Από την Παρασκευή το βράδυ – οπότε και άνοιξε τυπικά η πλατφόρμα koinonikomerisma.gr – σχεδόν 20.000 δικαιούχοι «πετάχτηκαν» έξω από το σύστημα λόγω ενός τεχνικού λάθους, που τους εμφάνιζε ότι δεν ζουν στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια, απαραίτητη προϋπόθεση για την χορήγηση του επιδόματος.
Συγκεκριμένα όλο το Σαββατοκύριακο (εκτός των ωρών που το σύστημα έπεφτε) και μέχρι το απόγευμα της Κυριακής είχαν μπει στο σύστημα 541.663 αιτήσεις, από τις οποίες απορρίφθηκαν οι 87.395 αιτήσεις. Από αυτές, 22.000 αιτήσεις απορρίφθηκαν γιατί οι ενδιαφερόμενοι φαίνεται να μην ζούσαν στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία.
Μέσα στην ημέρα αναμένονται ανακοινώσεις για τη διόρθωση του τεχνικού λάθους, ενώ ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ μιλώντας στην ΕΡΤ τόνισε ότι η ΗΔΙΚΑ είναι σε άμεση επικοινωνία με την ΑΑΔΕ προκειμένου να διαπιστωθεί ο λόγος για τον οποίο συμβαίνει αυτό.
Μάλιστα ο Αναστάσιος Τάγαρης επεσήμανε ότι ως μια πρώτη οδηγία που μπορεί να δώσει στους πολίτες που είδαν την αίτησή τους να απορρίπτεται είναι να περιμένουν να λυθεί το πρόβλημα, να γίνουν επίσημες ανακοινώσεις και μετά να κάνουν πάλι αίτηση.
Επίσης, πολλοί δικαιούχοι απέτυχαν στο να συμπληρώσουν επιτυχώς την αίτηση στην πλατφόρμα, καθώς «εντοπίζονταν» λάθη στα προσυμπληρωμένα στοιχεία. Γι αυτό θα πρέπει -όσοι έχουν εντοπίσει λάθη από την φόρτωση των στοιχείων τους – να ξανά μπουν στην πλατφόρμα koinonikomerisma.gr, ώστε να προχωρήσουν σε επαναξιολόγηση της αίτησης τους.
Σε αυτή την περίπτωση:
– Εάν υπάρχει λάθος στον ΑΜΚΑ οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ένα από τα ΚΕΠ για να γίνει ενημέρωση του ΑΜΚΑ ως προς τον ΑΦΜ.
– Για τον χρόνο ασφάλισης οι δικαιούχοι θα πρέπει να απευθυνθούν στον ΕΦΚΑ και στον ΟΑΕΔ για τον χρόνο ανεργίας. Μόλις ο ΟΑΕΔ διορθώσει τον χρόνο ανεργίας θα πρέπει άμεσα να εμφανιστεί και στο σύστημα για το Κοινωνικό Μέρισμα.
– Εάν υπάρχουν λάθος προσωπικά στοιχεία, εάν υπάρχει αλλαγή σε οικογενειακή κατάσταση κλπ θα πρέπει οι δικαιούχοι να πάνε στα ΚΕΠ με ένα έγγραφο που να επιβεβαιώνει την αλλαγή για να γίνει αυτή η αλλαγή και στο σύστημα.
Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δοθεί από όλους στη σωστή συμπλήρωση του αριθμού λογαριασμού ( IBAN ) όπου θα πιστωθεί το ποσό του κοινωνικού μερίσματος καθώς και στην παροχή διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείο ( e-mail ) και αριθμού κινητού τηλεφώνου είτε του ίδιου του δικαιούχου είτε (αν πρόκειται για υπερήλικα) κάποιου συγγενικού προσώπου προκειμένου να υπάρχει επικοινωνία από και προς την ΗΔΙΚΑ για κάθε πρόβλημα.πηγή:Καθημερινή