Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες, από την κοινοπραξία «Med Tugs», η επιχείρηση αποκόλλησης του φορτηγού – οχηματαγωγού πλοίου «Νέαρχος» που προσάραξε ανατολικά της νησίδας Νέα Καμένη, στην Σαντορίνη, με αποτέλεσμα να προκληθεί ζημιά στο αριστερό μέρος της πλώρης του, καθώς και εισροή υδάτων στα διπύθμενα του.
Δύτες της κοινοπραξίας έλεγξαν την ζημιά και αποκατέστησαν το ρήγμα, επιτρέποντας έτσι στα στελέχη της κοινοπραξίας να σχεδιάσουν με ασφάλεια τόσο την ναυαγιαιρεσία του πλοίου.
Ας σημειωθεί ότι, στο σκάφος υπήρχαν 13 μέλη πληρώματος, καθώς και πέντε επιβάτες οδηγοί οι οποίοι είναι όλοι καλά στην υγεία τους. Επίσης, στο πλοίο υπάρχουν και πέντε βυτιοφόρα οχήματα τα οποία μεταφέρουν jet fuel.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, στο σημείο της προσάραξης έσπευσε άμεσα το ναυαγοσωστικό σκάφος «Karapiperis 18» της «Med Tugs» προκειμένου να υποστηρίξει το έργο των σκαφών του Λιμενικού Σώματος, ενώ χθες η κοινοπραξία έστειλε στην Σαντορίνη άλλα δύο ναυαγοσωστικά της, ιπποδύναμης 4.000 ίππων το καθένα, ένα πλωτό γερανό και ένα ακόμη βοηθητικό σκάφος (μπάριζα).
Η κοινοπραξία έχει ήδη σχεδιάσει την πλήρη αποκατάσταση του «Νέαρχος» και συγκεκριμένα:
- Την στεγανοποίηση του ρήγματος.
- Την ασφαλή μετάγγιση των καυσίμων του πλοίου.
- Την ανάπτυξη πλωτών φραγμάτων για τον έλεγχο τυχόν θαλάσσιας ρύπανσης.
- Την ασφαλή μεταφορά του σκάφους σε ασφαλές αγκυροβόλιο, και
- Την ασφαλή απομάκρυνση των πέντε βυτιοφόρων με jet fuel που μεταφέρει.
Αυτή είναι η 3η ειδική αποστολή που αναλαμβάνουν να φέρουν σε πέρας τα ρυμουλκά – ναυαγοσωστικά σκάφη της κοινοπραξίας «Med Tugs» μέσα στον Οκτώβριο.
Οι δύο προηγούμενες επιχειρήσεις ναυαγαιρεσίας αφορούσαν η πρώτη το, πλήρους φορτίου, φορτηγό πλοίο «Hercules» ναυπηγήσεως του 2006 και ένα σκάφος αναψυχής στην Μύκονο.
Το πλοίο “Νέαρχος”
Όπως έγραψε η “ΝΕΑ ΔΡΑΣΙΣ” και προ ημερών, όταν έγινε η προσάραξη, το πλοίο “Νέαρχος” είναι ένα φορτηγό και οχηματαγωγό πλοίο, ειδικά μετασκευασμένο, για να μεταφέρει διάφορα αυτοκίνητα, ακόμα και φορτηγά με επικίνδυνα φορτία.
Ναυπηγήθηκε στη Δανία και μετασκευάστηκε ολικώς στην Ελλάδα το πρώτο πεντάμηνο του 2016. Έχει μήκος 81 μέτρα, 16 μέτρα πλάτος και 6 μέτρα ύψος. Το πλοίο ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 16-17 μιλίων την ώρα και μπορεί να μεταφέρει 25 μεγάλα φορτηγά και 20 επιβατηγά οχήματα ή 20 φορτηγά και 40 επιβατηγά οχήματα.
Η Κρέτα Κάργκο Λάινς Ν.Ε. ιδρύθηκε το 2013. Ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο κ. Ιωάννης Κουκιανάκης.
Αναλαμβάνει την μεταφορά επιβατικών και φορτηγών οχημάτων καθώς και κάθε είδους φορτίου, εξειδικευμένου και επικίνδυνου από τη ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά του Αιγαίου. Σήμερα αποτελεί συνεργάτη εταιριών στο χώρο της ενέργειας και δίαυλο μεταφοράς για τα νησιά του Αιγαίου, δεδομένου ότι εκτελεί τακτικά δρομολόγια με τα δύο ιδιόκτητα φορτηγά – οχηματαγωγά πλοία που διαθέτει (το “Νέαρχος” και το “Τάλως”).
Τα πλοία της εταιρείας συνδέουν το λιμάνι του Πειραιά και του Λαυρίου με τα νησιά του κεντρικού και βορείου Αιγαίου (Ικαρία, Σάμο, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο), των Σποράδων (Σκιάθο, Σκόπελο, Αλλόνησο), τις Κυκλάδες (Σύρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο, Νάξο, Σαντορίνη), των Δωδεκανήσων (Κω, Ροδο) και της Κρήτης (Ρέθυμνο και Χανιά).