Την κατάργηση του click inside στη λειτουργία του λιανεμπορίου εισηγείται το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, την ώρα που το λιανεμπόριο ζητεί μετ’ επιτάσεως ενέσεις ρευστότητας, καθώς η καταναλωτική κίνηση είναι πεσμένη.
Ειδικότερα, στην αυριανή συνεδρίαση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων θα εισηγηθεί την κατάργηση του click inside στη λειτουργία του λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, οι σχετικές ανακοινώσεις ενδεχομένως να γίνουν πριν από την Παρασκευή. Σε κάθε περίπτωση, επιθυμία του υπουργείου είναι την ερχόμενη εβδομάδα να μην υπάρχει το click inside, δηλαδή η επίσκεψη του καταναλωτή στα εμπορικά καταστήματα κατόπιν ραντεβού, όπως γίνεται αυτή τη στιγμή.
Κατά τον ίδιο, η κατάργηση του click inside δεν είναι δεδομένο ότι θα φέρει και την κατάργηση της υποχρέωσης αποστολής sms στο 13032 με το οποίο δίνεται χρόνος τριών ωρών για την πραγματοποίηση των αγορών. Αυτό, όπως είπε, θα το αποφασίσει η επιτροπή των εμπειρογνωμόνων. Ο κ. Παπαθανάσης ξεκαθάρισε ότι η κατάργηση του click inside δεν θα φέρει και την άρση των αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν σήμερα, ενώ ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να βρίσκονται εντός του καταστήματος δεν αλλάζει.
Μιλώντας για την επαναλειτουργία της εστίασης, έκανε λόγο για μια πολύ καλή εβδομάδα από απόψεως κίνησης και γνωστοποίησε ότι το υπουργείο έχει ήδη καταθέσει στην επιτροπή των εμπειρογνωμόνων τον κατάλογο των δραστηριοτήτων που θα τίθενται σταδιακά σε λειτουργία.
Επείγει η ρευστότητα
Τα προβλήματα του λιανεμπορίου συζητήθηκαν στη διάρκεια συνάντησης με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και τον υφυπουργό Γιάννη Τσακίρη, με εκπροσώπους φορέων του εμπορικού κόσμου. Καθώς η πασχαλινή περίοδος ολοκληρώθηκε με χαμηλές επιδόσεις για την πλειονότητα των καταστημάτων του λιανεμπορίου, οι επιχειρηματίες αναζητούν διέξοδο. Είναι δε ενδεικτικό ότι και η περίοδος των ενδιάμεσων εκπτώσεων 1-15 Μαΐου δεν αποδίδει προς ώρας τα αναμενόμενα, καθώς αποδεικνύονται τροχοπέδη οι περιορισμοί στις συναλλαγές με το καταναλωτικό κοινό.
Η διαδικασία των ραντεβού και το μοντέλο click away/click inside αποθαρρύνουν το καταναλωτικό κοινό, που στρέφεται στο ψηφιακό κανάλι και στα supermarket για τις αγορές του, όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς. Συγκλίνουσες εκτιμήσεις μιλούν για πτώση περί το 30% κατά μέσο όρο, αφού παρά τη διαφαινόμενη ενίσχυση της ζήτησης σε περιφερειακές αγορές οι πιέσεις για τα καταστήματα στα κλειστά malls αλλά και στις κεντρικές πιάτσες συντηρούν το εύρος πτώσης από 20% έως πάνω από 50%.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας εξήγησε ότι οι ειδικές συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά τόσο εξαιτίας των χαμηλών τζίρων της πασχαλινής περιόδου όσο και λόγω των περιορισμών που, σε μικρότερο βαθμό, θα επικρατήσουν και στον τουρισμό για δεύτερο συνεχόμενο καλοκαίρι, δεν επιτρέπουν τη δημιουργία ενός ασφαλούς «διαδρόμου μετάβασης» του εμπορίου στη νέα κανονικότητα. Επισήμανε μάλιστα ότι οι συνέπειες της πανδημίας και οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών αναμένεται να εγκλωβίσουν τους επόμενους μήνες τις πιο ευάλωτες επιχειρήσεις «μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας». Τόνισε τον κίνδυνο πολλές εξ αυτών να μην καταφέρουν να σταθούν στα πόδια τους μετά την «αποσωλήνωσή» τους από τα ήδη γνωστά μέτρα στήριξης της Πολιτείας.
Μετά τη συνάντηση, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Ασφαλώς η κυβέρνηση εξετάζει το πώς θα μπορούσε να στηρίξει τους κλάδους εκείνους της οικονομίας που έχουν δεχθεί τη μεγαλύτερη ζημιά λόγω της πανδημίας και το αίτημα που μας ετέθη, θα το εξετάσουμε για να δούμε αν οι διαθέσιμοι πόροι επαρκούν για ένα τέτοιο εγχείρημα». Από την πλευρά του ο κ. Καρανίκας δήλωσε ότι «η επανεκκίνηση του λιανεμπορίου χρειάζεται ενέσεις ρευστότητας».
Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ και πρόεδρος του ΕΣΑ Σταύρος Καφούνης, ο αντιπρόεδρος Μανώλης Ψαρουδάκης και ο γενικός γραμματέας Νίκος Μπόνης.
Ναυτεμπορική