grylos-aggouridakis

Προβληματισμός στην αγορά για το σαρωτικό χαρακτήρα της “Black Friday”

Σαρωτικό και εντελώς ανατρεπτικό χαρακτήρα έχει πάρει φέτος στον τόπο μας η εισαγόμενη συνήθεια της λεγόμενης “Μαύρης Παρασκευής”, της διαβόητης Black Friday που καθιέρωσαν διεθνώς οι μεγάλες αλυσσίδες καταστημάτων.

Από το τέλος της περασμένης εβδομάδας και προπαντός χθες Κυριακή, οι “αλυσσίδες” γέμισαν με διαφημιστικά μηνύματα τα κεντρικά μέσα ενημέρωσης, καλώντας τους καταναλωτές να… σπεύσουν (με τί χρήματα άραγε;) για να “επωφεληθούν” των προσφορών σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Πρόκειται για μια σχετικά καινούργια “πατέντα”, στην οποία βέβαια αδυνατούν να πάρουν μέρος οι μικρότερες επιχειρήσεις, που απλώς παρακολουθούν, όπως οι θορυβημένοι καταναλωτές, τα όσα διαδίδουν τα ατέλειωτα διαφημιστικά μηνύματα.

Στόχος όλης αυτής της εκστρατείας είναι βέβαια να “διώξουν” οι μεγάλες επιχειρήσεις όλα τα στοκ των προϊόντων που έχουν στις αποθήκες τους, παράλληλα όμως να διαδώσουν σαν μεταδοτική ασθένεια την καταναλωτική μανία που προωθείται.

Ο καταναλωτικός αυτός πυρετός, απλώς θα κορυφωθεί την «παραδοσιακή μέρα» της Black Friday, δηλαδή την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, αφού από σήμερα ο κόσμος υφίσταται τον καταιγισμό των διαφημίσεων που τον καλούν να τρέξει στα μαγαζιά για να… προλάβει!

Τι είναι και γιατί εορτάζεται η «Black Friday»;

Στις ΗΠΑ εορτάζεται η «Ημέρα των Ευχαριστιών», γνωστή ως «Thanks Giving». Πρόκειται για μία ημέρα, κατά την οποία ο κόσμος γιορτάζει όλα όσα έφερε ο χρόνος που περνάει σιγά-σιγά και ετοιμάζεται να υποδεχθεί αυτόν που έρχεται. Αυτή η γιορτή πραγματοποιείται την 4η Πέμπτη κάθε Νοέμβρη και έτσι η Παρασκευή που ακολουθεί (Black Friday), θεωρείται η αρχή της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Τα έσοδα των καταστημάτων από της πωλήσεις εκείνης της χρονικής περιόδου ήταν παραδοσιακά τα σημαντικότερα της χρονιάς, με αποτέλεσμα τα καταστήματα να καταγράφουν κέρδη, έχοντας «μαύρο» το τελικό αποτέλεσμα του ισολογισμού τους (το γνωστό «bottomline»), το οποίο αντιστοιχεί σε θετικό πρόσημο (αντίστοιχα, το κόκκινο δηλώνει τις ζημίες).

Έτσι η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, και προέκυψε η ονομασία Black Friday.

Οι φορείς των Εμπόρων

Προς το παρόν, ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου και οι άλλοι φορείς του εμπορικού κόσμου δεν έχουν εκδόσει ανακοίνωση για το συγκεκριμένο θέμα της Black Friday. Στις αρχές του μήνα, ο Εμπορικός Σύλλογος Ηρακλείου είχε δώσει στη δημοσιότητα την ακόλουθη ανακοίνωση:

“Μετά τις αλλαγές που έφερε ο νόμος 4446/2016, το καθεστώς των ενδιάμεσων εκπτώσεων,  έχει πλέον τροποποιηθεί.

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι  μπορούν να μεταβάλλονται σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη των παραγωγικών φορέων.

Έτσι για το Ηράκλειο ισχύουν οι παρακάτω ημερομηνίες:

1 – 15 Μαρτίου και 1 – 15 Σεπτεμβρίου

Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω δεν ισχύουν για το Ηράκλειο οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, όπως επίσης δεν ισχύει και το προαιρετικό άνοιγμα της Κυριακής.

Επισημαίνουμε ότι όποια επιχείρηση επιθυμεί, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία μπορεί να προβεί σε 10ήμερο προσφορών”.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content