O Στέλιος Γιαννακόπουλος στο Μονόγραμμα
Ο Στέλιος Γιαννακόπουλος, συστήνεται «απλά ως ηχοπλάστης» στο Μονόγραμμα, κι ας κουβαλάει επάνω του ολόκληρη την ιστορική εξέλιξη της φωνοληψίας στην Ελλάδα. Από το 1962 έως το ’83 κλεισμένος στα στούντιο, με θρησκευτική προσήλωση, βρέθηκε και συνετέλεσε στη γέννηση ιστορικών και ανεπανάληπτων σε ποιότητα δίσκων.
Γεννήθηκε το 1929 στο Ναύπλιο, μέσα σ’ ένα φτωχικό όπως οι περισσότεροι Έλληνες περιβάλλον, αλλά με πατέρα και μητέρα καλλίφωνους. Από μικρός στη χορωδία του σχολείου και στο ψαλτήρι της εκκλησίας κατέγραφε μέσα του ήχους….
Ξεκίνησε τα ραδιοτεχνικά εθελοντής στο σώμα των διαβιβάσεων πενταετούς υποχρεώσεως.
«Εκεί μαθαίνω τι σημαίνει αντίσταση, πυκνωτής, τηλέφωνο με… καβουρδιστήρι – είχε ένα χεράκι και το γυρίζαμε – τι εστί ασύρματος και τι έχει μέσα. Είχαμε τότε τη τύχη, από τους πρώτους, να μάθουμε τα FM».
Τελειώνοντας τη θητεία του, εργάζεται στο Εθνικό Ίδρυμα Ραδιοφωνίας (Ε.Ι.Ρ.) που είχε αρχίσει να φτιάχνει πομπούς σε όλη την Ελλάδα.
Δεν ξεχνάει ποτέ, ότι οφείλει στον Μίμη Πλέσσα στην μετέπειτα πορεία του: «Ο Πλέσσας ήξερε ότι η Κολούμπια πρόκειται να κάνει καινούρια στούντιο. Μίλησε σε κάποιους εκεί και μου έδωσε το τηλέφωνο και το όνομα Νίκος Κανελλόπουλος. Μου αρέσει να λέω ότι χάρη στο λάκτισμα του Μίμη Πλέσσα βρέθηκα στο …λάκκο των λεόντων εννοώντας το στούντιο και τους καλλιτέχνες που τραγούδαγαν, έπαιζαν όργανα στο στούντιο της Κολούμπια».
Γνώρισε τότε και τον Ευάγγελο Αρεταίο τεχνικό διευθυντή του εργοστασίου της Κολούμπια και ο πρώτο φωνολήπτη από το 1936, που είχε εκπαιδευτεί στα Abbey Road Studios της ΕΜΙ στο Λονδίνο.
Ήταν η εποχή που άρχισαν να κυκλοφορούν και τα πρώτα θρυλικά LPs. Ο Στέλιος Γιαννακόπουλος θυμάται τη συνεργασία του με τους μεγάλους της μουσικής μας που άρχισαν να κάνουν θεματικούς ς δίσκους: Τότε έγραψε ο Απόστολος Καλδάρας την “Μικρά Ασία”, (ένα θέμα ολόκληρο ο δίσκος). “Τα Τραγούδια Μας” με τον Φώντα Λάδη και τον Μάνο Λοΐζο, είναι ένα θέμα. Ο Μίκης Θεοδωράκης ηχογράφησε το 1961 Γιάννη Ρίτσο, τον “Επιτάφιο”. Μετά το “Άξιον Εστί”… Ο Μάνος Χατζιδάκις τον “Μεγάλο Ερωτικό”.
Η νεότερη γενιά των καλλιτεχνών, οι Πελόμα Μποκιού, ο Δημήτρης Πουλικάκος, ο Κώστας Τουρνάς, ο Ηλίας Ασβεστόπουλος, πέρασαν από τα χέρια του, στα ιστορικά στούντιο που δεν υπάρχουν πια…
Παραγωγός Γιώργος Σγουράκης, σκηνοθεσία Περικλής Κ. Ασπρούλιας, δημοσιογραφική επιμέλεια Ιωάννα Κολοβού, Αντώνης Εμιρζάς, φωτογραφία Μαίρη Γκόβα, ηχοληψία Λάμπρος Γόβατζης, μοντάζ Θανάσης Παπαθανασίου, διεύθυνση παραγωγής Στέλιος Σγουράκης