Τραγούδι ιδιαίτερα γνωστό και αγαπημένο στα δυτικά παράλια της Μικράς Ασίας, απ’ όπου το μετέφεραν οι πρόσφυγες στη νησιώτικη Ελλάδα κυρίως. Εκεί ζυμώθηκε, αγαπήθηκε και τραγουδιέται μέχρι σήμερα σε πολλές παραθαλάσσιες περιοχές, λόγω και του θέματός του.
Ήχος πλάγιος του δεύτερου στο πρώτο μέρος της μελωδίας και πλάγιος του πρώτου σκληρός στο δεύτερο μέρος. Ρυθμός 3/σημος.
Άλλη μια πλήρως επιτυχημένη κατά τη γνώμη μου ερμηνεία από την χορωδία του Συλλόγου Ρεθυμνίων Μικρασιατών, που με το συνολικό αυτό πόνημά τους τίμησαν τις μουσικές και όχι μόνον μνήμες των μαρτύρων προγόνων μας στα αιματοβαμμένα Μικρασιάτικα Χώματα και εκτιμώ ότι αξίζουν της επιδοκιμασίας όλων μας! Οι κρίσεις δικές σας…
«ΤΡΕΧΑΝΤΗΡΑΚΙ» ΣΤΙΧΟΙ:
Ένα τρεχαντηράκι, ένα τρεχαντηράκι, (Ανδρέας)
ένα τρεχαντηράκι, βοριάς το πόδησε (Ανδρέας)
και μια μελαχροινούλα, τζόγια μου αμάν, το κληρονόμησε (χορωδία)
και μια μελαχροινούλα, τζόγια μου αμάν, το κληρονόμησε. (χορωδία)
Θάλασσα μη θυμώνεις, θάλασσα μη θυμώνεις, (Ανδρέας)
θάλασσα μη θυμώνεις , μην κάνεις πείσματα, (Ανδρέας)
στην αγαπώ τα στέλνω, τζόγια μου αμάν, τα χαιρετίσματα, (χορωδία)
στην αγαπώ τα στέλνω, τζόγια μου αμάν, τα χαιρετίσματα. (χορωδία)
Τα δίχτυα θα πουλήσω, τα δίχτυα θα πουλήσω, (Ανδρέας)
τα δίχτυα θα πουλήσω και τη βαρκούλα μου (Ανδρέας)
κι όλα θα τα χαρίσω, τζόγια μου αμάν, στη Μαριγούλα μου, (χορωδία)
κι όλα θα τα χαρίσω, τζόγια μου αμάν, στη Μαριγούλα μου. (χορωδία)
Έλα να φιληθούμε, έλα να φιληθούμε, (Ανδρέας)
έλα να φιληθούμε σαν τα άγρια πουλιά, (Ανδρέας)
που σμίγουν στα κλαράκια, τζόγια μου αμάν, κι αλλάζουνε φιλιά, (χορωδία)
που σμίγουν στα κλαράκια, τζόγια μου αμάν, κι αλλάζουνε φιλιά! (χορωδία)
που σμίγουν στα κλαράκια, τζόγια μου αμάν, κι αλλάζουνε φιλιά! (χορωδία)
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ:
Στο τραγούδι ο Ανδρέας Γιακουμάκης, καθώς και η χορωδία του Συλλόγου Μικρασιατών Ρεθύμνου.
Στα όργανα συμμετέχουν:
• Πατήρ Γεώργιος Τζάβλας, κανονάκι
• Γεώργιος Αγγελογιαννάκης, λύρα
• Μάρκος Δασκαλάκης, ούτι
• Μανόλης Κοντογιάννης, λαούτο
• Χρήστος Μπαλτσίδης, ούτι
• Αλέξανδρος Μυρωδιάς, ταμπουράς
• Δημήτρης Σολακόγλου, κουτάλια
• Άρης Συσκάκης, βιολί και
• Μανόλης Χριστοδούλου, τουμπελέκι.
Η χορωδιακή, μουσική και γενικά συνολική επιμέλεια του μουσικού αυτού έργου ανήκει στον ακούραστο και καταξιωμένο καθηγητή της Βυζαντινής μουσικής, κ. Ανδρέα Γιακουμάκη!
ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ
Α. Γυναίκες:
1. Μαρίτσα Βοριά -Παναγιωτάκη, 2. Κωνσταντίνα Γωνιωτάκη, 3. Γεωργία Δαμβόγλου –Παυλάκη, 4. Μαρία Δασκαλάκη, 5. Κούλα Κανέλλου –Παπαδομανωλάκη, 6. Ελένη Καρπιδάκη –Σκευάκη, 7. Μαρία Κισσανδράκη, 8. Ειρήνη Κλάδου –Παπαδάκη, 9. Βασιλεία Μαρίνου –Καζαβή, 10. Ζαχαρένια Παπαδάκη, 11. Μαρία Πατάκα, 12. Μαρία Πατάκα –Λιουδάκη, 13. Μαρίνα Πατάκα –Καραδάκη, 14. Δέσποινα Πετρούλη –Δασκαλάκη, 15. Μαρία Σαρηγιάννη –Αλεξανδράκη, 16. Ειρήνη Συσκάκη, 17. Γκορτάνα Τανάσκοβιτς, 18. Βενετία Τσομπανάκη –Σταγάκη, 19. Ευαγγελία Τσομπανάκη –Σταματογιαννάκη, 20. Μαρία Χατζησπύρου –Τσαγκαράκη.
Β. Άνδρες:
1. Κυριάκος Αραμπατζόγλου, 2. Αθανάσιος Γιακουμάκης, 3. Κωνσταντίνος Γονιδάκης, 4. Μιχάλης Καραδάκης, 5. Μανόλης Λαμπρίδης, 6. Ισίδωρος Μαρίνος, 7. Σταύρος Μαρίνος, 8. Τάσος Μιχαηλίδης, 9. Ελευθέριος Μιχάλας, 10. Δημήτρης Σολάκογλου, 11. Παρασκευάς Συριανόγλου, 12. Χαράλαμπος Τσομπανάκης.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΤΟ Κ.Μ.Σ. & ΣΤΟΝ ΠΕΤΡΟ ΜΕΧΤΙΔΗ
Ακόμη ένα ολόθερμο ευχαριστώ στο Κέντρο Μικρασιάτικων Σπουδών (Κ.Μ.Σ.), καθώς και στον αγαπητό φίλο και συγγραφέα Πέτρο Μεχτίδη, για την ευγενική και ένθερμη συναίνεσή τους ως προς τη χρήση του ιστορικού τους υλικού, στην όλη αυτή προσπάθεια δημόσιας ανάδειξης και μεταλαμπάδευσης της μουσικής και όχι μόνο μαρτυρικής κληρονομιάς των προγόνων μας στις αλησμόνητες Μικρασιάτικες Πατρίδες…