Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Πολύς κόσμος παραβρέθηκε το βράδυ του Σαββάτου στα εγκαίνια της έκθεσης «Το Χαμόγελο της Τζοκόντα II – Πέντε Αιώνες Καλλιτεχνικής Ιδιοποίησης» στην Δημοτική Πινακοθήκη Μαλεβιζίου «Μπότης Θαλασσινός», στην Τύλισο.

48214866_741598746219191_5595116693216034816_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, φωτογραφίας, κολλάζ και εγκαταστάσεων και διοργανώνεται με την επιμέλεια του Δρ Κωνσταντίνου Β. Πρώιμου και Ιωάννη Ν. Αρχοντάκη, καθώς και της επιμελήτριας της Δημοτικής Πινακοθήκης Χρύσας Βαθιανάκη.

48167249_843190122738663_8291585556366753792_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Παρόντες στην έκθεση ο Δήμαρχος Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης, ο πρ. Δήμαρχος Τυλίσου Στ. Χαλκιαδάκης, ο Πρόεδρος της Πινακοθήκης Κώστας Τριγώνης,τα μέλη του Δ.Σ. της Πινακοθήκης Γιώργος Τζωράκης, Νέλλη Βαρβεράκη και Βασιλική Καραμπίνη, ο Αντιδήμαρχος Μαλεβιζίου Θανάσης Κύρκος, πολλοί καλλιτέχνες και κόσμος από το Μαλεβίζι αλλά και το Ηράκλειο και τα Χανιά.

47683575_1240972942722268_5122774589641850880_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Μετά το καλωσόρισμα του Δημάρχου, του Προέδρου της Πινακοθήκης και της επιμελήτριας της έκθεσης Χρύσας Βαθιανάκη, μίλησαν ο κ. Αρχοντάκης και ο κ. Πρώιμος που αναφέρθηκαν στο περιεχόμενο και τις ιδιαιτερότητες της σημαντικής αυτής έκθεσης.

48381843_1893907177389898_5602892521052045312_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

48367499_516499325502860_5163973432068538368_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Για της θεματολογία της έκθεσης αναφέρθηκε αναλυτικά ο Ιωάννης Αρχοντάκης, ενώ για την ιδιοποίηση του γνωστού πορτραίτου της Τζοκόντα την ανάλυση έκανε ο Dr Κωνσταντίνος Πρώιμος. Η έκθεση ιδιοποιείται τον τίτλο της από την ομώνυμη μουσική σύνθεση του Μάνου Χατζηδάκι, η οποία ιδιοποιήθηκε τον τίτλο της από την παγκόσμια κριτική βιβλιογραφία σχετικά με την ελαιογραφία του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

ekthesi-1 Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, γλυπτικής, χαρακτικής, φωτογραφίας, κολλάζ και εγκαταστάσεων και σε αυτήν συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Γιάννης Αδαμάκης, Eozen Agopian, Ειρήνη Βαζούκου, Χρύσα Βαθιανάκη, Αργυρή Βασιλάκου, Ellen Weijers, Όλγα Βερυκάκη, Ανδρέας Βεστάκης, Μαγδαληνή Βογιατζή, Ανδρέας Βούσουρας, Νίκος Βρούβας, Νίκος Γιαβρόπουλος, Πόπη Γιατρουδάκη, Γιώργος Δεπόλλας, Χαράλαμπος Δερμάτης, Γιάννης Δημητράκης, Αλέξανδρος Δ. Δημητριάδης, Γιάννης Διαλινός, Έιγια Έλληνα, Μαρίβα Ζαχάρωφ, Αντιγόνη Καββαθά, Βίκυ Καμένου, Νίκος Καμπιανάκης, Ειρήνη Κανά, Χρύσα Καπαγιωρίδου, Γιάννης Καρδάσης, Βασίλης Καρκατσέλης, Σάββας Κόης, Βασιλική Κοσκινιώτου, Στέλλα Κουκουλάκη, Νίκος Κρυωνίδης, Ευδοκία Κύρκου, Αθηνά Λατινοπούλου, Κοσμάς Λιλικάκης, Jan Liodaki, Αλέξανδρος Μαγκανιώτης, Μαρία Μαραγκουδάκη, Γιάννης Π. Μαρκαντωνάκης, Δημήτρης Μεράντζας, Μαρία Μιχελογιάννη, Γιάννης Μονογυιός, Δήμητρα Μπακογιαννάκη, Νικόλαος Μπασιάς, Λαμπρινή Μποβιάτσου, Κωνσταντίνα Μπολιεράκη, Ισμήνη Μπονάτσου, Paula Bullent, Κώστας Παγωμένος, Μαρία Πάστρα, Χρυσάνθη Πετρά, Αναστασία Πετράκη, Σύλβια Πετσούρα, Βασίλης Πολυχρονιάδης, Νατάσσα Πουλαντζά, Ευάγγελος Ρούσσος, Χρυσούλα Σκεπετζή, Κώστας Σπανάκης, Βασιλική Σπύρου, Άρις Στοΐδης, Renate Stollenwerk, Linda Talbot, Νίκος Τόλης, Κατερίνα Τσεμπελή, Κατερίνα Τσίτσερα, Loes Huis in’t Veld, Αντώνης Φραντζεσκάκης, Πέπη Χατζηδάκη και Έβης Χρήστου.

48059015_737953349910832_4536442945930264576_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Ο επιμελητής και ιστορικός της τέχνης Δρ Κωνσταντίνος Β. Πρώιμος σημειώνει: «Το περίφημο έργο του Marcel Duchamp L.H.O.O.Q. το οποίο διαβάζεται ως Elle a chaud au cul έγινε το 1919 και παρουσιάζει τη διάσημη Mona Lisa ή Joconda του Leonardo da Vinci με μουστάκι και γένι και έναν ολότελα άσεμνο τίτλο ως λεζάντα. Πρόκειται για μια ιδιοποίηση του έργου του Λεονάρντο από τον Ντυσάμπ η οποία ακόμα και σήμερα συζητείται αν και κατά πόσο είναι επιτυχημένη.

47573317_737953429910824_5625408577863680000_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου
Όπως αναφέρει ο ιστορικός Robert S. Nelson, φέρνοντας το παράδειγμα του γλυπτού συμπλέγματος των τεσσάρων αλόγων που σήμερα βρίσκονται στην εκκλησία του Αγίου Μάρκου στη Βενετία τα οποία αρχικά η Κωνσταντινούπολη ιδιοποιήθηκε από τη Χίο και κατόπιν οι Βενετοί ιδιοποιήθηκαν από την Κωνσταντινούπολη για να ακολουθήσουν οι Γάλλοι οι οποίοι ιδιοποιήθηκαν τα άλογα από το 1797 έως το 1818 μεταφέροντας τα στο Παρίσι, η ιδιοποίηση είναι μια καλλιτεχνική διαδικασία η οποία είναι σχεδόν τόσο αρχαία όσο και η ίδια η τέχνη.
Ιδιοποίηση σημαίνει ότι κάνω χρήση ενός ήδη αναγνωρισμένου καλλιτεχνικού έργου ή επιμέρους τμήματός του με δική μου στοχοθεσία που δεν έχει σχέση με τους πρωταρχικούς σκοπούς του έργου. Ορισμένοι θεωρούν ότι κάθε ανάγνωση της ιστορίας της τέχνης και των έργων ενός καλλιτέχνη είναι μια ιδιοποίηση. Από την άλλη πλευρά η εκτεταμένη χρήση της ιδιοποίησης ως καλλιτεχνικής πρακτικής τα τελευταία σαράντα χρόνια στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Ευρώπης και της Αμερικής δείχνει ότι αυτή η μέθοδος εργασίας όχι μόνο είναι ιδιαίτερα προσφιλής αλλά έχει υψηλή προστιθέμενη αξία και νόημα στο σύγχρονο κόσμο στον οποίο δεδομένα και εικόνες καταναλώνονται και ανακυκλώνονται με πολύ μεγάλη ταχύτητα».

47686362_737953496577484_5075305073488166912_n Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Η έκθεση «Το Χαμόγελο της Τζοκόντα – Πέντε Αιώνες Καλλιτεχνικής Ιδιοποίησης» συνοδεύεται από έγχρωμο κατάλογο, που παρουσιάζει σε πλήρη εικονογράφηση όλα τα εκθέματα και περιλαμβάνει εισαγωγή, τεκμηρίωση και σχόλια από τους επιμελητές και σύντομο σημείωμα από τον ιστορικό της τέχνης Δρ Μεγακλή Ρογκάκο. Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα «2008-2018: 10 Χρόνια Μουσείο σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον» και συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Κρήτης, την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, τo Δήμο Πλατανιά, το Δήμο Μαλεβιζίου, τη Δημοτική Πινακοθήκη Μαλεβιζίου «Μπότης Θαλασσινός», την Αίθουσα Τέχνης Match More και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Χανίων – Ελαιουργείον.

47680715_737953509910816_8532509380308893696_n-1 Πολύς κόσμος στην Πινακοθήκη Μαλεβιζίου

Η έκθεση θα είναι ανοικτή:

· Τετάρτη 10:00-14:00 & 17:30-20:00

· Πέμπτη 9:00-13:00 & 17:30-20:00

· Παρασκευή 10:00-14:00

· Σάββατο & Κυριακή 10:00-15:00

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ