«Βουτιά» 57% της ζήτησης για βενζίνη την τελευταία εβδομάδα του Μαρτίου

Τις πιο δυσμενείς προβλέψεις για την εξέλιξη της ζήτησης υγρών καυσίμων επιβεβαιώνουν τα στοιχεία της αγοράς για τον Μάρτιο, μήνα κατά τον οποίο άρχισαν να εφαρμόζονται κλιμακωτά τα περιοριστικά μέτρα προστασίας από τον κορωνοϊό. Οι πωλήσεις στις βενζίνες, από το -13% την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, υποχώρησαν στο -20% τη δεύτερη εβδομάδα με το κλείσιμο των σχολείων και βούτηξαν στο -57% την τελευταία εβδομάδα με τη μερική απαγόρευση μετακινήσεων.

Ετσι, έπειτα από ένα πολύ καλό πρώτο δίμηνο, που τίποτα δεν προμήνυε τι θα επακολουθούσε, ο Μάρτιος έκλεισε για τις βενζίνες με μειωμένες πωλήσεις κατά 33%, ποσοστό που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, τον Απρίλιο θα φτάσει στο -80% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι, αφού δεν θα πραγματοποιηθούν οι καθιερωμένες μετακινήσεις για τον εορτασμό του Πάσχα. Το πετρέλαιο κίνησης δεν ακολουθεί τη βουτιά των βενζινών, αλλά μια σταθερή μείωση από την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου της τάξεως του 15%-20%, με τις πωλήσεις στο τέλος του μηνός να είναι μειωμένες σε ποσοστό 17%. Οι αυξημένες εσωτερικές μεταφορές για την τροφοδοσία των σούπερ μάρκετ και την εξυπηρέτηση του επίσης αυξημένου ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και η ηλιοφάνεια που, σε συνδυασμό με το κλείσιμο των καφενείων, οδήγησε νωρίτερα φέτος τον αγρότη στο χωράφι από πέρυσι, είναι οι λόγοι που, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, συνέβαλαν στη συγκράτηση της μείωσης των πωλήσεων πετρελαίου κίνησης.

Η αγορά εκτιμά, πάντως, ότι σταδιακά και οι πωλήσεις του πετρελαίου κίνησης θα μειώνονται και τον Απρίλιο προβλέπεται να κλείσουν στο -40%. Στον αντίποδα ακριβώς βρίσκεται το πετρέλαιο θέρμανσης, με τις πωλήσεις να βαίνουν αυξανόμενες ακολουθώντας την κλιμάκωση των μέτρων και να κλείνουν τελικά τον Μάρτιο στο +68%. Ο συνδυασμός ψύχους σε πολλές περιοχές της χώρας και υποχρεωτικής παραμονής στο σπίτι, αλλά και χαμηλών τιμών, οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων πετρελαίου θέρμανσης.

Για βαθιά ύφεση του κλάδου, που απειλεί τη βιωσιμότητα των μικρών εταιρειών, κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ Γιάννης Αληγιζάκης. Οι εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας, αποτέλεσμα τόσο των μειωμένων πωλήσεων όσο και των μέτρων που ελήφθησαν για την παράταση μεταχρονολογημένων επιταγών των πρατηρίων, σε συνδυασμό με την υποχρέωση των εταιρειών του κλάδου να προκαταβάλουν φόρους και δασμούς. «Οδηγούμαστε σε μηδενική ρευστότητα. Ενα πολύ μεγάλο κομμάτι των πρατηρίων πληρώνει με μεταχρονολογημένες επιταγές. Την ίδια στιγμή, οι εταιρείες πρέπει να προκαταβάλουμε δασμούς και φόρους, που αντιπροσωπεύουν το 70% της αξίας του προϊόντος. Η κατάσταση είναι απελπιστικά ασφυκτική για τη βιωσιμότητα των μικρών εταιρειών εμπορίας», τονίζει στην «Κ» ο κ. Αληγιζάκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο ΣΕΕΠΕ με κατεπείγουσα επιστολή που απέστειλε χθες στα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας ζητάει παράταση 30 ημερών για την πληρωμή φόρων και δασμών, μέτρο που ισχύει και για άλλους κλάδους, επισημαίνοντας ότι δεν υπάρχει άλλος τρόπος να επιβιώσουν οι εταιρείες με τα δεδομένα της παρούσας συγκυρίας.

 

 

Καθημερινή

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content