Η 37χρονη που έκανε το σχεδόν ξεχασμένο Vimeo, εταιρεία δισεκατομμυρίων

Πριν από επτά χρόνια το Vimeo, ο «περίεργος» καλλιτεχνικός ξάδελφος του YouTube, έκανε όνειρα για μεγάλες συνεργασίες με το Χόλιγουντ.

Ο ιδιοκτήτης του, η IAC του Μπάρι Ντίλερ, φιλοδοξούσε να εκτοπίσει το YouTube φιλοξενώντας στο Vimeo καλλιτεχνικούς δημιουργούς, που αποζητούσαν κάτι διαφορετικό για να ξεχωρίζουν τα έργα τους από την πληθώρα των βίντεο που κατακλύζουν το YouTube, αλλά η επιχείρηση δεν μπόρεσε να ανοίξει φτερά και με ετήσιο εισόδημα κάτω των 40 εκατ. δολαρίων ήταν ζημιογόνα.

Το Vimeo στήριζε τις ελπίδες του στην ανθοφόρα βιομηχανία της ροής περιεχομένου, στοιχηματίζοντας ότι θα μπορούσε να οικοδομήσει μια σχέση με τους δημιουργούς για να χτίσει μια συνδρομητική υπηρεσία ανταγωνιστική στο Netflix, την Amazon Prime και την HBO. Προσέλαβε διευθυντικά στελέχη από την Paramount και τη Hulu, και υπέγραψε συμφωνίες διανομής με την Lionsgate, τη CBS Interactive και τον Spike Lee για να εξασφαλίσει περιοχόμενο για τη νέα υπηρεσία.

Αλλά η Αντζάλι Σουντ, η ηλικίας μόλις 31 ετών διευθύντρια μάρκετινγκ τότε του Vimeo, είχε ένα προαίσθημα ότι το μέλλον της εταιρείας δεν ήταν στις εμπορικές επιτυχίες του Χόλιγουντ, αλλά στη Silicon Valley. To σχέδιό της; Να επανεστιάσει η επιχείρηση το ενδιαφέρον της από την ψυχαγωγία στους επιχειρηματίες. «Το Vimeo ήταν επί μακρόν μια εταιρεία λογισμικού για δημιουργούς ταινιών, αλλά η αγορά ήταν πολύ μικρή», λέει η 37χρονη σήμερα Σουντ. «Υπήρχε, όπως, μία μεγαλύτερη – οι επιχειρήσεις. Αυτό που έκαναν η Squarespace και το GoDaddy για τις ιστοσελίδες θα μπορούσαμε να το κάνουμε εμείς με τα βίντεο». Παρουσίασε την ιδέα της με πειστικά επιχειρήματα και της έδωσαν έτσι μια μικρή ομάδα για να την υλοποιήσει και να δουν το αποτέλεσμα. Ένα αποτέλεσμα που όπως αποδείχθηκε, τη δικαίωσε.

 

H Σουντ διέθετε τα αναγκαία προσόντα, όπως σημειώνει το Forbes, για να αναμορφώσει το Vimeo. Κόρη Ινδών μεταναστών γιατρών μεγάλωσε στο Φλιντ του Μίσιγκαν, φοίτησε αρχικά σε δημόσιο σχολείο αλλά και στη Phillips Academy Andover της Μασαχουσέτης, σπούδασε διοίκηση επιχειρήσεων στο Wharton, ασχολήθηκε με τις συγχωνεύσεις στην εταιρεία Sagent Advisors, και μετά σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Χάρβαρντ, ενώ μετά από ένα πέρασμα από την Amazon και το τμήμα μάρκετινγκ της Diapers.com προσλήφθηκε στη Vimeo.

Πώς έβγαλε η Σουντ το Vimeo από τον «βάλτο»

Μέσα σ’ έναν χρόνο δουλειάς η Σουντ άρχισε να βλέπει σύντομα διαφημιστικά κλιπ και βίντεο προώθησης προϊόντων προερχόμενα από νεοφυείς τεχνολογικές εταιρείες, διαφημιστικά τμήματα μεγάλων εταιρειών, αλλά και οικογενειακές επιχειρήσεις και διαπίστωσε ότι οι νέοι πελάτες χρησιμοποιούσαν το Vimeo για να αναρτούν μάρκετινγκ βίντεο στο Facebook, το Twitter, το Instagram αλλά και στους δικούς τους ιστότοπους. «Υπήρχε μια μεγάλη ομάδα χρηστών που ουδείς εξυπηρετούσε», λέει. Έτσι η ομάδα της ανέπτυξε εργαλεία για επιχειρήσεις ώστε να ανεβάζουν λογότυπα, να προσθέτουν «κουμπιά αγοράς της στιγμής» και πεδία συμπλήρωσης email στα βίντεό τους. Και μετά από μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης η IAC πρόσθεσε άλλα 50 άτομα στην ομάδα της Σουντ.

Κι ενώ οι κινήσεις του Vimeo στις δραστηριότητες λογισμικού απέδιδαν καρπούς, εκείνες του κινηματογραφικού περιεχομένου τρέκλιζαν καθώς η εταιρεία αδυνατούσε να ανταγωνιστεί εύρωστους οικονομικά γίγαντες όπως η Amazon Prime Video και η Netflix. Το καλοκαίρι του 2017 ενημερώθηκε ότι η Vimeo εγκαταλείπει τα στούντιο και εστιάζει πλέον στον τομέα του λογισμικού με την ίδια να αναλαμβάνει καθήκοντα CEO. «Ουδέποτε μου είχε περάσει απ’ το μυαλό ότι θα μου πρόσφεραν το πόστο αυτό. Ρώτησα, λοιπόν “πρόκειται για κάποιο αστείο”; και μετά προσπάθησαν να το παίξω χαλαρή».

Σε μια από τις πρώτες κινήσεις της η Σουντ επέβλεψε την εξαγορά της Lilvestream και το 2019 εκείνη της Magisto. Kαι με τη μεταμόρφωσή του σε πλατφόρμα βίντεο που προσφέρει εργαλεία σε εταιρείες και δημιουργούς το Vimeo παράγει ολοένα και περισσότερα κεφάλαια μέσω των συνδρομών και κάθε απόφαση της Σουντ αποβλέπει στον ίδιο στόχο να εξελίξει την εταιρεία στην κύρια πλατφόρμα δημιουργίας για επαγγελματίες και εταιρείες. Το τελευταίο τρίμηνο του περασμένου χρόνου τα έσοδα του Vimeo άγγιξαν τα 84 εκατ. – αύξηση της τάξης του 54% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο του του 2019. Το πρώτο τρίμηνο του 2021 οι συνδρομητές αυξήθηκαν κατά 300 χιλιάδες αγγίζοντας συνολικά το 1,5 δισ. Τα ετήσια έσοδα πλέον φτάνουν τα 300 εκατομμύρια δολάρια με το Forbes να αποτιμά την αξία της εταιρείας στα έξι δισ. δολάρια και την Bank of America να προβλέπει ότι η αξία του Vimeo μπορεί να φθάσει και τα δέκα δισ. (περίπου το 50% εκείνης της μητρικής IAC που προσπάθησε πριν από μία και πλέον δεκαετία να το πουλήσει στην Kodak…)

Αλλά η Σουντ δεν σταματά εκεί. Ήδη κάνει όνειρα για την μετά την πανδημία εποχή δημιουργώντας έναν υβριδικό κόσμο εργασίας, όπου αναμένεται να επιταχυνθεί η κυριαρχία του βίντεο. Θέλει να κάνει τις διαδικτυακές εκδηλώσεις και τις τηλεδιασκέψεις πιο οικείες και διαδραστικές. Η Vimeo δοκιμάζει επίσης την επιστράτευση της τεχνητής νοημοσύνης για το μοντάζ ακατέργαστου υλικού ώστε να μετατραπεί σε επεξεργασμένο περιεχόμενο μάρκετινγκ για τομείς όπως η αγορά ακινήτων και ο κλάδος της εστίασης. Τι λέει η ίδια για την ανέλιξή της μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια από διευθύντρια μάρκετινγκ σε διευθύνουσα σύμβουλο μιας εισηγμένης εταιρείας; «Ως γυναίκα, μητέρα και CEO τεχνολογικής εταιρείας είμαι μοναδική στον χώρο του λογισμικού. Ανυπομονώ να συνεισφέρω στον κλάδο τη δική μου προοπτική και στυλ. Θα έχει πλάκα»…

 

 

 

Πηγή: iefimerida.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ
Click to Hide Advanced Floating Content