Το αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» να αξιοποιηθεί προς όφελος του λαού
Παρά την προσπάθεια να εμφανιστεί η δημοτική αρχή σαν ξεγελασμένη από την επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ να εντάξει το αεροδρόμιο του Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης» στο ΤΑΙΠΕΔ, παρά την προσπάθεια να παρουσιαστεί σαν υπερασπιστής της δημόσιας περιουσίας και έτοιμη να δώσει μάχη ώστε «να έχει η τοπική κοινωνία τον πρώτο λόγο για την αξιοποίηση του αεροδρόμιου», δεν μπορεί να κρύψει τις δικές της ευθύνες, καθώς πριν ένα χρόνο δεν είχε αποδεχτεί την πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» που καλούσε το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει σαφή θέση κατά οποιασδήποτε μορφής ιδιωτικοποίησης του «Ν. Καζαντζάκης», να ξεκαθαρίσει ότι η αξιοποίηση του θα γίνει αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών, να φύγει από τα χέρια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως τόνισε στη σύσκεψη ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Δημήτρης Βρύσαλης, τα πάνω από 3.500 στρέμματα του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» ανήκουν στο λαό και χρειάζεται να αξιοποιηθούν για την κάλυψη των πραγματικών του αναγκών. Να δημιουργηθεί μητροπολιτικό πάρκο με τις αναγκαίες υποδομές αναψυχής, αθλητισμού, μόρφωσης, πολιτισμού, πρασίνου και ελεύθερου χώρου με δυνατότητα να γίνει η μεγάλη ανάσα δροσιάς το καλοκαίρι για τους εκατοντάδες χιλιάδες δημότες μας με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση. Παράλληλα πρέπει να προβλεφθεί ώστε μέρος της έκτασης να χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη των πολύ σοβαρών κενών σχολικής στέγης της περιοχής της Ν. Αλικαρνασσού, με ανέγερση νέων σχολικών συγκροτημάτων.
- Ο χώρος του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» να αποδεσμευτεί από την δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕΠ για την χρηματοδότηση κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.
- Η έκταση να αξιοποιηθεί εξ’ ολοκλήρου για τις λαϊκές ανάγκες και όχι για τις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών, με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση. Το δημόσιο να αναλάβει την κατασκευή, τη διαχείριση, το κόστος λειτουργίας και συντήρησης σε συνεργασία με τον Δήμο Ηρακλείου.
Η μόνη αγωνία που εξέφρασε στην χτεσινή σύσκεψη η Δημοτική αρχή, ήταν να μην αποκλειστεί ο Δήμος Ηρακλείου από την μεγάλη μπίζνα που πάει να στηθεί. Επιδίωξη όλων των υπολοίπων δημοτικών παρατάξεων, που πέρυσι καταψήφισαν την πρόταση της «Λαϊκής Συσπείρωσης», είναι μαζί με κυβέρνηση και Περιφέρεια, να έχουν λόγο στο μοίρασμα της λείας στους επίδοξους επενδυτές.
Από κοντά και οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ που υποκριτικά εμφανίστηκαν υπερασπιστές της δημόσιας περιουσίας, όταν τα κόμματα τους έχουν ψηφίσει και το ΤΑΙΠΕΔ, και την ένταξη σ’ αυτό της δημόσιας περιουσίας (αεροδρόμιο, λιμάνι, πρώην κτίριο αστυνομίας κτλ), και το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και το νέο υπερ-μνημόνιο σε βάρος των λαών. Έχουν στηρίξει με κάθε τρόπο όλους τους σχεδιασμούς του μεγάλου κεφαλαίου και ειδικά την πολιτική της λεγόμενης πράσινης – ψηφιακής μετάβασης, που από τη μια προσθέτει νέα βάρη στους εργαζόμενους, όπως η ακρίβεια και από την άλλη φέρνει νέα προνόμια για να προχωρήσουν οι «πράσινες μπίζνες».
Το πιο σοβαρό είναι ότι κεντρικά και τοπικά στελέχη των κομμάτων που κυβέρνησαν και διαχειρίστηκαν τις τύχες του τόπου, σπέρνουν αυταπάτες ότι μπορεί με το σημερινό πλαίσιο να υπάρξει φιλολαϊκή αξιοποίηση του αεροδρομίου και ότι μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη που να ωφελεί ταυτόχρονα και το κεφάλαιο και τους κατοίκους της περιοχής.
Ο λαός έχει πλέον συγκεντρώσει πλούσια πείρα για να απορρίψει όλες τις ψεύτικες υποσχέσεις που εμφανίζονται με νέο περιτύλιγμα. Η διέξοδος για τα λαϊκά συμφέροντα δεν βρίσκεται στην αναμονή, στις δήθεν επιτροπές υπευθύνων, στις νομικές διεκδικήσεις. Βρίσκεται στην οργάνωση της λαϊκής πάλης, για να βάλει ο ίδιος ο λαός τη σφραγίδα του στις εξελίξεις. Μόνο ο λαϊκός παράγοντας θα σώσει τη δημόσια περιουσία. –