“Ο ΒΟΑΚ θα ολοκληρωθεί όσο και αν μεμψιμοιρούν εκείνοι που δεν «πρόλαβαν» να κάνουν σχεδόν τίποτα”. Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε δήλωσή της η βουλευτής Χανίων Ντόρα Μπακογιάννη, εξαπολύοντας επίθεση στον ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή ανακοίνωσή του κόμματος για το νέο αυτοκινητόδρομο της Κρήτης.
Αναλυτικά η δήλωσή της:
Μόνο θλίψη προκαλεί η χθεσινή ανακοίνωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΒΟΑΚ, η οποία βρίθει ανακριβειών και ψεμάτων, καθώς προσπαθούν να καλύψουν την ανυπαρξία τους τα χρόνια που κυβέρνησαν. Τα δημόσια έργα που γίνονται με ευρωπαϊκούς πόρους και χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων δεν ανήκουν σε κανένα κόμμα, όμως η πολιτική βούληση για την υλοποίησή τους είναι καθοριστικής σημασίας. Το πρώτο βήμα του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου για την Κρήτη, του ΒΟΑΚ, ήταν η εξασφάλιση της χρηματοδότησής του και αυτό επιτεύχθηκε από την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν επί ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε δεσμευτεί ούτε 1 ευρώ.
Παρότι λοιπόν, κάναμε κριτική στη πολυδιάσπαση του έργου από τη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σεβαστήκαμε τη συνέχεια του κράτους προκειμένου να μη καθυστερήσουμε ούτε ώρα το έργο ζωής για την Κρήτη. Στα 3 χρόνια που βρίσκεται η κυβέρνησή μας στο τιμόνι της χώρας, έγιναν περισσότερα από όσα έχουν γίνει ποτέ. Μέσα σε λίγους μήνες το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος δημοπρατήθηκε, ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε, γίνονται οι συμβάσεις και το έργο ξεκινά.
Το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει ήδη προσωρινός ανάδοχος και ως το τέλος του έτους το έργο θα συμβασιοποιηθεί επίσης.
Για το μεγάλο έργο της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι και πλέον προχωρά η Β’ Φάση του διαγωνισμού όπου προβλέπεται η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών με στόχο μέσα στο 2023 να στηθούν εργοτάξια και σε αυτό το τμήμα.
Παράλληλα, προχωρούν οι μελέτες για την προαίρεση του Κίσσαμος-Χανιά και οι μελέτες για τα τμήματα ανατολικά του Αγίου Νικολάου που σύντομα θα ολοκληρωθούν.
Επίσης για τις αναφορές περί διπλασιασμού του προϋπολογισμού του έργου επισημαίνεται πως η εξαγωγή του προϋπολογισμού γίνεται με επιστημονικό τρόπο, βασισμένο σε μελέτες μηχανικών και όχι μετά από πολιτικές αποφάσεις υπουργών. Οι εκτιμήσεις που γίνονται όταν ένα έργο είναι απολύτως ανώριμο, είναι ανάξιες λόγου. Σε ένα έργο το οποίο είναι κατά 70% τεχνικά έργα, κάποια εξ αυτών υπόγεια και αρκετά απαιτητικά, η εκτίμηση των προϋπολογισμών πριν την ολοκλήρωση των προκαταρκτικών μελετών τους, είναι ανέκδοτο.
Σε ένα έργο που σχεδόν τα 100 εκατομμύρια ευρώ από τα 137 εκατομμύρια ευρώ αφορούν τεχνικά έργα, με ποια στοιχεία μιλούσατε το 2018; Με ποια τεκμηρίωση το επικαλείστε σήμερα;
Με εμπιστοσύνη στο στελεχιακό δυναμικό του υπουργείου και στο άριστο επιστημονικό επίπεδο των μελετητών μας, κάνουμε πράξη το αναπτυξιακό μας όραμα για την Κρήτη. Είναι απόφασή μας να προχωρήσουμε με λίγα λόγια και πολλή δουλειά, δίνοντας στον Κρητικό λαό έργα ουσίας που θα κάνουν τη ζωή του καλύτερη. Ο ΒΟΑΚ θα ολοκληρωθεί όσο και αν μεμψιμοιρούν εκείνοι που δεν «πρόλαβαν» να κάνουν σχεδόν τίποτα.