Πέντε δημοτικές παρατάξεις του Ηρακλείου, «Ηράκλειο 3.7.5», «Ηράκλειο –Ενεργοί Πολίτες», «Συνεργασία για το Ηράκλειο», «Συν+ Πράξη Δημοτών Ηρακλείου» και «ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ αξίζει», αποχώρησαν από την σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και εξέδωσαν την ακόλουθη κοινή ανακοίνωση:
” Ο Διάλογος , η Συνεννόηση, και η Συνεργασία δεν έχει θέση στο Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής”
Οι πέντε Παρατάξεις της πλειοψηφίας (30 Δημοτικοί σύμβουλοι στους 49) του Δημοτικού συμβουλίου καταθέσαμε πριν την έναρξη του Δημοτικού συμβουλίου επιστολή -την οποία σας κοινοποιούμε -για την σύσταση του Αναπτυξιακού Οργανισμού του Δήμου Ηρακλείου , με την οποία ζητούσαμε να γίνει συζήτηση επί της ουσίας, την σκοπιμότητα , και τον τρόπο λειτουργίας του. Η Δημοτική Αρχή το αρνήθηκε θεωρώντας ότι η συζήτηση αυτή έχει γίνει ήδη στην οικονομική επιτροπή .
Θεωρώντας ότι η μεταφορά σημαντικών ζητημάτων από το Δημοτικό Συμβούλιο στην οικονομική επιτροπή, συνιστά παράφορη καταστρατήγηση κάθε έννοιας δημοκρατικής λειτουργίας , αλλά και υποβάθμιση του Δ.Σ, αποχωρήσαμε από τη Συνεδρίαση.
«Ηράκλειο 3.7.5»
«Ηράκλειο –Ενεργοί Πολίτες»
«Συνεργασία για το Ηράκλειο»
«Συν+ Πράξη Δημοτών Ηρακλείου»
«ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ αξίζει»
ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ
Με θέμα την ίδρυση της αναπτυξιακής εταιρίας ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΕ»
ΠΡΟΣ
ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.
κ. Πρόεδρε,
Ι.Η αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης με την 7878/4.10.2021 απόφαση της ακύρωσε εν μέρει τις προσβαλλόμενες 696/2021 και 740/2021 αλληλοσυμπληρούμενες αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής με τις οποίες εγκρίθηκαν η μελέτη βιωσιμότητας, η σύσταση, το καταστατικό, το μετοχικό κεφάλαιο και η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της μονομετοχικής Αναπτυξιακής Εταιρίας, με την οποία εκχωρήθηκαν σε μία αμφισβητούμενης νομιμότητας ανώνυμη εταιρία το μεγαλύτερο μέρος των αρμοδιοτήτων του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημοτικής Αρχής.
Η Δημοτικής Αρχή , για να τακτοποιήσει τα μέλη των συμπραττουσών παρατάξεων και να διατηρήσει τη συνοχή του μειοψηφικού σχήματος στο οποίο στηρίζεται, απέφυγε τη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, όχι μόνο για την αναγκαιότητα της ίδρυσης της, αλλά έστω τη διάθεση του μετοχικού κεφαλαίου του μετοχικού κεφαλαίου, και τη συγκρότηση και τον ορισμό της Διοίκησης, που αποτελούν ακόμη αρμοδιότητα του Συμβουλίου. Αντίθετα, επιδεικνύοντας αδικαιολόγητη σπουδή, παρερμηνεύοντας ηθελημένα το νόμο και την άρνηση μας να λάβουμε μέρος στην προσχηματική «διαβούλευση» υπό τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο έσπευσε να ορίσει στη διοίκηση της εταιρίας το σύνολο σχεδόν (με μία εξαίρεση) των αντιδημάρχων και μεγάλο αριθμό υποψηφίων των συμπραττουσών παρατάξεων.
ΙΙ.Μετά την μερική ακύρωση των αλληλοσυμπληρούμενων παραπάνω αποφάσεων, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι:
– Είναι πρόωρο να ορισθεί διοίκηση πριν κριθεί η προσφυγή μας τουλάχιστον από την Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152 του Ν.3463/2006 αν όχι από το Συμβούλιο της Επικρατείας όπου είμαστε αποφασισμένοι να προσφύγουμε λόγω της σοβαρότητας του θέματος.
-Η μερική ακύρωση των αλληλοσυμπληρούμενων αποφάσεων δεν είναι νόμιμη, ενώ ο ελεγκτής νομιμότητας δεν έχει την ευχέρεια τροποποίησης των ελεγχόμενων αποφάσεων μας.
– Η πεισματική άρνηση της Δημοτικής Αρχής να συζητήσουμε πριν την ίδρυση, ή έστω και τώρα, στο Δημοτικό Συμβούλιο , για τη σκοπιμότητα (ανάγκη) ίδρυσης ενός ακόμη σπάταλου και χρεοκοπημένου μορφώματος. Αντί να ασχοληθούμε με τον εξ ορθολογισμό και την εξυγίανση των υφιστάμενων δομών σύμφωνα με τις αρχικές προθέσεις του νομοθέτη , ο οποίος απαγόρευσε αρχικά την ίδρυση ΜΟΝΟΜΕΤΟΧΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ, επιδιώχθηκε η τροποποίηση των σχετικών διατάξεων και η εκχώρηση της αρμοδιότητας ίδρυσης στην Οικονομική Επιτροπή, η οποία ελέγχεται απολύτως κατά παράβαση του Συντάγματος από την απομονωμένη στη θαλπωρή της αυλής της Δημοτική Αρχή.
-Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση « μεταβατικός» ελεγκτής νομιμότητας, ενεργώντας ευλόγως καθομολογία και κυριολεκτικώς ως διοίκηση, και όχι ως ΕΛΕΓΚΤΗΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ , αρνήθηκε να ασχοληθεί με το μείζον την αντισυνταγματικότητα των ακραία αντιδημοκρατικών και φωτογραφικών ρυθμίσεων, δυνάμει των οποίων, με την μέθοδο της διολίσθησης, φαλκιδεύονται οι αρχές της πλειοψηφίας, της λαϊκής κυριαρχίας και της ήδη εκφρασμένης λαϊκής βούλησης, αποδεχόμενη την βολική «ένσταση της υπηρεσίας του δήμου», για αναρμοδιότητα του Ελεγκτή Νομιμότητας να ερευνήσει την παραβίαση ή μη του θεμελιώδους νόμου , του Συντάγματος.
-Η Δημοτική Αρχή δεν τόλμησε ή δεν θέλησε να αντικρούσει τα επιχειρήματα μας για παραβίαση του Συντάγματος και την παράνομη συγκρότηση της Οικονομικής Επιτροπής, εκτιμώντας ορθά την εύλογη αδυναμία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης να σηκώσει αυτό το βάρος, χωρίς να αναλογισθεί την ευθύνη που αναλαμβάνει, αρνούμενη γενικώς τον ουσιαστικό διάλογο, τη συνεννόηση και τη συνεργασία , απλά και μόνο για να διασφαλίσει τ η « συνοχή» του ετερόκλητου μειοψηφικού σχήματος, με βασική συγκολλητική ουσία την κατανομή ρόλων με την ίδρυση νέων σκανδαλωδώς δαπανηρών δημοτικών σχημάτων, ακριβοπληρωμένων στελεχών.
– Ως Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου , ασφαλώς γνωρίζετε ότι έχετε την ευθύνη για τον έλεγχο της νομιμότητας των θεμάτων που εγγράφετε στην ημερήσια διάταξη, έτσι , θεωρούμε σκόπιμο να ζητήσετε την άποψη της νομικής υπηρεσίας, τουλάχιστον για τα θέματα νομιμότητας που τίθενται με την προσφυγή μας τα οποία δεν απαντήθηκαν από την Δημοτική Αρχή , ούτε τον Ελεγκτή Νομιμότητας, πριν εισαχθεί το θέμα του ορισμού διοίκησης, για συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Άλλωστε, ο θεσμικός σας ρόλος και το προσωπικό σας ήθος, επιβάλλουν να σεβαστείτε την ανησυχία και την αγωνία της συντριπτικής πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου για την ακραία απαξίωση του ρόλου, της ευθύνης και της αξιοπιστίας του θεωρητικά κορυφαίου συλλογικού οργάνου του οποίου είστε Πρόεδρος.
Η ακραία υποβάθμιση του Δημοτικού Συμβουλίου αναπόφευκτα αδυνατίζει την τοπική δημοκρατία και την αποκέντρωση με αυτοδιοίκηση. Όσο και αν κατανοούμε την παραταξιακή σας αγωνία , είμαστε υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι ως Πρόεδρος του Συμβουλίου εκλέγεται ακόμη και αν λάβει μόνο τη δική του ψήφο , όποιος προταθεί από την παράταξη του εκλεγμένου Δημάρχου, αλλά παρά ταύτα οφείλει περισσότερο παντός άλλου να υπερβεί τα παραταξιακά στεγανά και να σεβαστεί την άποψη της πλειοψηφίας του σώματος.
Μπορεί η Δημοτική Αρχή να αρκείται στην τυπική νομιμότητα που προσωρινά αποδόθηκε στις αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπης, μέχρι να αναγνωρισθεί η ακυρότητα τους , λόγω της εξόφθαλμης παραβίασης του Συντάγματος και του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας, αλλά ο Πρόεδρος του σώματος δεν μπορεί να μην αναλάβει τις πρωτοβουλίες που επιβάλλει η σοβαρότητα του θέματος και ο θεσμικός του ρόλος.
– Τέλος δεν είναι τυχαίο και χωρίς ενδιαφέρον το γεγονός ότι, ενώ η Δημοτική Αρχή δεν ασχολείται καθόλου με τις συνέπειες της πιθανής έστω παραβίασης των παραπάνω αρχών, χωρίς μάλιστα να επιχειρηματολογεί υπέρ της συνταγματικότητας των προσβαλλόμενων διατάξεων, ασχολείται καθόλου τυχαία, αποκλειστικά και επιμελώς με την ερμηνεία του άρθρου 93 παρ.4 του Συντάγματος σύμφωνα με το οποίο, «Τα δικαστήρια υποχρεούνται να μην εφαρμόζουν το νόμο που το περιεχόμενο του είναι αντίθετο με Σύνταγμα», και ενώ αποδέχεται ότι « η μη συμβατότητα ενός τυπικού νόμου προς το Σύνταγμα τον καθιστά ανεφάρμοστο», υποστηρίζει παρά ταύτα «στρίβοντας δια του αρραβώνος», ότι « η επ΄ αυτού κρίση ανατίθεται αποκλειστικά και μόνο στα δικαστήρια, και εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Ελεγκτή Νομιμότητας, αγνοώντας ότι το ακροτελεύτιο άρθρο του ίδιου Συντάγματος εναποθέτει την εφαρμογή του Συντάγματος στον πατριωτισμό των Ελλήνων.
Ηράκλειο 1/11/2021