Όλο και περισσότερος είναι ο χρόνος που περνούν τα παιδιά στο διαδίκτυο λόγω του κορωνοϊού και της απαγόρευσης κυκλοφορίας, καθώς έχουν ανασταλεί οι εξωτερικές τους δραστηριότητες και τα σχολεία παραμένουν κλειστά.
Φτιάχνουμε πρόγραμμα για τα παιδιά τις μέρες του κορωνοϊού
Οι γονείς ανησυχούν κατά πόσο είναι σωστό να περνούν τα παιδιά τη μέρα τους «κολλημένα» σε μια οθόνη, αν υπάρχει ο κίνδυνος εθισμού και τι είναι αυτό που μπορούν να κάνουν.
Ο Ψυχίατρος, Επιμελητής Β’ Ψυχιατρικής Κλινικής ΑΠΘ και Αντιπρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Μελέτης της Διαταραχής Εθισμού στο Διαδίκτυο, Δρ. Γεώργιος Φλώρος, τονίζει πως είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να φτιάξουν ένα πρόγραμμα μέσα στην ημέρα για τα παιδιά τους και να μην αφήσουν τον χρόνο τους αδόμητο, καθώς έτσι θα υποφέρουν τόσο οι ίδιοι όσο και εκείνα.
«Θα πρέπει δηλαδή τα παιδιά ξεκινώντας την ημέρα τους να έχουν ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα που θα λέει για παράδειγμα ότι: Παρακολουθώ την εξ’ αποστάσεως διδασκαλία, κάνω τα μαθήματά μου, στη συνέχεια ένα διάλειμμα, τρώω με την οικογένειά μου μαζί στο τραπέζι, διαβάζω, έχω ένα χρόνο διασκέδασης, ένα χρόνο επικοινωνίας με τους φίλους μου, ελεύθερο χρόνο που θα κάνω ό,τι θέλω μόνος μου κλπ.» εξηγεί ο κ. Φλώρος.
Ο ίδιος επισημαίνει πως «αναπόφευκτα αν οι γονείς αφήσουν τα παιδιά τους χωρίς πρόγραμμα θα δημιουργηθούν αυτόματα πολλές κενές ώρες, θα υπάρχει μία πίεση από το παιδί που θα βαρεθεί, και ο γονιός πολλές φορές θα υποκύψει – καθώς έχει και άλλες ανησυχίες – και θα του επιτρέψει να περάσει τις ώρες του στο κινητό, τον υπολογιστή ή το τάμπλετ».
Κάνουμε εποικοδομητικό το διάστημα του εγκλεισμού από τον κορωνοϊό
Όσον αφορά τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο για τα παιδιά και αν αυξάνονται περισσότερο τώρα που έχουν περισσότερο χρόνο για να βρίσκονται σε αυτό, ο κ. Φλώρος αναφέρει πως «οι γονείς αυτή την στιγμή έχουν μια μεγάλη ευκαιρία για να έχουν καλύτερη εποπτεία για το τι κάνει το παιδί στο διαδίκτυο και αυτό θα έχει, πιστεύω, ενδιαφέρον για τους ίδιους».
«Αυτό που θα ωφελήσει ιδιαίτερα είναι να κάνουμε αυτό το χρονικό διάστημα του «εγκλεισμού» όσο γίνεται πιο εποικοδομητικό και να προσπαθήσουμε να ωφεληθούμε από αυτό. Γι’αυτό πιστεύω πως θα έπρεπε να μπει ένας χρονικός περιορισμός ως προς τις ώρες που ξοδεύουν τα παιδιά σε video games, για παράδειγμα, όπως αυτός που θα είχαν στις διακοπές. Αξιοποιώντας έτσι τις διαθέσιμες ώρες, οι γονείς θα μπορούσαν να μάθουν και κάποια πρακτικά πράγματα στους εφήβους ώστε να γίνουν αυτόνομοι μελλοντικά. Όπως π.χ. να μαγειρεύουν, να τακτοποιούν, να φροντίζουν τα πράγματά τους κ.α. Έτσι, θα έχουν αποκομίσει κάτι από την παρούσα κατάσταση», επισημαίνει.
Ερωτώμενος για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που παρακολουθούν πλέον τα παιδιά για να αναπληρώσουν τα μαθήματα που χάνονται με τα κλειστά σχολεία, ο κ. Φλώρος αναφέρει πως «είναι μια «λύση ανάγκης» και ελπίζω πως κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το υπουργείο Παιδείας θα βρει την ευκαιρία να γίνει αυτή η λύση πιο περιεκτική και συνεκτική γιατί πάλι θα τη χρειαστούμε του χρόνου κάποια στιγμή. Εκ των πραγμάτων, αυτή την ώρα και με την πίεση του χρόνου, έχει γίνει μια προσπάθεια να συνεχιστεί το ήδη υπάρχον ωρολόγιο πρόγραμμα με αυτά τα μέσα, το οποίο φυσικά δεν είναι και το καλύτερο. Οπότε, θα είναι καλό από τώρα να γίνει όσον το δυνατόν πιο δημιουργικό και με την αξιοποίηση των καινούργιων τεχνικών που μπορεί κάποιος να μάθει τις επιστήμες πολύ καλά με τη χρήση του διαδικτύου», τονίζει.
Πηγή: iefimerida.gr