Έρχεται λοιπόν το περιβόητο Black Friday, στις 27 Νοεμβρίου, σε λίγες μέρες δηλαδή. Τι θα πρέπει να προσέξουμε για να μην μας εξαπατήσουν οι συνήθεις ύποπτοι, που όμως δεν είναι πάντα κάποιοι περιθωριακοί. Αλλά ακόμα και μεγάλες αλυσίδες.
Μπορεί οι έρευνες αγοράς να δείχνουν ότι ένα ιλιγγιώδες ποσοστό των ελλήνων καταναλωτών δεν σκοπεύει να αγοράσει ούτε καρφίτσα στο ερχόμενο Black Friday, και πως θα μπορούσε άλλωστε αφού η κατάρρευση της οικονομίας είναι ολοκληρωτική και οι καταναλωτές όχι μόνο δεν είναι σε θέση να ξοδέψουν, αλλά δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις καθημερινές βασικές τους υποχρεώσεις.
Ακόμα όμως και αυτοί που έχουν τη δυνατότητα, την πρόθεση ή ακόμα και την ανάγκη να αγοράσουν κάτι και περιμένουν την συγκεκριμένη ημέρα για να το κάνουν, θα πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί στις επιλογές τους και κυρίως να μην εμπιστεύονται τις πομπώδεις προσφορές, ούτε όμως να ανέχονται ισχνές εκπτώσεις να παρουσιάζονται ως «μεγάλες ευκαιρίες».
Στο εξωτερικό και ειδικά στην Αμερική ο όρος Black Friday ισοδυναμεί με πραγματικά εξωφρενικές προσφορές, που όντως δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθούν όλο τον υπόλοιπο χρόνο. Γι’ αυτό βλέπουμε για τις εικόνες με τον απίστευτο συνωστισμό από τα ξημερώματα έξω από εμπορικά κέντρα, με χιλιάδες καταναλωτές να προσπαθούν να φτάσουν πρώτοι στα περιβόητα ράφια ώστε να εξασφαλίσουν το προϊόν πριν εξαντληθεί.
Στην Ελλάδα δεν παρατηρούμε τέτοιες εικόνες, ακριβώς επειδή οι προσφορές δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτές άλλων χωρών. Εάν μάλιστα γίνει μία σύγκριση για το ίδιο προϊόν και τις τιμές προσφοράς του στην Αμερική ή την Γερμανία, τότε θα μας πιάσει κυριολεκτικά κατάθλιψη.
Τι πρέπει να προσέχουμε και πως θα προστατευτούμε
Επειδή όμως χρειαζόμαστε χαμόγελα αισιοδοξίας αυτές τις σκοτεινές εποχές, κυρίως όμως πραγματικές συμβουλές για το πως θα αποφύγουμε τις κακοτοπιές και στο Black Friday, υπάρχει ένας τρόπος να διευκρινίσουμε αν όντως το προϊόν που μας ενδιαφέρει προσφέρεται σε προνομιακή τιμή λόγω της ημέρας, η εάν είναι απλώς μία διαφημιστική απάτη για να ξεπουλήσουν κάποιοι επιτήδειοι.
Το διαδίκτυο μας δίνει ένα ισχυρό όπλο σε αυτή την κατεύθυνση, αφού ιστοσελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου που λειτουργούν σαν συναθροιστές εμπορικών καταστημάτων, μας δίνουν το ιστορικό της τιμής για το κάθε προϊόν!
Αυτά είναι δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα ελληνικών ιστοσελίδων, όπου μπορούμε πολύ εύκολα να βρούμε το ιστορικό διακύμανσης της τιμής για το συγκεκριμένο προϊόν που μας ενδιαφέρει. Είναι η μεγαλύτερη διασφάλιση για να μην σας πιάσουν κορόιδο κατά την διάρκεια των αγορών σας. Δείτε ορισμένα παραδείγματα, για ευνόητους λόγους δεν αναφέρουμε το όνομα του προϊόντος ή το ηλεκτρονικό κατάστημα.
Βλέπετε εδώ το ιστορικό τις διακυμάνσεις της τιμής. Όντως το συγκεκριμένο προϊόν επωλείτο καθόλη τη διάρκεια του χρόνου σε πολύ υψηλότερη τιμή από αυτή της προσφοράς. Άρα όντως όποιος αποφασίσει να το προμηθευτεί, θεωρείται ότι κάνει μια καλή αγορά. Τουλάχιστον από άποψη τιμής.
Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μίας αγοράς που δεν θεωρείται και η καλύτερη. Βλέπουμε λοιπόν ότι το συγκεκριμένο προϊόν επωλείτο και πέρυσι σε ακόμα χαμηλότερη τιμή. Άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί μία πραγματική ευκαιρία, αντίθετα παραπέμπει σε ένα προϊόν το οποίο πωλείται κάθε Black Friday!
Αυτή είναι η τρίτη περίπτωση που θα συναντήσετε κατά τις αγορές σας την Παρασκευή. Προϊόν το οποίο κυριολεκτικά δεν υπήρχε μέχρι χθες, εμφανίζεται ως τεράστια προσφορά με μεγάλη έκπτωση, συγκεκριμένα την Παρασκευή! Φυσικά από πουθενά δεν μπορούμε να ελέγξουμε εάν όντως αυτό το προϊόν επωλείτο μέχρι χθες στην ακριβότερη τιμή, άρα σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να θεωρήσουμε ότι πρόκειται για πραγματική προσφορά.
Καλές αγορές και μην ξεχνάτε ότι η οργάνωση μας ως καταναλωτές θα υποχρεώσει τους επαγγελματίες να κάνουν πραγματικές προσφορές και να μην προσπαθούν να μας ξεγελάσουν.
Νewsbreak