Στην τελική ευθεία οι δύο πρώτοι διαγωνισμοί για τον ΒΟΑΚ

Στην τελική ευθεία μπαίνουν   οι πρώτοι διαγωνισμοί τμημάτων του ΒΟΑΚ καθώς μέχρι το τέλος του έτους δηλαδή  σε λίγες ημέρες από σήμερα , αναμένεται να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ ενώ άμεσα δημοπρατείται και το τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος.

Αυτό δήλωσε ο υφυπουγός υποδομών και μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα.

Στόχος είναι η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη μέχρι το Πάσχα και η υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ μέχρι το τέλος του 2022. Για το έργο έχουν περάσει τα εξής σχήματα:

1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ,

2.ΤΕΡΝΑ,

3.ΑΒΑΞ (με το fund Marguerite),

4.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Τα έργα που θα γίνουν

Προβλέπεται αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου με άλλες δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε μήκος 14,01 χιλιομέτρων ή ποσοστό 62% και νέα χάραξη 8,43 χιλιομέτρων ή ποσοσστό 38%.

Θα διατηρηθεί ο υφιστάμενος δρόμος και θα κατασκευαστεί παράλληλος από την βόρεια πλευρά με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ώστε να έχει 4 ο νέος ΒΟΑΚ μέχρι τη διασταύρωση των Μαλλίων ενώ προβλέπεται και η κατασκευή δεύτερης σήραγγας δίπλα στην σήραγγα της Χερσονήσου καθώς και γέφυρα ίδιου μεγέθους.

Σε αυτό το τμήμα προβλέπονται 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χιλομέτρων (2.020 μέτρα (διπλού κλάδου)+1.190m(διπλού κλάδου)+416m(μονού κλάδου), 1 Cut & Cover διπλού κλάδου (215 μέτρα), 12 γέφυρες μονού κλάδους (1,7 μέτρων) και 5 νέους ανισόπεδους κόμβους.

Ταυτόχρονα το υπουργείο Υποδομών έχει σε τελικό στάδιο τα τεύχη δημοπράτησης για το τρίτο τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος μήκος περίπου 15 χιλιομέτρων. Ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί μέχρι τις αρχές του νέου έτος και έχει ύψος 140 εκατ. ευρώ. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Όπως και με το τμήμα ΣΔΙΤ, έτσι και σε αυτή την περίπτωση στόχος είναι η ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου και να πέσουν οι υπογραφές μέσα στο 2022

Εχουν εγκριθεί όλες οι μελέτες που εκπόνησε ο ΟΑΚ γι αυτό το τμήμα ενώ αναμένεται να απαλλοτριωθούν 630 στρέμματα.

Ο κ. Καραγιάννης διαβεβαίωσε ότι η Ελλάδα το 2022 θα γίνει ένα απέραντο εργοτάξιο και αναφέρει πως από το μεγάλο πλάνο έργων που έχει δρομολογηθεί, ύψους 13 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα δημιουργηθούν περίπου 200.000 νέες θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες, ενώ τα οφέλη θα είναι απτά οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά.
«Δώσαμε μία μάχη με το χρόνο για να υπερβούμε χρόνιες παθογένειες και το 2021 ξεκίνησαν πολλά έργα που ήταν κολλημένα είτε σε διαγωνιστικές διαδικασίες, είτε παρέμεναν για χρόνια στα συρτάρια με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος στην Πελοπόννησο και τον ΒΟΑΚ στην Κρήτη» τόνισε ο κ. Καραγιάννης.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content