Βρισκόμαστε στην τρίτη μέρα της μεγάλης περιπέτειας του “Ελευθέριος Βενιζέλος”, και ακόμα βγαίνουν καπνοί από τα γκαράζ του πλοίου, ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες για την απελευθέρωση των εγκλωβισμένων οχημάτων, πολλά από τα οποία έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές.
Μικρές εστίες φωτιάς εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα στο γκαράζ του πλοίου που βρίσκεται στην Ακτή Ξαβερίου, ενώ η κλίση του από το άδειασμα των νερών της πυρόσβεσης έχει μειωθεί στις 2 μοίρες. Η φωτιά έχει περιοριστεί αρκετά, ενώ ο καπνός είναι αισθητά λιγότερος σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.
Οπως φαίνεται και στις φωτογραφίες, κάποια από τα οχήματα στο εσωτερικό του πλοίου καταστράφηκαν εντελώς. Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που δείχνει τα τζάμια κάποιων φορτηγών να έχουν… λιώσει από τις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύχθηκαν. Μεγάλες είναι οι ζημιές και στα λάστιχα των αυτοκινήτων, όπως και σε όλα τα πλαστικά μέρη τους.
Μεγάλο πλήγμα για την ΑΝΕΚ
Αυτό που τώρα απομένει είναι να δούμε τις επιπτώσεις που θα έχει η όλη αυτη περιπέτεια για την ΑΝΕΚ. Οι επιπτώσεις θα είναι κυρίως οικονομικές, αφού όλοι σήμερα επαινούν τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπιστηκε η πυρκαγιά, από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε μέχρι και σήμερα, τόσο από το πλήρωμα, όσο και από την ίδια την εταιρεία.
Όμως, η ζημιά είναι ζημιά! Το ατύχημα συνέβη στην καρδιά της περιόδου, που σημαινει ότι χάθηκαν και θα χαθούν πολλά έσοδα για την εταιρεία, ενώ κανείς δεν ξέρει πώς θα καταλήξει η περιπέτεια για το ίδιο το πλοίο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, για την πλήρη αποκατάσταση του οποίου θα πρέπει να δαπανηθούν πολλά χρήματα.
Επίσης, κανείς προς το παρόν δεν μπορεί να προβλέψει το ύψος των αποζημιώσεων που θα ζητήσουν και θα λάβουν οι ιδιοκτήτες των οχημάτων που υπέστησαν ζημιές – και είναι αυτά πολλά.
Υπάρχουν βέβαια οι ασφαλιστικές εταιρείες, τόσο για το πλοίο, όσο και για τις ζημιές που προκλήθηκαν. Εκεί στρεφεται τώρα το ενδιαφέρον, τόσο των ανθρώπων της ΑΝΕΚ, όσο και των ιδιοκτητών των οχημάτων.
Δεδομένου ότι η ΑΝΕΚ, όπως και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες, οικονομικά δεν βρίσκεται στα καλύτερά της, αλλά κατέβαλε μεγάλες προσπάθειες για να τα εξισορροπήσει, τώρα επικρατεί δικαιολογημένος προβληματισμός για το αύριο της εταιρείας, που σίγουρα θα αντιμετωπίσει νέες, πολύ μεγάλες φουρτούνες.
Μπορεί όλοι να εκθειάζουν το γεγονός ότι “δεν άνοιξε ούτε μύτη” σ’ αυτή την μεγάλη περιπέτεια, όμως πολλοί φοβούνται πως τη νύφη θα την πληρώσει τελικα η ίδια η ΑΝΕΚ, αν δεν υπάρξει ακόμα και κρατική ή κάθε άλλου είδους μέριμνα για την οικονομική στήριξή της.
ΚΩΣΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΗΣ