Νέα ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

Το ένα τρίτο περίπου των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία πέρυσι ήταν καθαρά ηλεκτρικά, ένα νέο παγκόσμιο ρεκόρ καθώς η χώρα προσπαθεί να σταματήσει τις πωλήσεις οχημάτων με ορυκτά καύσιμα μέχρι το 2025.
Σε μια προσπάθεια να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και την ατμοσφαιρική ρύπανση, η Νορβηγία απαλλάσσει τα αυτοκίνητα με μπαταρίες από τους περισσότερους φόρους και προσφέρει οφέλη, όπως δωρεάν σημεία στάθμευσης και φόρτισης, για να επιταχύνουν τη μετάβαση από τους πετρελαιοκινητήρες και τους βενζινοκινητήρες.
Η ανεξάρτητη νορβηγική ομοσπονδία οδικών μεταφορών (NRF) ανακοίνωσε την Τετάρτη 2/12/2019 ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν στο 31,2% όλων των πωλήσεων πέρσι, από 20,8% το 2017 και μόλις 5,5% το 2013, ενώ οι πωλήσεις βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων οχημάτων υποχώρησαν.
“Ήταν ένα μικρό βήμα πιο κοντά στο στόχο του 2025”, που το κοινοβούλιο της Νορβηγίας θέλει όλα τα καινούργια αυτοκίνητα να απαλλαγούν από εκπομπές ρύπων, δήλωσε ο Oeyvind Solberg Thorsen, επικεφαλής του NRF.
Παρόλα αυτά, προειδοποίησε ότι υπήρχε πολύς δρόμος από τότε που τα δύο τρίτα σχεδόν των 148.000 αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2018 στη Νορβηγία τροφοδοτούνται με ορυκτά καύσιμα ή ήταν υβριδικά, τα οποία έχουν ισχύ μπαταρίας και κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Τα στοιχεία για τις πωλήσεις ενισχύουν το παγκόσμιο προβάδισμα της Νορβηγίας στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανά κάτοικο, μέρος της προσπάθειας του μεγαλύτερου παραγωγού πετρελαίου και φυσικού αερίου της Δυτικής Ευρώπης να μετατραπεί σε μια πιο πράσινη οικονομία.
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), χρησιμοποιώντας ένα ελαφρώς διαφορετικό κριτήριο για τα ηλεκτρικά οχήματα που περιλαμβάνει υβρίδια που μπορούν να συνδεθούν, εκτίμησε το μερίδιο της Νορβηγίας σε τέτοια αυτοκίνητα στο 39% το 2017, με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη χώρα την Ισλανδία που ήταν στο 12% και την Σουηδία στο 6%.
Αντίθετα, αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν μερίδιο 2,2% στην Κίνα το 2017 και 1,2% στις Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με τα στοιχεία της IEA.
Ο Erik Andresen, επικεφαλής της ομοσπονδίας εισαγωγέων αυτοκινήτων της Νορβηγίας, δήλωσε ότι η έκρηξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επηρέασε τα φορολογικά έσοδα της Νορβηγίας, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με μελλοντικές μεταρρυθμίσεις για την άντληση ρευστότητας από τους 5,3 εκατ. κατοίκους.
Συνολικά, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη Νορβηγία μειώθηκαν κατά 6,8% το 2018 σε 147.929 οχήματα, ανακόπτοντας την ανοδική τάση τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία της NRF.

Το αναβαθμισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Leaf της Nissan ήταν το κορυφαίο αυτοκίνητο στη Νορβηγία το περασμένο έτος, ενώ άλλα κορυφαία αυτοκίνητα κυμαίνονταν από μικρές BMW και Volkswagens έως full-size sedans και σπορ ηλεκτρικά οχήματα της Tesla.
Οι πωλήσεις καθαρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν 40% σε 46.092 το 2018 ενώ οι πωλήσεις των μοντέλων ντίζελ υποχώρησαν 28%, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα ήταν 17% και τα υβριδικά μειώθηκαν 20%.
Το Ινστιτούτο Οικονομικών Μεταφορών (ITE), αμφέβαλε ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί ο στόχος του 2025 για νέα αυτοκίνητα χωρίς εκπομπές ρύπων.
“Πιστεύω ακράδαντα ότι δεν είναι δυνατόν, κυρίως επειδή πολλοί καταναλωτές δεν διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και δεν θα θέλουν να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο plug-in εάν δεν μπορούν να έχουν ένα σημείο φόρτισης στο σπίτι”, δήλωσε ο οικονομολόγος του ITE, Lasse Fridstr.
“Μπορεί να είμαστε σε θέση να φτάσουμε στο 75% (μερίδιο αγοράς), υπό την προϋπόθεση ότι διατηρούνται οι φορολογικές ελαφρύνσεις”, πρόσθεσε.
Η Νορβηγική Ένωση Ηλεκτρικών Οχημάτων (NEVA), προέβλεψε ότι μερίδιο αγοράς 100% είναι εφικτό.
“Γνωρίζουμε ότι η χρέωση φόρτισης είναι ένα πραγματικό εμπόδιο … και υπάρχει επίσης ο κίνδυνος να μην είναι διαθέσιμα αρκετά αυτοκίνητα”, δήλωσε η επικεφαλής της ΝΕΒΑ Christina Bu, προσθέτοντας ότι ορισμένοι πελάτες πρέπει να περιμένουν για ένα χρόνο ή περισσότερο πριν από την παράδοση του ηλεκτρικού οχήματος.
Ο όμιλος Hyundai Motor της Νότιας Κορέας προέβλεψε την Τετάρτη ένα ακόμη έτος αύξησης των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2019 ακολουθώντας τον αργό ρυθμό το 2018, υποστηρίζοντας ότι ο προστατευτισμός του εμπορίου προσθέτει αβεβαιότητα και οι μεγάλες αγορές όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα παρέμειναν αργές.

 

www.worldenergynews.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ