Ψυχραιμία, νηφαλιότητα και καλή διάθεση προτρέπει και η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε και στο πλαίσιο της «Μένουμε Σπίτι», προβάλλει από την Τετάρτη 8 Απριλίου στις 20.00, για πρώτη φορά διαδικτυακά μια επιλογή σπάνιων ταινιών από το αρχείο της.
Κάθε ταινία θα κάνει την διαδικτυακή πρεμιέρα της συγκεκριμένη μέρα και ώρα στην ανανεωμένη ιστοσελίδα της Ταινιοθήκης www.tainiothiki.gr και θα είναι διαθέσιμη για τρία 24ωρα στο Διαδίκτυο.
Την έναρξη των προβολών στις 8/4 κάνει η παλαιότερη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» (1924) του Τζόζεφ Χεπ και θα ακολουθήσουν κατά χρονολογική σειρά μια σειρά ταινιών του βωβού και του πρώιμου ομιλούντος κινηματογράφου, που η Ταινιοθήκη της Ελλάδος έχει αποκαταστήσει και ψηφιοποιήσει.
Οι περισσότερες θα προβληθούν με την πρωτότυπη μουσική που συνέθεσαν επί τούτου γνωστοί μουσικοσυνθέτες στους οποίους η Ταινιοθήκη ανέθεσε να επενδύσουν τις νέες αποκατεστημένες κόπιες.
Η επιλογή των ταινιών, πληροφορεί η σχετική ανακοίνωση «έγινε με ιστορικά/χρονολογικά κριτήρια, ώστε το κοινό, παρακολουθώντας ταινίες από τις απαρχές του ελληνικού σινεμά, να διαπιστώσει την εξέλιξη όχι μόνο του ελληνικού κινηματογράφου αλλά και του ελληνικού τοπίου (Αθήνα, ύπαιθρος) στο πέρασμα των χρόνων, και ταυτόχρονα να πάρει μια γεύση από το αρχείο της Ταινιοθήκης και την πολύπλευρη δράση της (διάσωση, αποκατάσταση, συντήρηση και προβολή ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου). Το ίδιο διάστημα, μέσω της ιστοσελίδας, το κοινό θα μπορεί να μαθαίνει περισσότερες λεπτομέρειες για τις ταινίες αυτές, τις ιδιαιτερότητες της παραγωγής τους, τους πρωτεργάτες δημιουργούς τους και τη διαδικασία αποκατάστασής τους».
Οι ταινίες που θα προβληθούν το διάστημα 8-20 Απριλίου είναι επίσης:
-Στις 11/4 η «Αστέρω» (Δημήτρης Γαζιάδης, 1929)
– Στις 14/4 «Ο μάγος της Αθήνας» (Αχιλλέας Μαδράς) 1931)
– Στις 17/4 ο «Αγαπητικός της βοσκοπούλας» (Δημήτρης Τσακίρης, 1932)
– Στις 20/4 η «Κοινωνική σαπίλα» (Στέλιος Τατασόπουλος, 1932)
Αναλυτικότερα το πρόγραμμα των προβολών εδώ και εδώ
ΑΠΕ