Μ. Σχοινάς: Η Ελλάδα τέταρτη πιο ευνοημένη χώρα της ΕΕ από τις πρωτοφανείς χρηματοδοτικές δυνατότητες

Στις προοπτικές που δημιουργεί για την Ελλάδα το Ευρωπαϊκό Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο 2021-2027 το οποίο θα ξεπερνάει το 1 τρις ευρώ, στο οποίο θα προστεθούν τα 750 δις ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και του Next Generation EU αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδιος για την προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής Μαργαρίτης Σχοινάς στην ομιλία του στην παρουσίαση της Ετήσιας Έκθεσης Ελληνικού Εμπορίου 2020.

Στη διαδικτυακή εκδήλωση ο κ. Σχοινάς υπογράμμισε ότι η χώρα μας θα είναι η τέταρτη πιο ευνοημένη χώρα ανάλογα με το μέγεθός της και την οικονομία της από αυτές τις πρωτοφανείς χρηματοδοτικές δυνατότητες. Μόνο από το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο θα λάβει πάνω από 40 δισ. ευρώ, ενώ από το Ταμείο Ανάκαμψης επιπλέον 20 δισ. ευρώ σε επιδοτήσεις και σχεδόν 13 δισ. ευρώ σε δάνεια. Τη χαρακτήρισε ως μια μοναδική ευκαιρία για την τόνωση της ανάπτυξης και τον εκσυγχρονισμό της οικονομίας μας, γιατί ουσιαστικά διπλασιάζει σχεδόν το ετήσιο ποσό των δημοσίων επενδύσεων για τα επόμενα χρόνια. Δήλωσε ιδιαίτερα ευτυχής διότι η Ελλάδα είναι από τα πρώτα κράτη-μέλη της Ένωσης που, όπως είπε, θα υποβάλει Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όχι μόνο έγκαιρα αλλά και ποιοτικά ένα από τα καλύτερα σχέδια που έχουν συζητηθεί. Επίσης, υπογράμμισε τον πρωταγωνιστικό ρόλο του Έλληνα πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, στην έγκριση της ΕΕ του πακέτου για την ασφαλή επανέναρξη για τις μετακινήσεις στην Ευρώπη, που περιλαμβάνει και το πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό.

Ο Christian Verschueren, γενικός διευθυντής Eurocommerce, τόνισε τη μεγάλη σημασία που έχει η ύπαρξη αληθινών στατιστικών στοιχείων κατά τη χάραξη πολιτικής. Τόνισε πως ο τομέας του εμπορίου και του χονδρεμπορίου προσφέρει 1 στις 7 θέσεις εργασίας και είναι σημαντικό οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής να το θυμούνται αυτό καθώς αποδεικνύει τη σημασία του τομέα για την ευρωπαϊκή οικονομία. Παρουσίασε επιπλέον, τα στοιχεία Έκθεσης που εξέδωσε η EuroCommerce από κοινού με την McKinsey, σύμφωνα με τα οποία οι διαδικτυακές πωλήσεις επιταχύνθηκαν σημαντικά (+ 55%) το 2020, συνέβαλαν στο 18% της ανάπτυξης της αγοράς το 2020 και αυτή η τάση θα συνεχιστεί. Επιπρόσθετα, η πανδημία του Cοvid-19 πόλωσε τη ζήτηση, με τους καταναλωτές να διαπραγματεύονται την τιμή λόγω των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας, καθώς Το 37% των καταναλωτών έψαχναν να εξοικονομήσουν χρήματα στις αγορές τους. Τόνισε επίσης, πως τα lifestyle πρότυπα άλλαξαν: Το 50% των καταναλωτών στόχευε να αγοράζει πιο υγιεινά, τοπικά ή φιλικά προς το περιβάλλον τρόφιμα το 2021.Το 26% των καταναλωτών επιθυμούσαν και να εξοικονομήσουν χρήματα σε είδη παντοπωλείου και να μετακινηθούν σε πιο βιώσιμα καταναλωτικά πρότυπα.

 

 

 

 

AΠΕ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content