Στη θυγατρική του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection» η ΡΑΕ έχει αναθέσει τη χρηματοδότηση και κατασκευή της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης
Η θυγατρική του ΑΔΜΗΕ «Αριάδνη Interconnection» στην οποία η ΡΑΕ έχει αναθέσει τη χρηματοδότηση και κατασκευή της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης, προετοιμάζει με εντατικούς ρυθμούς τόσο την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση ποσοστού έως 49% των μετοχών της σε στρατηγικούς εταίρους από τον ευρωπαϊκό κλάδο Μεταφοράς Ενέργειας, όσο και τα τεύχη διακήρυξης των διεθνών διαγωνισμών για τα υποθαλάσσια καλώδια και τους σταθμούς μετατροπής σε Κρήτη και Αττική.
Αυτό ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
«Πολύ σύντομα θα έχουμε νέα να ανακοινώσουμε, καθώς αναμένουμε ανταπόκριση από εταιρείες εγνωσμένης εμβέλειας, εμπειρίας και αξίας. Στόχος μας είναι να αναδειχθεί η «Αριάδνη» σε πρότυπο διεθνούς συνεργασίας, σε εταιρεία που θα συμβολίζει τη νέα εποχή όχι μόνο του ΑΔΜΗΕ, αλλά και της ελληνικής οικονομίας» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μανουσάκης.
Ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ ανέφερε ακόμα:
Ο νέος ΑΔΜΗΕ θέλει να είναι πρωταγωνιστής στην εποχή των διασυνδέσεων και των καθαρών πηγών ενέργειας στο νέο τοπίο της ελληνικής ενεργειακής αγοράς.
Ο ιδιοκτησιακός διαχωρισμός του ΑΔΜΗΕ το καλοκαίρι του 2017 αποτέλεσε κομβικό σημείο για τον μετασχηματισμό της εταιρείας, από μια παλαιάς κοπής ΔΕΚΟ σε μοντέλο σύγχρονης δημόσιας επιχείρησης που λειτουργεί αποδοτικά και υλοποιεί με ταχύτητα κρίσιμα έργα υποδομής με υψηλή προστιθέμενη αξία για την οικονομία και την κοινωνία και θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, υπηρετώντας πάντα το δημόσιο συμφέρον και χωρίς καμία έκπτωση στα εργασιακά δικαιώματα.
Απτή απόδειξη αυτού του turnaround είναι τα αποτελέσματα του 2018 –πρώτου πλήρους έτους λειτουργίας της εταιρίας υπό το νέο καθεστώς- που θα ανακοινωθούν σύντομα και θα δείξουν σημαντική αύξηση της κερδοφορίας. Ο ΑΔΜΗΕ κατόρθωσε επίσης να τριπλασιάσει σχεδόν τις δαπάνες για επενδύσεις –της τάξης των 175 εκατ. ευρώ- σε σχέση με το 2017. Αυτό αποτελεί προϊόν εντατικής και συστηματικής προσπάθειας σε όλα τα επίπεδα, που αντανακλά την επιτάχυνση σειράς μεγάλων έργων, με προϋπολογισμούς εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που καθυστερούσαν επί χρόνια.
Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι η Β’ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων που θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους. Το ίδιο ισχύει και για τον «Διάδρομο Α» για την επέκταση του Συστήματος 400 kV στην Πελοπόννησο που θα επιτρέψει όχι μόνο την ανάπτυξη ΑΠΕ στην περιοχή, αλλά και την λειτουργία σε πλήρη ισχύ της μονάδας Μεγαλόπολης 5 της ΔΕΗ, της μεγαλύτερης των Βαλκανίων.
Εντός του 2020 θα έχουμε ολοκληρώσει τη Γ’ Φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων –κομβικό έργο που θα επιτρέψει την απεξάρτηση των νησιών από τους ρυπογόνους σταθμούς παραγωγής- καθώς και την διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, την μεγαλύτερη καλωδιακή διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος στον κόσμο.
Όλα αυτά τα έργα συμβολαιοποιήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο. Ο πήχης έχει ανεβεί ψηλά για το ΑΔΜΗΕ και είμαστε έτοιμοι για την μεγάλη πρόκληση του φετινού έτους. Αυτή είναι φυσικά η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής, το έργο που υποστασιοποιεί τα οφέλη που προκύπτουν από τις νησιωτικές διασυνδέσεις.
Για τους λόγους αυτούς οι διασυνδέσεις των νησιών βρίσκονται πλέον στον πυρήνα της στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ (που ήδη μελετά άλλα δυο έργα αντίστοιχης εμβέλειας, τη διασύνδεση των Δωδεκανήσων και των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου).
Η διασύνδεση Κρήτης-Αττικής όταν ολοκληρωθεί το 2022 θα εντάξει την Κρήτη στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα της Ελλάδας (και κατ’ επέκταση της υπόλοιπης Ευρώπης), μετατρέποντάς την σε ενεργειακό κόμβο στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Πρόκειται για έργο υψηλότατων τεχνικών και οικονομικών απαιτήσεων, προϋπολογισμού 1 δις. ευρώ που θα διπλασιάσει την περιουσιακή βάση του ΑΔΜΗΕ και θα διευρύνει την τεχνογνωσία του, οδηγώντας τον στην πρώτη κατηγορία των Διαχειριστών Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας της Ευρώπης.
Πηγή: left.gr