Οι χαμηλότερες ταχύτητες των οχημάτων στις πόλεις θα μειώσουν τόσο τα επίπεδα της ηχορύπανσης όσο και των εκπομπών ρύπων.
Οι ζώνες ταχύτητας με όριο 30 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη και η βελτίωση των υποδομών έχει ως συνέπεια την αύξηση των επιπέδων της οδικής ασφάλειας.
Διαπιστώθηκε μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου έχουν θεσπιστεί τα νέα χαμηλά όρια ταχύτητας, όπως έδειξε ανάλυση δεδομένων του Ελβετικού Συμβουλίου για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU).
Συγκεκριμένα, το 2014 το BFU δημιούργησε την ψηφιακή πλατφόρμα EVAMIR (αξιολόγηση μέτρων οδικής υποδομής) και βάσει αυτών των δεδομένων, αναλύει και εξετάζει όλες τις επικείμενες αλλαγές που σημειώνονται.
Αναλυτικότερα, η BFU διαπίστωσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώραοδήγησε σε μείωση του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων σύμφωνα με δεδομένα από σχεδόν 600 ζώνες που ισχύουν σήμερα στην Ελβετία.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία των ζωνών μείωσε τον αριθμό τωνσοβαρών ατυχημάτων κατά 38% κατά μέσο όρο.
Η BFU ζητά εκ νέου αλλαγή στη διαχείριση της κυκλοφορίας με περιορισμένες ταχύτητεςστις ζώνες όπου σήμερα το όριο είναι μεγαλύτερο των 30 χλμ./ώρα.
Ανάλογες αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στο Βέλγιο, το οποίο αναμένεται να θεσπίσει και αυτό ζώνες με χαμηλή ταχύτητα.
Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να γίνει προσεχώς και στην Ουαλία, η οποία έχει ορίσει την 17η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία για την εφαρμογή ενός νέου ορίου 30 χλμ./ώρα στις αστικές περιοχές.
Αν τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και άλλες πόλεις αναμένεται να υιοθετήσουν αντίστοιχα όρια ταχύτητας.
newsauto.gr