Συνυπεύθυνοι ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ στις παλινωδίες για  ΒΟΑΚ και Μουσείο Μεσσαράς 

Το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής διαχρονικά πολιτεύεται με γνώμονα το συμφέρον των πολιτών και της χώρας και σήμερα ασκεί υπεύθυνη και αξιόπιστη αντιπολίτευση και ταυτόχρονα υποστηρίζει τις προτάσεις του αλλά και το έργο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, αποκρούοντας τις αναλήθειες ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ όπως αυτή για την ψήφο μας στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού.

Η άγονη αντιπαράθεση Νέας Δημοκρατίας και ΣΥΡΙΖΑ και η προσπάθεια της συγκάλυψης των ευθυνών τους αποτελεί αποκάλυψη της συνυπευθυνότητας τους, όπως συμβαίνει αυτές τις μέρες με δύο θέματα που αφορούν την Κρήτη, και αποτελούν χαρακτηριστικές περιπτώσεις παλινωδιών και καθυστερήσεων, τον ΒΟΑΚ και το Μουσείο Μεσαράς.

Αφορμή για την αντιπαράθεση τους και στις δύο περιπτώσεις ήταν Επίκαιρες Ερωτήσεις μου στο πλαίσιο του ελέγχου της κυβέρνησης που συζητήθηκαν στην Βουλή πριν τα Χριστούγεννα και οι αντίστοιχες απαντήσεις των υπουργών.

Για το μουσείο Μεσαράς. Συμφωνούν και οι δύο, αφού  δεν μπορούν να το αμφισβητήσουν, ότι το έργο αποφασίστηκε από την κυβέρνηση του ΠΑ.ΣΟ.Κ,  εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ, ξεκίνησε το 2011 και ολοκληρώθηκε το 2015.

Διαφωνούν στο ποιος φέρει την μεγαλύτερη ευθύνη για τις καθυστερήσεις, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ή του ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Όλα τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν στη Βουλή αλλά και αυτά των αλληλοκατηγοριών τους,  αποδεικνύουν ότι και οι δύο κυβερνήσεις έχουν τεράστιες ευθύνες και θα έλεγα την απόλυτη συνευθύνη για την μεγάλη καθυστέρηση του έργου επί έξι χρόνια. Η Υπουργός κατέθεσε τα στοιχεία για τις καθυστερήσεις εκπόνησης και έγκρισης των μελετών, μουσειογραφικής, μουσειολογικής και  κυρίως για την καθυστέρηση έγκρισης, μόλις το Μάιο του 2019 της μελέτης εφαρμογής και είπε ότι η έναρξη λειτουργίας του αναμένεται την άνοιξη του 2023. Η πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ επικαλείται επιπλέον ως έργο της και την κυκλοφοριακή σύνδεση, έργο απαραίτητο, που εκτέλεσε όμως άλλος φορέας, η Περιφέρεια Κρήτης .

Σε κάθε περίπτωση από την ερώτηση μας ξεκαθαρίστηκε ότι στο μουσείο Μεσαράς  θα εκτεθούν όλα όσα προβλέπονται από την μελέτη και εγκρίθηκαν από το ΚΑΣ καθώς και τα εκθέματα που θα επιστραφούν από το Ιστορικό μουσείο Κρήτης και διαβεβαίωσε ότι δεν υφίσταται θέμα εξαγωγής ή δανεισμού εκθεμάτων που ανήκουν στο Μουσείο Μεσαράς, ενώ θα καταβληθεί προσπάθεια να ξεκινήσει την λειτουργία του εντός του 2022.

Για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Αλληλοκατηγορούνται ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ για να συγκαλύψουν τις ευθύνες και τις παλινωδίες των Κυβερνήσεων τους, που αποδεικνύουν τη συνευθύνη τους, να είναι ενδεχόμενη η έναρξη των έργων το 2023, αν και εφόσον γίνουν από εδώ και στο εξής όλα στην ώρα τους και χωρίς νομικές εμπλοκές.

Δεν μπορούν να αμφισβητήσουν την πραγματικότητα ότι από το 2012, οκτώ (8) χρόνια τώρα έχει να δημοπρατηθεί νέο τμήμα του ΒΟΑΚ και μόνο τα 60 χιλιόμετρα  που κατασκευάστηκαν κυρίως επί ΠΑΣΟΚ, να έχουν παραδεκτές προδιαγραφές σύγχρονου οδικού άξονα. Αντίθετα το 2016 ακυρώθηκε το δημοπρατημένο τμήμα Πάνορμο Εξάντη από τον κ. Σπίρτζη, ο οποίος ασχολήθηκε περισσότερο με το τρόπο ανάθεσης του έργου και λιγότερο με την ουσία του. Τη μια ανέθετε το έργο στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και την άλλη του το έπαιρνε μέσω προγραμματικών συμβάσεων.

Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας όπως αποκαλύφθηκε από την ερώτηση μας, συνεχίζει στην πεπατημένη του ΣΥΡΙΖΑ, προσέθεσε μόνο το τμήμα Κίσαμος Χανιά και ανακοίνωσε  χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης που προέκυψε από την πανδημία, επιβεβαιώνοντας ότι όσα έλεγε περί έτοιμου σχεδίου ήταν στον αέρα

Ο ΣΥΡΙΖΑ, ροκάνισε τεσσεράμιση χρόνια και η ΝΔ ενάμιση, για να μας πουν ότι τελικά συμφωνούν μέσω των αλληλοκατηγοριών: α) στην τριχοτόμηση του έργου, Παραχώρηση, ΣΔΙΤ, δημόσιο έργο, β) στην επιβολή διοδίων (οι υποσχέσεις για εξαίρεση των Κρητικών ως αντισυνταγματικές, είναι ψεύτικες) και γ) στην ασαφή εξέλιξη των έργων στο νομό Λασιθίου. Ξέχασαν όμως να μας πουν ότι δεν φρόντισαν ούτε για την αποτύπωση των τμημάτων με νέα όδευση.

Το Κίνημα Αλλαγής υποστηρίζει ότι το έργο πρέπει να αντιμετωπιστεί ως μέρος του οδικού συστήματος Κρήτης, ενιαίο από Κίσαμο ως Σητεία με όλες τις αναγκαίες αλλαγές στην όδευση χωρίς εκπτώσεις στο θέμα της ασφάλειας, που θα περιλαμβάνει τις προβλέψεις των καθέτων και τις συνδέσεις με το διευρωπαϊκό δίκτυο. Το γεγονός ότι το οδικό σύστημα της Κρήτης είναι κλειστό χωρίς σύνδεση με το ηπειρωτικό, καθιστά απαγορευτική την επιβολή διοδίων. Η συνδυαστική χρηματοδότηση του έργου, από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΠΔΕ και πιθανόν τα κέρδη από τα ομόλογα της ΕΚΤ καθιστά εφικτή την κατασκευή του χωρίς ιδιωτική χρηματοδότηση, με εξέταση της θέσπισης τέλους αποκλειστικά και μόνο για την συντήρηση του.  Τέλος για την διασφάλιση ορθολογικού σχεδιασμού και αποτελεσματικής προώθησης του έργου, θεωρούμε παραπάνω από αναγκαία την συνέργεια του υπουργείου με την Περιφέρειας Κρήτης και τον ΟΑΚ.

 

Βασίλης Κεγκέρογλου

Γραμματέας Κ.Ο ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content