί τυχόν παράβαση των όρων προστασίας του ελεύθερου ανταγωνισμού στον κλάδο και εάν έχουν ελεγχθεί οι σχετικές συμβάσεις έτσι ώστε να μην περιλαμβάνουν καταχρηστικούς όρους.».
Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση, οι καταναλωτές συχνά βρίσκονται «εγκλωβισμένοι», καθώς οι εταιρείες τηλεφωνίας ενδέχεται να εφαρμόζουν κοινές πρακτικές με αποτέλεσμα τον περιορισμό εναλλακτικών ως προς την επιλογή προμηθευτή. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα, παρουσιάζονται ολοένα και περισσότερες καταγγελίες αναφορικά με τη κοινή πρακτική των παρόχων σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ως προς το χρονικό διάστημα δέσμευσης των συμβολαίων τους, τα οποία ανέρχονται στους 24 μήνες, αλλά και ως προς τη τιμολογιακή τους πολιτική. Έτσι, οι καταναλωτές που επιθυμούν η χρονική διάρκεια του συμβολαίου τους να είναι μονοετής δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα. Επιπλέον, υπάρχουν αναφορές σε πρακτικές μονομερούς παράτασης/ανανέωσης της χρονικής ισχύος των συμβολαίων χωρίς τη προηγούμενη σύμφωνη γνώμη του καταναλωτή.