Με επιτυχία υλοποιήθηκε η διαδικτυακή δράση Προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου- EUropa.S. T.E.EN.S με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών Α’ και Β’ Λυκείου της Περιφέρειας Κρήτης. Η δράση υλοποιήθηκε ψηφιακά μέσω ψηφιακής πλατφόρμας από το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης με τη συνεργασία του Ινστιτούτο Έρευνας & Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων-I.R.T.E.A..
Τη δράση χαιρέτησαν ανταποκρινόμενοι στην πρόσκληση η κ. Αννα- Μισέλ Ασημακοπούλου, Ευρωβουλευτής του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, ο Πέτρος Κόκκαλης, Ευρωβουλευτής της Ευρωπαϊκής Αριστεράς.
Εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης τους μαθητές και τις μαθήτριες καλωσόρισε η Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης, Απασχόλησης και Νέας Γενιάς Έφη Κουτεντάκη. Επεσήμανε τη σπουδαιότητα της βιωματικής δράσης της Προσομοίωσης και του ρόλου των Ευρωβουλευτών στη λήψη αποφάσεων. Υπενθυμίζοντας την πολυετή εμπειρία της Περιφέρειας Κρήτης σε θέματα που αφορούν στη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος, ανέφερε: «Θέλουμε να ενώσουμε τη φωνή σας με την εμπειρία μας και από κοινού με την τοπική κοινωνία να χτίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία, χαμόγελο και ελπίδα.»
Η δράση Προσομοίωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου- EUropa.S. T.E.EN.S αποτελεί ένα «παιχνίδι ρόλων» βασισμένο στη μη τυπική μάθηση, με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το ευρωπαϊκό οικοδόμημα, τις ευρωπαϊκές πολιτικές και την επιχειρηματολογία, αναδεικνύοντας τις δικές τους ιδέες και δεξιότητες κατά τη διάρκεια αυτού.
Κατά τη δράση Προσομοίωσης, οι συμμετέχοντες μαθητές διαβουλεύτηκαν ως Ευρωβουλευτές σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας και την αποτελεσματικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με θέμα: «Το περιβαλλοντικό αποτύπωμα πριν και μετά την κρίση του κορονοϊού. Από το σχολείο και τις τοπικές κοινωνίες μέχρι την Ευρωπαϊκή Πράσινη συμφωνία (EU Green Deal)». Σκοπός των συζητήσεων ήταν να αποτυπωθούν οι προτάσεις των νέων στη θεματική αυτή, προτάσεις οι οποίες θα αξιοποιηθούν από το Europe Direct της Περιφέρειας Κρήτης για την προώθηση της φωνής των νέων τόσο στην τοπική κοινωνία και τους φορείς χάραξης πολιτικής της Περιφέρειας αλλά και σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι συμμετέχοντες μαθητές έθιξαν ζητήματα ανάγκης επαρκούς ενημέρωσης, πληροφόρησης και δημοσιογραφικού περιεχομένου που αφορούν σε περιβαλλοντικά ζητήματα και θέματα κλιματικής αλλαγής τα οποία θα ενισχύσουν τη συνειδητοποίηση της έκτακτης κατάστασης στην οποία βρίσκεται το περιβάλλον ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για περισυλλογή σε θέματα τα οποία περιλαμβάνονται στην Πράσινη Συμφωνία.
Οι μαθητές προβληματίστηκαν ιδιαίτερα επί του ρόλου των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης αλλά και τον ρόλο της Εκπαίδευσης ώστε όλοι οι πολίτες της ΕΕ, ξεκινώντας από το σχολικό πλαίσιο, να ενισχύσουν τις γνώσεις τους επί περιβαλλοντικών θεμάτων καταλήγοντας στην ενίσχυση της ατομικής τους ευθύνης. Εκτός του ρόλου της ΕΕ αναφορικά με την ενημέρωση των πολιτών, αναδύθηκε η ανάγκη για την υλοποίηση βιωματικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά και η σημασία της ανάδειξης της προσωπικής ευθύνης η οποία θα απορρέει από τον ίδιο τον οικογενειακό κύκλο. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων, οι νέοι «Ευρωβουλευτές» διαβουλεύτηκαν αναφορικά με τη συσχέτιση της πανδημίας και τις επιπτώσεις που έχει ο νέος τρόπος ζωής μας και την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ανάμεσα στα ζητήματα τα οποία ευρέως συζητήθηκαν ήταν η ανάγκη μείωσης χρήσης πλαστικού και παραγωγής πλαστικών προϊόντων, η αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων και μέσων μετακίνησης και η έμφαση που θα πρέπει να δοθεί ολιστικά σε Ευρωπαϊκό επίπεδο στον τομέα των μεταφορών. Στο τελευταίο μέρος των δύο Διαδικτυακών Προσομοιώσεων οι οποίες έλαβαν χώρα, οι μαθητές- Ευρωβουλευτές εξέδωσαν Κείμενο Τελικής Απόφασης κατά το οποίο πρότειναν στα Ευρωπαϊκά Όργανα καθώς και τις εθνικές κυβερνήσεις των κρατών μελών την προσθήκη ειδικών μαθημάτων, και βιωματικών δράσεων για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.