Σημαντική παρουσία στο ψηφοδέλτιο Αρναουτάκη

Την υποψηφιότητα της Ελένης Μαράκη-Μπελαδάκη, Προέδρου του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, ανακοίνωσε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.

Η Μαράκη-Μπελαδάκη, με μια μακριά και επιτυχημένη διαδρομή στο χώρο της εκπαίδευσης, στην οποία έχει υπηρετήσει ως στέλεχος σε διάφορες θέσεις ευθύνης, με πλούσια κοινωνική δράση και προσφορά και με άρτια επιστημονική συγκρότηση, έρχεται να ενώσει τις δυνάμεις της και να συμβάλλει στην επιτυχή προσπάθεια του Σταύρου Αρναουτάκη στην Περιφέρεια Κρήτης.

Μάλιστα για την υποψηφιότητα της σε δήλωση της η Ελένη Μαράκη αναφέρει: 

«Η πρόσκληση του Σταύρου Αρναουτάκη να συμμετάσχω στην «Εθνική Κρήτης» αποτέλεσε για μένα μεγάλη τιμή και με βάζει απέναντι σε μια μεγάλη πρόκληση και ένα χρέος υψηλής ευθύνης.

Θεωρώ ότι αυτή η πρόσκληση-πρόκληση με τιμά ως εκπαιδευτικό και στέλεχος της Εκπαίδευσης, ως γυναίκα που αγωνίζεται για την ισότητα ευκαιριών, ως πολίτη ενεργό, ανήσυχο και μαχόμενο. Πρόκειται για μια αναγνώριση στο πρόσωπό μου, της σημασίας που δίνει ο Σταύρος Αρναουτάκης για την Εκπαίδευση, και το ρόλο της στην πολύπλευρη, ισόρροπη και σύγχρονη περιφερειακή ανάπτυξη. Πρόκειται για την αναγνώριση του γυναικείου κινήματος και των αγώνων του «για την προώθηση της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών, που αποτελεί εργαλείο για τη δημιουργία μιας κοινωνίας όπου άνδρες και γυναίκες έχουν ίση πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά και συμμετοχή στην ανάπτυξη». Πρόκειται, επίσης, για μια αναγνώριση στο πρόσωπό μου, της έννοιας του πολίτη που δεν εφησυχάζει, δεν αποδέχεται μοιρολατρικά τις συνθήκες, δεν αφήνει στους άλλους την ευθύνη της αλλαγής, αλλά παρεμβαίνει, συμμετέχει και δρα πέρα από όρια, φραγμούς και αγκυλώσεις που τα διάφορα κέντρα εξουσίας του επιβάλλουν.

Θεώρησα χρέος μου να απαντήσω θετικά σ’ αυτήν την τιμητική πρόσκληση, χρέος μου ως εκπαιδευτικός, ως γυναίκα και ως πολίτης. Η απόφασή μου εδραιώνεται στην πεποίθησή μου ότι οι κοινωνίες δεν αλλάζουν μόνο από τα πάνω, αλλά και από τα κάτω, μέσα στο πεδίο της καθημερινής δράσης του καθενός και της καθεμιάς από εμάς, εκεί όπου συναντιούνται και οι τρεις ρόλοι που προανέφερα. Ένα τέτοιο πεδίο είναι και ο χώρος της Παιδείας, η οποία εκτός από Εθνική προτεραιότητα αποτελεί και τοπική υπόθεση, με την έννοια ότι η τοπική κοινωνία συμπληρώνει, εξειδικεύει και αξιολογεί με βάση τις τοπικές ιδιαιτερότητες, την παράδοση και τις τέχνες, τους στόχους και τα προγράμματα που χαράσσονται από την κεντρική διοίκηση αλλά και τα αποτελέσματα που παράγονται, διατηρώντας παράλληλα βέβαια και την εθνική της εμβέλεια. Αυτό προϋποθέτει και απαιτεί από εμάς να αντιληφθούμε ότι η ισχυροποίηση της κοινωνίας μας απέναντι στις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης και η υποστήριξη των πολιτικών ανάπτυξης θα γίνει μόνο μέσα από την ποιοτική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης. 

Είμαστε όλοι μας μέρος μιας πορείας για μια άλλη κοινωνία, που ελπίζουμε και προσδοκούμε να είναι καλύτερη από τη σημερινή, είμαστε ο μοχλός ενός ευρύτερου και πολυεπίπεδου μετασχηματισμού της κοινωνίας και είμαστε αυτοί που δίνουν νόημα, σκοπό και περιεχόμενο στην Πόλη και την Πολιτεία, στην οποία ζούμε.

Αφήνοντας πίσω τους όποιους ουσιαστικούς ή ψευδεπίγραφους διαχωρισμούς του παρελθόντος, πιστεύοντας στην ενότητα, την αλληλεγγύη και τη συνεργασία, θα εργαστώ κι εγώ συμβάλλοντας με τις όποιες δυνάμεις και ικανότητές μου για την επίτευξη υψηλών στόχων, συνεχίζοντας την πορεία και συμπληρώνοντας, σε ό,τι με αφορά, το πολύ πλούσιο, γόνιμο και δημιουργικό έργο, που έχει γίνει έως τώρα στην Περιφέρεια Κρήτης. Η απόφαση που πήρα προέκυψε μετά από ώριμη σκέψη και μετά από συμφωνία με το Σταύρο Αρναουτάκη στο ότι «η αυτοδιοίκηση είναι ανεξάρτητη και πρέπει να παραμείνει ανεξάρτητη, ότι δεν έχει ανάγκη από χρίσματα, αλλά από συνεργασίες, συνέργειες και συμπορεύσεις με όλους αυτούς που μπορούν να έχουν τα ίδια οράματα με εμάς κι ότι μπορούμε να διεκδικούμε και να υλοποιούμε οτιδήποτε ωφέλιμο για την Κρήτη από το ένα άκρο του νησιού στο άλλο». Μπορώ να προσθέσω ότι όλα όσα έχει επιτύχει έως τώρα η Περιφέρεια Κρήτης υπό την ηγεσία του Σταύρου Αρναουτάκη και των άξιων συνεργατών του μας ενθαρρύνουν να αναλάβουμε περισσότερο δυναμικές πρωτοβουλίες και να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας πέρα από τα στενά όρια του νησιού μας και, επιτρέψτε μου την τόλμη, πέρα από τα όρια της χώρας μας.

Θα συνεργαστώ με το Σταύρο Αρναουτάκη για τον συγκρητισμό, την ισόρροπη ανάπτυξη και την ενότητα όλου του κρητικού λαού στο χώρο της εκπαίδευσης, στο κίνημα για την ισότητα των φύλων αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία όπου κρίνονται τα πολιτιστικά και πολιτικά διακυβεύματα της Νέας Εποχής. Θα αγωνιστώ με την “Εθνική Κρήτης” με όραμα και στόχο την Κρήτη του μέλλοντος. Ο αγώνας είναι δύσκολος αλλά «Καλός!».     

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η  Ελένη  Μαράκη-Μπελαδάκη γεννήθηκε στα Καπετανιανά και μεγάλωσε στο χωριό Παναγιά του Δήμου Γόρτυνας. Φοίτησε στο Γυμνάσιο Ασημίου και στη συνέχεια στο Λύκειο του Χάρακα. Είναι παντρεμένη με το δραστήριο εκπαιδευτικό, και γνωστό για τη συνδικαλιστική του δράση, Μανώλη Μπελαδάκη, από τον Ευαγγελισμό του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και έχει δύο κόρες, τη Νίκη και τη Δέσποινα.

Είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος στις Επιστήμες της Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και έχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με θέμα: “Φύλο και Νέα Εκπαιδευτικά και Εργασιακά Περιβάλλοντα στην Κοινωνία της Πληροφορίας”. Είναι απόφοιτη του Τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και έχει διετή μετεκπαίδευση στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου και πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. 

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ειδικής αγωγής και έμφυλων διακρίσεων. Έχει δημοσιεύσει αρκετά άρθρα σε γνωστά επιστημονικά περιοδικά στην Ελλάδα και στην Κύπρο. Έχει αρθρογραφήσει στον τοπικό τύπο για θέματα εκπαίδευσης και ισότητας. Έχει διατελέσει υπεύθυνη ύλης του εκπαιδευτικού περιοδικού “Σύγχρονοι Προσανατολισμοί στην Εκπαίδευση”. Έχει παρακολουθήσει μεγάλο αριθμό συνεδρίων και ημερίδων και έχει συμμετάσχει ως εισηγήτρια σε αρκετά επιστημονικά συνέδρια τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι Πρόεδρος του Επιστημονικού Ινστιτούτου Ανρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (ΙΑΚΕ) και έχει κάνει πολλές διαλέξεις σε όλη την Ελλάδα σε θέματα: σχολείου – οικογένειας, συναισθηματικής αγωγής και ανάπτυξη της δημιουργικότητας, ειδικής αγωγής και διαπολιτισμικότητας.

Έχει οργανώσει και συντονίσει ως υπεύθυνη εκπαίδευσης, για το Νομό Ηρακλείου, το πρόγραμμα: “Εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας ως Δεύτερης σε Εργαζόμενους Μετανάστες”, του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων. Έχει επιλεγεί από το Υπουργείο Παιδείας και έχει αξιολογήσει λογισμικά και διδακτικά πακέτα που διδάσκονται στη σχολική πράξη. Έχει διατελέσει συντονίστρια και βασική εκπαιδεύτρια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Σχολικής Καινοτομίας Δίκτυο «ΜΕΝΩΝ» για τους Νομούς Ηρακλείου Λασιθίου. Έχει υπηρετήσει ως Υποδιευθύντρια του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου Κρήτης για τρεις θητείες και έχει διδάξει για πολλά χρόνια στην εισαγωγική επιμόρφωση των νεοδιόριστων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Για έντεκα χρόνια υπηρέτησε με επιτυχία το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου για τις σχολικές μονάδες της 7ης και 3ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Νομού Ηρακλείου. 

Διδάσκει στην ΑΣΠΑΙΤΕ, παράρτημα Κρήτης, και είναι πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων και ενταγμένη στο βασικό μητρώο του ΕΚΔΔΑ, όπου συμμετέχει σε προγράμματα επιμόρφωσης των Δημοσίων Υπαλλήλων. Από τον περασμένο Νοέμβριο, έχει επιλεγεί και υπηρετεί ως Προϊσταμένη του Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) Ηρακλείου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content